Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:35:28 GMT

بستری شدن ۳۸۴۳۷ نفر در بیمارستان‌های کرمان

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۸۹۸

بستری شدن ۳۸۴۳۷ نفر در بیمارستان‌های کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گزارشی به بیان آخرین آمار از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان تا ساعت ۱۵:۰۰ امروز جمعه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰پرداخت و گفت: تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان ۶۱۶ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تفکیک کردن موارد مثبتی که هم اکنون در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان بستریند، افزود: ۳۴۶ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۵ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۸۳ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹۵ نفر مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان و ۵۷ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم است.

شفیعی تعداد کل موارد بستری دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۳۸ هزار و ۴۳۷ نفر اعلام کرده است.

او با اشاره به اینکه ۷۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعته گذشته در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شده اند، تصریح کرد: از این تعداد، ۸۲ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۴ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۲ مورد از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان، ۵ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۱۰ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، ۱۲ نفر در سنین ۳۵، ۴۷، ۴۸، ۴۹، ۵۸، ۶۷، ۶۹، ۷۰، ۷۲، ۷۷، ۸۱ و ۹۶ در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان جان خود را از دست داده اند که ۹ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک نفر از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

شفیعی افزود: در مجموع، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان کرمان ۴ هزار و ۵۶۷ نفر در اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

او در بخش دیگری از سخنانش به آمار واکسن تزریق شده در استان کرمان از ابتدا تا ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ پرداخت و تصریح کرد: طی مدت یاد شده، یک میلیون و ۱۷ هزار و ۳۱۲ واکسن در نوبت اول و ۵۱۷ هزار و ۴۴۵ واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اخبار سلامت ویروس کرونا کووید 19 مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نفر مربوط به حوزه استان کرمان نفر از حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آئین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی برگزار شد.

شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد:
تغذیه محوری‌ترین مساله در بحث سرطان است؛ باید بر تولید محصولات غذایی نظارت بیشتر صورت گیرد و مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است.

شهامت تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی در محور سلامت استان باید تشکیل شود و البته کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع در این زمینه برطرف شود.

علیزاده سرپرست جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این مراسم گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد. وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، افزود: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز از اعزام بیماران شدیم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228185 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج