Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید وحید میرنظامی، رئیس شورای شهر اراک طی بیانیه‌ای نسبت به ارسال نامه استاندار مرکزی به شورای شهر اراک برای انتخاب شهردار و انتشار سریع آن در فضای مجازی واکنش داد. در این نامه آمده است:

انتشار نامه استاندار محترم خطاب به اعضای محترم شورای اسلامی شهر اراک آن هم با محتوای کنایه آمیز و به دور از شأن اداری در خصوص انتخاب شهردار، مایه تعجب و البته خوشحالی اعضای محترم شورای اسلامی شهر اراک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا نامه به محض امضا عکس برداری شده و به سرعت در فضای مجازی منتشر شده است.

این عجله و شتاب زدگی در رسانه‌ای کردن نامه در جای خود موضوع عجیبی است. اگر این اهتمام و شتاب در ۴ سال گذشته متوجه وظایف نظارتی ایشان در قبال شورای شهر بود قطعاً وضعیت شهر اراک بهتر از این بود. خوشحالیم که شورای ششم، برخی وظایف نظارتی مسئولان را به ایشان یادآور شد.

بر اساس ماده یک آئین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب سال ۹۷ هیأت وزیران، حداکثر زمان انتخاب شهردار یک ماه است. اما چنانچه اعضای شورای شهر در اولین جلسه رسمی خود نتوانستند نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند و تمایلی هم به ادامه کار با شهردار فعلی نداشته باشند باید یکی از کارکنان شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کنند.

اعضای محترم شورای اسلامی شهر اراک، سرپرست را در همان جلسه اول انتخاب کرده‌اند تا امورات شهر اداره شود و شهردار با بررسی و مطالعات بیشتری انتخاب شود و این موضوع نیز کاملاً داخلی و مربوط به نظر اعضای محترم شوراست.

از مسئولان عالی استان انتظار داریم به جای صدور نامه‌های تنش زا و کنایه آمیز، نسبت به ایجاد فضای وفاق و همدلی اقدام کنند تا در دوره جدید شورا و شهرداری، گره‌ای از مشکلات این شهر باز شود. اعضای شورای اسلامی شهر اراک به پیمانی که با مردم بسته‌اند وفادار و با وحدت در هدف و در عین تنوع سلایق مصمم در خدمت رسانی هستند.



کد خبر 5310935

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اراک انتخاب شهردار شورای ششم سید علی آقازاده استاندار مرکزی هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 آمار کرونا اربعین حسینی بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی واکسیناسیون کرونا دفاع مقدس ایلام شورای اسلامی شهر اراک انتخاب شهردار اعضای محترم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند

شهردار پیرانشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر، رکن مردم سالاری در کشور هستند که در گسترده‌ترین حالت ممکن، مردم را در تأثیرگذاری بر سرنوشت خویش و چگونگی تعیین وضعیت محل و مکان زندگی خود کمک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت روز ملی شوراها، فرماندار و شهردار پیرانشهر با حضور در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ضمن تبریک این روز به اعضای شورای شهر از آنان قدردانی کردند؛ صفر تفاخر شهردار پیرانشهر در این دیدار با تجلیل از فعالیت‌های مثبت و تأثیرگذار اعضای شورای اسلامی شهر، در جهت پیشبرد امور و توسعه هر چه بیشتر شهر، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر، رکن مردم سالاری در کشور هستند که در گسترده‌ترین حالت ممکن، مردم را در تأثیرگذاری بر سرنوشت خویش و چگونگی تعیین وضعیت محل و مکان زندگی خود کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر بر لزوم همراهی و هماهنگی میان شهرداری و شورا در حل مشکلات و اداره امورات شهر افزود: همکاری میان این دو نهاد در شهر پیرانشهر، در بالاترین حالت ممکن خود، ثمرات فراوانی به همراه داشته است.

شهردار پیرانشهر گفت: با پیشرفت‌های بسیار خوبی که در بهبود امور و انجام شایسته طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهر داشته‌ایم، رضایت مردم شریف شهر پیرانشهر را تا حد قابل توجهی به‌دست آورده‌ایم.

تفاخر وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطر نشان کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود جهت رسیدن به شرایط مطلوب حرکت می‌کنند.

خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر نیز ضمن تبریک این روز، بر اهمیت شورا و استفاده از خرد جمعی و تجمیع قوا برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

وی افزود: اعضای شورا منتخبان مردم و چشم امید شهروندان هستند که برای شناسایی، برنامه‌ریزی و رفع مشکلات شهر و شهروندان گردهم آمده‌اند.

فرماندار پیرانشهر تصریح کرد: با توجه به تأثیر عمیق شورا بر روند اجرایی مدیریت شهری، لازم است آگاهی، مردم داری، توجه به نیازها و اولویت‌ها، تعهد و تخصص در تصمیم گیری‌های شورا نقش اصلی را ایفا کند.

علی روشندل رئیس شورای اسلامی شهر پیرانشهر نیز ضمن تشکر از فرماندار و شهردار ابراز امیدواری کرد که همکاری شورا و شهرداری همچون گذشته تداوم داشته باشد.

کد خبر 748867

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید