Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز اکرم صدیقی در گفت و گو با رسانه ها به تبیین و تشریح برنامه‌های حوزه هنری خراسان شمالی پرداخت و اظهار کرد: تولید ۳ قطعه موسیقی برای شهداء توسط هنرمندان موسیقی مقامی استان در راستای تبیین‌ رشادت‌ها و دلاورمردی‌های ۸ سال دفاع مقدس یکی از این برنامه‌هاست.

وی به تولید قطعات موسیقی درباره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و رجبعلی محمدزاده با هنرنمایی حسین ولی‌نژاد اشاره کرد و افزود: قطعه مربوط به شهید کریمی نیز توسط آنامراد رستگاری هنرمند چیره دست موسیقی ترکمن تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی هم‌چنین از در دست تولید بودن قطعات دیگر موسیقی برای شهیدان محمدعلی صفا، ایرج رستمی،  فیروز حمیدی زاده، شهید مدافع حرم، دکتر وحید یحیوی شهید سلامت و محمد ابراهیم باقری از شهدای منا خبر داد و افزود: حسین ولی‌نژاد، رضا محمدی و عیسی قلی‌پور نیز در تولید این قطعات نقش‌آفرین هستند و در مجموع ۸ قطعه تولید خواهد شد.

وی دیدار با خانواده شهید هنرمند محمود سیفی در شهرستان گرمه، داوری آثار هفتمین رپرتوار تئاتر دفاع مقدس، و مشارکت در برگزاری برخی برنامه‌های برگزار شده در استان را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت این ایام برشمرد و تصریح کرد: دیدار هنرمندان فعال در عرصه دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان و تولید نماهنگ شهید سلیمانی به کارگردانی یاشار ابراهیمی از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان برای این ایام است.

صدیقی تهیه و انتشار بسته‌های فرهنگی در قالب معرفی ۷ شهید شاعر و نقل خاطرات کوتاه از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس در فضای مجازی و نصب بخشی از آثار گنجینه هنر انقلاب اسلامی در قالب بیلبورد در سطح شهر شامل آثار هنرمندان حسین رزم خواه، حبیب صادقی، علی وزیریان، مصطفی گودرزی، حسین‌ خسروجردی را از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده عنوان کرد.

لازم به ذکر است کتاب بازگشت به مقصد، خاطرات شهید مهدی وحیدی از شهدای مانه و سملقان به کوشش آقای محمود وضیع نیز در حال حاضر زیر چاپ است که بعد از ایام شهادت امام رضا (ع) رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس خراسان شمالی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: پارک شهدای شهر سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال عملیات اجرایی ساخت این مجموعه را که شامل‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم رونمایی از کتاب نامداران موسیقی سنندج اظهار کرد: ساختمان فرهنگی شهرداری سنندج مرمت شده و آماده افتتاح است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: درصددیم که این ساختمان به همراه پارک شهدا که در جوار آن قرار دارد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارض این کار برای ما مسیر نبوده است‌.

شهردار سنندج ادامه داد: امسال امیدواریم که با حل این مشکلات، بتوانیم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در پارک شهدا را آغاز کنیم که ایجاد خانه هنرمندان، دبیرخانه شهر خلاق موسیقی، کافه کتاب، گذر ورزش و طرح‌هایی دیگری را نیز برای آن در برنامه داریم.

رشیدی تصریح کرد: فرهیختگان و پیشکسوتان شهر سنندج در سطح جهان شناخته شده هستند که خرسندیم امروز مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند نامداران موسیقی سنندج را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه قول مساعد داد که از چاپ جلد دوم کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز حمایت کند.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

فرشید حسامی، یکی دیگر از هنرمندان شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم در مورد کتاب نامداران موسیقی سنندج به نقد و اظهارنظر پرداخت.

به گزارش ایمنا، پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی کردی مسعود طالبانی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 748881

دیگر خبرها

  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی