Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -


هوشنگ بازونداستاندار کرمانشاه  در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که با حضور دکتر حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس رییس مجمع نمایندگان برگزار شد؛ اظهار داشت: محور توسعه و پیشرفت هر جامعه  و کشور و استانی بستگی به حضور پرقدرت بخش خصوصی دارد و اگر انتظار داریم دولت محور توسعه باشد این امر محقق نمی شود و بر این اساس همه باید تلاش کنیم زمینه حضور سرمایه گذار قوی در استان فراهم و از تنگ نظری ها باید دوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحقق شعار سال و رهنمود رهبر معظم انقلاب به عنوان یك راهبرد اساسی نیازمند همت والا و عزم راسخ برای رفع مشكلات حوزه تولید، كارآفرینان و فعالان اقتصادی است به این معنا كه باید ابزارهای جهش تولید را فراهم كنیم.

وی که در جمع فعالان اقتصادی و روسای اتاق های بازرگانی، خانه صنعت، اتاق تعاون، کانون کارآفرینان و دیگر مدیران اجرایی سخن می گفت؛ خاطر نشان ساخت: در چهار سال گذشته عملکرد بانک ها در مجموع مطلوب بوده و به ویژه در زلزله کمک های بسیار موثری داشتند؛ ولی بیکاری هم امروز یک بحران جدی است و نظام بانكی با تسهیل فرآیندها باید به كمك بخش خصوصی و كارآفرینان بیاید تا با رونق سرمایه گذاری مسیر كاهشی نرخ بیكاری تداوم یابد.

 بازوند تأكید كرد: بخش خصوصی ظرفیتی بسیار بزرگ برای توسعه و جهش تولید است و از مدیران و بانک های استان درخواست دارم مسیر حمایت و كمك به سرمایه گذاران را تقویت و حمایت كنند تا متقاضیان سرمایه گذاری كرمانشاه كه را كه دهمین استان به لحاظ امنیت سرمایه گذاری است در اولویت قرار دهند. .

مقام ارشد استان همچنین یکی از رویکردهای اصلی سیاست اقتصاد مقاومتی را دورن زا بودن آن دانست و گفت: درون زایی یعنی باید به مردم و متقاضیان حوزه های اقتصادی مختلف که می خواهند فعالیت کنند توجه کنیم، موانع را برای آنها برداریم و از فعالیت های آنها پشتیبانی به عمل آوریم تا رشد و توسعه یابند.

وی با اشاره به اینكه اقتصاد كشور و به ویژه منطقه زاگرس به دلیل وابستگی منابع تأمین مالی به بخش دولتی عموماً بانك محور است؛ گفت: برای پیشرفت و توسعه استان با توجه به ظرفیت های ایجاد شده باید مسیر فعالان اقتصادی هموار شود و انتظار داریم بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای بخش صنعت و معدن یكساله و خدمات نیز بر اساس دستورالعمل های ابلاغی باشد.

مدیران شبكه بانكی استان برای امهال وام های مناطق زلزله زده پیگیری ویژه ای داشته باشند

 استاندار كرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته و اخذ موافقت های لازم برای امهال وام های مناطق زلزله زده در سال سوم گفت: دولت، وزارت اقتصاد و دارایی، بانك مركزی و سایر نهادهای مرتبط با امهال وام ها موافقت كردند و مجوزهای لازم اخذ شده كه برای اعمال به بانك ها ابلاغ شده ولی متاسفانه تاكنون اجرایی نشده و سبب مشكلات فراوانی برای مردم شده است.

نماینده عالی دولت  امهال وام مناطق زلزله زده را بر اساس مصوبه هیات دولت لازم الاجرا دانست و گفت: بانک های استان این مصوبه را تاكنون اجرا نكرده اند و با توجه به اینكه مردم در سیستم بانکی بدهکار شناخته شوند، نمی توانند تسهیلات جدیدی که برای آنها در نظر گرفته شده دریافت کنند. لذا از مدیران بانک می خواهیم با ریسك پذیری بیشتر این موضوع را از بانک های عامل در تهران پیگیری کنند و هرچه زودتر آن را رفع کنند.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه به برخی از اقدام های خود برای فراهم کردن شرایط توسعه در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با زحمات فراوان مدیران و مسئوالان استان؛ قصرشیرین منطقه آزاد تجاری صنعتیاعلام شد و این پتانسیل و ظرفیت بسیار بزرگ را به عنوان یکی از بهترین مناطق آزاد کشور به لحاظ دارا بودن 2 گمرک پایه و همچنین همسایگی با اقیلم کردستان عراق و دولت مرکزی عراق است كه بی شك تحول آفرین و امیدآفرین است و می تواند بستر و زمینه عظیمی برای توسعه و پیشرفت کرمانشاه را فراهم کند به شرط اینکه موانع ذهنی و نرم افزاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان حل شود.

بازوند همچنین یکی از مهم ترین اقدام های سالیان اخیر برای توسعه و پیشرفت کرمانشاه را تصویب سند توسعه نفت و گاز با سرمایه گذاری 72 هزار میلیارد تومانی دولت اعلام كرد و گفت: این ظرفیت عظیم می توانند باعث سرمایه گذاری قوی بخش خصوصی شود و باید از این فرصت که  مهیا شده نهایت استفاده  کنیم.

او همچنین ایجاد بندرخشک یا دهکده لجستیکی را یکی دیگر از کارهای مهمی دانست که می تواند بستر حضور قوی بخش خصوصی و توسعه را فراهم کند و گفت: وجود دهکده لجستیک و اختصاص 200 هکتار برآن؛ بدون فراهم کردن شرایط برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران بی فایده است.

استاندار كرمانشاه گفت: افتتاح و بهره برداری از طرح عظیم و بزرگ سامانه گرمسیری بر اساس گزارش جهاد كشاورزی امسال سبب رونق اقتصاد منطقه شده است و میزان 350 هزار تن محصول بیشتر از سال گذشته برداشت شده كه در بهبود معیشت مرزنشنینان و افزایش درآمد مردم بسیار موثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه گرمسیری سرمایه گذاری بخش خصوصی امهال وام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.
بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.
همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۳ هزار متر مربع برای این طرح پیش بینی شده که در مرحله نخست ۵ هکتار آن با قابلیت ۶۷ پلاک برای احداث ۱۳۴ واحد آغاز شد.
تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.
همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی