Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرید عابدی صبح امروز در جمع پرستاران استان گلستان اظهار کرد: بنده به عنوان نیروی ویژه و تکاور از لشکر ۵۸ ذوالفقار از تهران به مدت ۲۱ ماه در خط مقدم جبهه بودم، با توجه به اینکه جزو نیروهای تکاور بودیم رودرو نیروهای عراقی مبارزه می‌کردیم.

وی تصریح کرد: در زمان امکانات و تجهیزات ما به لحاظ نظامی بسیار کم بود و رزمندگان به معنی واقعی کلمه جان بر کف با دشمن مبارزه می‌کردند، در زمانی که دشمن آتش سنگین بر روی نیروهای عراقی می‌ریخت بسیاری از ما آرزو می‌کردیم تا امکانات و تجهیزات داشتیم و می‌توانستیم قدرت و اراده خود را به دشمن‌نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک رزمنده دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث خاطرنشان کرد: یادم هست در یکی از عملیات‌های مقدماتی قرار بود لشکر ما مواضع دشمن را منهدم کند تا در عملیات اصلی به طور کامل دشمن عقب‌نشینی کند.


دکتر فرید عابدی رزمنده دوران دفاع مقدس استان گلستان

عابدی افزود: در آن زمان و عملیات من گروهبان وظیفه بودم و فرمانده قبضه و ادوات در آن عملیات زخمی شد و فرماندهی را به بنده سپردند.

* پزشکی که در عرض ۴۰ دقیقه حدود ۴۵۰ خمپاره به صورت دقیق به سمت مواضع دشمن پرتاب کرد/ فردا روز‌ی که به جای دادگاه صحرایی مورد تشویق قرار گرفتم

وی ادامه داد: به تمام نیروها اعلام کردم که انبار مهمات و  مواضع دشمن را به صورت دقیق و نقطه‌زن با خمپاره هدف قرار دهند، در آن شب در عرض ۴۰ دقیقه حدود ۴۵۰ خمپاره را به صورت دقیق به سمت مواضع دشمن پرتاب کردیم و بنده مجدد از مسئول مربوطه ۲۰۰ خمپاره دیگر درخواست کردم.

رزمنده هشت دفاع مقدس استان گلستان گفت: در آن زمان امکانات خیلی اندک بود و مسوول به من گفتند که سهمیه شما حدود ۲۰۰ خمپاره بوده و اگر اصرار بر این کار داشته‌ باشم به دادگاه صحرایی معرفی می‌شوم.

عابدی تاکید کرد: من‌ آن شب اصرار کردم ۲۰۰ خمپاره دیگر ارسال کنند و من‌ فردا در دادگاه حضور پیدا می‌کنم، با رسیدن امکانات تمام انبار مهمات و محل تردد دشمن و عراقی‌ها را به صورت دقیق و نقطه‌زن هدف قرار دادیم و فردا صبح متوجه شدیم که دشمن برای یک عملیات سنگین نیروها و گردان خود را جابه‌جا می‌کرده است و این خمپاره ها باعث شده تا دشمن به طور کامل فلج و منهدم شود و خدا را شکر وجبی از خاک ما تصرف نشود، خلاصه فردا آن روز‌ به جای دادگاه صحرایی بنده مورد تشویق قرار گرفتم.


دکتر فرید عابدی

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تلاش مجاهدانه پزشکان و پرستاران در جامعه و شهدای بخش سلامت که برای نجات مردم جانشان را فدا کردند، گفت: در شرایط جنگ تحمیلی و شرایط کنونی به لحاظ شیوع بیماری کرونا، فرازها، فرودها، کمبودها و اتفاقا، تلخ و شیرین بسیاری رخ داده است.

این پزشک رزمنده دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث گفت: در آن زمان کمبود امکانات و آذوقه بر نیروهای رزمنده فشار وارد می‌کرد و امروز نیز این کمبودها فشار زیادی بر کادر درمان وارد کرده و می‌کند، نقطه ایثار این دو شرایط  در این است که با همه این کمبودها و خستگی‌ها نه رزمندگان اسلام و نه کادر درمان عقب‌نشینی نکرده و امید خود را از دست ندادند.

عابدی گفت: خوشبختانه کادر درمان ما نیز به مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مردانه ایستادگی کردند تا بتوانند با این بیماری مبارزه کنند.

وی یادآور شد: امروز سپاه سلامت مانند سپاه پاسداران بر خود می‌بالد و افتخار می‌کند که خدمتگزار مردم بوده و تابع ولی امر در راستای انجام وظایف خود است.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان خبرگزاری فارس گلستان جنگ تحمیلی رژیم بعث رزمندگان دفاع مقدس خاطرات رزمندگان خاطرات هشت سال دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کمبود امکانات و تجهیزات آتش سنگین نیروهای عراقی صورت دقیق مواضع دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • چوبه‌دار یا تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ کدامیک سهم توماج صالحی می‌شود؟ 
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!