Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:05:02 GMT

آب دریاچه ارومیه ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۳۷۲۴

آب دریاچه ارومیه ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافت

یاسر رهبردین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان آب دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است، افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به چهار میلیارد و ۷۸۰ میلیون متر مکعب بود.

وی همچنین در رابطه با تراز دریاچه ارومیه اظهار داشت: تراز فعلی دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۰ متر و ۶۶ سانتی متر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ سانتی متر کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به کاهش یک هزار و ۵۴۶ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه، بیان کرد:  در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه یک هزار و ۹۹۲ کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از  سه هزار و ۵۳۸ کیلومتر مربع بود.

هرچند به قیمت روز بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است، ولی عدم بهره برداری از طرح‌های پرهزینه این دریاچه و کاستن شدید بارندگی‌ها سبب شده تا در کنار کاهش چشم گیر تراز دریاچه، مطالبات مردمی نیز برای احیای نگین آبی آذربایجان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، تاخیر چند ساله در افتتاح طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه سبب شده تا طی سال جاری تراز دریاچه ارومیه به طور چشم گیری کاهش یابد و موجی از انتقادات درست یا اشتباه را به نوع مدیریت احیای نگین آبی آذربایجان وارد کند.

طرح‌های مهم و چند هزار میلیاردی انتقال آب به دریاچه ارومیه تقریبا به اتمام رسیده و آماده بهره برداری هستند، که رصد فضای مجازی نشان می‌دهد تسریع در بهره برداری از این پروژه‌های مهم علاوه بر جان بخشیدن دوباره به پیکره دریاچه ارومیه موجی از امید نسبت به نظام و تعهد مسوولان در برابر مطالبات عمومی را ایجاد خواهد کرد.

تمامی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوهای خبری بر احیای دریاچه ارومیه تاکید داشتند که در همین راستا "آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی" نیز در گفت‌و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه را باید از حالت نمایش درآورد تا احیای آن واقعی شود، گفت: "دریاچه ارومیه از ذخایر ماست و احیای آن از دستورات جدی دولت کارآمد ما قرار دارد و احیای آن باید برقرار باشد؛ دولت ما بر مدیریت آب تاکید خواهد داشت".

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی آذربایجان غربی ارومیه صندوق توسعه ملی آذربایجان غربی ارومیه دریاچه ارومیه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی آذربایجان غربی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه

آفتاب‌‌نیوز :

با بارش‌های اخیر ساحل کاظیم‌ داشی بهتر از قبل شد تا حدی که مردم بتوانند خود را به آب شور دریاچه بزنند و از منافع درمانی‌اش بهره‌مند بشوند. 

 

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه