Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت، انگلیس در انعقاد قرارداد امنیتی-نظامی جدید بین آمریکا و استرالیا یک نقش فرصت طلبانه را ایفا کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در اظهاراتی ضمن انتقاد شدید از دولت انگلیس به خاطر نقش داشتن در انعقاد قرارداد جدید امنیتی بین آمریکا و استرالیا گفت: لندن برای عقد این قرارداد، نقش فرصت طلبانه‌ای داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراز تاسف آمریکا از تصمیم فرانسه برای فراخواندن سفیر

 

وی افزود: انگلیس این عملیات را به طور فرصت طلبانه‌ای همراهی کرده است.

این در حالی است که به دنبال لغو قرارداد بزرگ استرالیا با پاریس برای خرید زیردریایی‌ها و عقد قرارداد جدید با واشنگتن به همین منظور، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه بامداد جمعه اعلام کرد که کشورش سفیران خود در ایالات متحده و استرالیا را برای رایزنی فراخوانده است.

لودریان در بیانیه‌ای گفت: «به درخواست رئیس جمهور فرانسه، من تصمیم گرفتم که فوراً سفیران خود را برای رایزنی در ایالات متحده و استرالیا فرا بخوانم. این تصمیم استثنایی با اهمیت فوق العاده آنچه که استرالیا و ایالات متحده در 15 سپتامبر اعلام کردند، توجیه می شود».

پس از آنکه آمریکا، انگلیس و استرالیا روز پنجشنبه از امضای یک توافقنامه مشترک امنیتی-نظامی مشترک خبر دادند، فرانسه جو بایدن را متهم به زدن خنجر از پشت به پاریس کرده و گفته است بایدن همانند دونالد ترامپ رفتار کرده است، چرا که کاخ سفید تصمیم گرفته است تا فرانسه را از این پیمان مهم منطقه‌ای کنار بگذارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا این توافقنامه را امضا کردند.

فرانسه رئیس جمهور آمریکا را متهم کرده است که در انعقاد پیمان نظامی-امنیتی با استرالیا از پشت به پاریس خنجر زده و مانند دونالد ترامپ رفتار کرده است.

توافقنامه جدید موسوم به AUKUS سه کشور مذکور این موضوع را در یک بازه زمانی 18 ماهه مورد بررسی قرار خواهد داد که استرالیا چگونه می تواند به بهترین فناوری زیردریایی هسته‌ای دست پیدا کند که سریعتر و کاربردی تر از زیردریایی های متعارف فعلی باشد. با انعقاد این توافق، عملا قرارداد 40 میلیارد دلاری فرانسه با استرالیا برای توسعه زیردریایی هسته‌ای لغو شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرصت طلبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید هنوز قطعی نشده، اما در اسپانیا و فرانسه تقریباً‌ مطمئن هستند که این اتفاق در پایان فصل جاری رخ خواهد داد. رئال پیش از این اعلام کرده به بازیکنانش اجازه شرکت در المپیک پاریس را نخواهد داد و این تصمیم بزرگ، بازخوردی منفی در فرانسه داشت.

طبق ضوابط فیفا، تیم‌های باشگاهی صرفاً برای رویدادهای فوتبال در رده بزرگسالان موظف هستند که بازیکنان ملی‌پوش خود را آزاد بگذارند که در سال 2024، این رویدادها شامل یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا می‌شود. حضور امباپه در تیم ملی فرانسه برای همراهی خروس‌ها در یورو 2024 قطعی است اما فرانسوی‌ها امیدوارند ستاره فعلی پاری‌سن‌ژرمن آنها را در المپیک خانگی نیز همراهی کند که گویا چنین چیزی در سیاست‌های باشگاه رئال مادرید تعریف نشده است.

ویلفرد امباپه، پدر کیلیان، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال بالای غیبت پسرش در المپیک به رادیو فرانسه گفت: «نمی‌دانم چه خواهد شد، چون ما در این مورد تصمیم گیرنده اصلی نیستیم. به عقیده من توجهات باید روی خود المپیک باشد که در پاریس برگزار می‌شود نه اینکه کیلیان نیز در آن حاضر خواهد بود یا خیر.»

با این اوصاف به نظر می‌رسد خانواده امباپه نیز تسلیم تصمیم رئال شده‌اند و کیلیان قید المپیک را زده است.

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه