Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:31:49 GMT

تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ ارکستر سمفونیک صدا و سیما

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۰۱۰۹

تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ ارکستر سمفونیک صدا و سیما

هومن اتابکی در رادیو گفت‌وگو توضیح داد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۵ با حضور در جمع فعالان صدا و سیما به لزوم حفظ و نگه‌داری ارکستر سمفونیک این سازمان اشاره کرده بودند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه «ارغنون» با موضوع تحلیل و بررسی فعالیت ارکسترهای دولتی در ایران، با حضور دکتر هومن اتابکی(نوازنده ارکستر ملی ایران) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران ارکسترها تخصص موسیقیایی ندارند/ از ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی تنها نامی باقی مانده است

 

هومن اتابکی در این برنامه گفت: اولین ارکسترهای منسجم ایران بعد از دوره‌ی قاجار با تاسیس هنرستان موسیقی شکل گرفتند. هنرستان موسیقی شالوده شکل‌گیری ارکسترها است و ارکستر هنرستان عالی موسیقی، پایه و اساس ارکستر سمفونیک تهران را شکل داده است.

این نوازنده ارکستر ملی با بیان این که هنرستان موسیقی یک قرن پیش تاسیس شده است، تاکید کرد: نوازندگان و هنرجویان فعال در هنرستان موسیقی در اولین دهه‌های تاسیس این مرکز می‌توانستند پس از فارغ‌التحصیلی در «رادیو و تلویزیون» یا «وزارت فرهنگ و هنر» فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تاسیس ارکسترهای فیلارمونیک در ایران اشاره کرد و گفت: انجمن فیلارمونیک در دهه‌ی 50 در حال راه‌اندازی بود اما اکسترهای فیلارمونیک در ایران پس از انقلاب تاسیس شدند.

هومن اتابکی با اشاره به این که نتیجه و بازدهی فعالیت‌های فرهنگی پس از چندین دهه فعالیت نمایان می‌شود، گفت: ارکستر سمفونیک رادیو و تلویزیون به طور رسمی در دهه 1350 تشکیل شد. مقام معظم رهبری در سال 1375 با حضور در جمع فعالان صدا و سیما به لزوم حفظ و نگه‌داری ارکستر سمفونیک این سازمان اشاره کرده بودند.

این نوازنده در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «ارغنون» گفت: در حال حاضر بسیاری از فارغ‌التحصیلان هنرستان موسیقی امکان فعالیت در ارکستر‌های رسمی ایرانی را ندارند و به همین دلیل اکثر این افراد در وضعیت اشتغال با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی ارکستر ملی ایران ارکستر سمفونیک تهران موسیقی رسانه ملی ارکستر ملی ایران ارکستر سمفونیک تهران موسیقی ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید