Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به سوال برخی درباره نقش مقاومت در دفاع از این کشور تاکید کرد که مقاومت هرگز جدا از ارتش و ملت و دولت نبوده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت لبنان و نقض حقوق دریایی و زمینی این کشور و نقش مقاومت در مقابله با آن اظهار داشت، در قطعنامه ۱۷۰۱ بندی مبنی بر اینکه نیروهای نظامی دیگری غیر از ارتش نباید در جنوب لبنان حضور داشته باشند وجود ندارد؛ ضمن اینکه مقاومت در لبنان هرگز بدون ارتش و ملت و دولت نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ عواقب حمله به ایران برای اسرائیل

وی در پاسخ به واکنش یکی از نمایندگان در خصوص تصمیمات مربوط به جنگ و صلح گفت، قطعنامه ۱۷۰۱ در پارلمان اجرا شده و من به همراه نماینده آمریکایی پیش‌نویس آن را تکمیل کردیم و بر اساس این قطعنامه «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) باید در همه مسائل با ارتش لبنان هماهنگ باشند.

نبیه بری درباره ایجاد چارچوبی برای مقاومت در کشور تاکید کرد که قبلا تلاش‌هایی از طرف برخی در این زمینه صورت گرفته و ما مطلقا آن را رد کردیم و این موضوع توسط همه لبنانی‌ها رد شد. همچنین همه نشست‌های عربی و وزرای خارجه و سران عرب، مقاومت را تایید می‌کنند.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه تصریح کرد مقاومت هرگز بدون ارتش و ملت و دولت نبوده و ملت لبنان به خوبی این را می‌دانند.

نبیه بری ۲ روز قبل به تحرکات رژیم صهیونیستی برای چنگ اندازی بر منابع نفتی در منطقه مورد مناقشه با لبنان، به شدت واکنش نشان داد.

وی گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در امضای توافق حفاری در منطقه مورد مناقشه در دریا، ناقض توافق چارچوب ترسیم مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی است.

مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل آویو در زمینه ترسیم مرزهای دریایی مدتی است به حالت تعلیق درآمده است. علت اصلی و اساسی تعلیق مذاکرات مذکور نیز شرط و شروطی بود که هیئت مذاکره کننده صهیونیست مطرح کرده بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان صهیونیست نبیه بری فلسطین دولت لبنان پارلمان لبنان رژیم صهیونیستی ملت و دولت نبیه بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزییات بیش‌تری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 6091324

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا