Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، آمریکا به همراه انگلیس و استرالیا معاهده همکاری در حوزه هند و اقیانوس آرام را امضا کردند.

امضای این توافق از سوی رهبران این کشورها و از طریق نشست مجازی با حضور «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس و «اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده این توافق سه‌جانبه در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی و مرتبط با سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با امضای این توافق گفت: مشارکت دفاعی با بریتانیا و استرالیا، سرمایه‌گذاری در اتحادها و نوسازی آنها برای مقابله با تهدیدها است و به حفظ توانایی‌های نظامی کمک می‌کند. ما به دنبال حفظ امنیت و ثبات در اقیانوس آرام و هند هستیم. مشارکت جدید با بریتانیا و استرالیا ظرفیت مشترک برای مشارکت در قرن بیست و یکم را تقویت می‌کند.

در این نشست همچنین، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در سخنانی گفت که زیردریایی‌ها در آدلاید با همکاری نزدیک با آمریکا و انگلیس ساخته می‌شوند.

نخست وزیر استرالیا در عین حال افزود که کشورش از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد کرد.

علاوه براین، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس نیز در سخنانی گفت: اتحاد به سه دموکراسی دریایی انگلیسی زبان اجازه می‌دهد پیوندهای خود را تقویت کرده و تمرکز خود را بر بخش پیچیده ای از جهان افزایش دهند. ما فرصتی جدید برای تقویت جایگاه بریتانیا در خط مقدم علم و فناوری خواهیم داشت و تخصص ملی خود را تقویت می‌کنیم و شاید مهمترین آن این است که انگلستان، استرالیا و ایالات متحده به یکدیگر نزدیک تر می‌شوند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان امضای این توافق سه جانبه در شرق آسیا تلاشی از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای محدود کردن چین، به عنوان یک قدرت نوظهور است.

کد خبر 5306001

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا استرالیا انگلیس چین جو بایدن بوریس جانسون اسکات موریسون افغانستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه طالبان ایران عراق لبنان طالبان افغانستان عربستان سعودی 11 سپتامبر انگلیس پاکستان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

یکی از مقامات ارشد حماس، سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که حماس را به تاخیر در توافق آتش بس غزه متهم کرده، «ناعادلانه» خواند.

به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی