Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در پیام ویدیویی در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمادگی قرقیزستان برای همکاری در ارسال محموله های ترانزیتی از طریق بنادر ایران از چین به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اروپا را اعلام کرد.

وی گفت: کشورهای آسیای مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی مانند پلی هستند که مسیرهای «شرق وغرب و شمال وجنوب» را  از زمان جاده ابریشم بزرگ تا به امروز متصل می کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس جمهور قرقیزستان، این منطقه با وجود عدم دسترسی مستقیم به دریا در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب های تجارت جهانی است.

وی ادامه داد:کشورهای آسیای مرکزی به طور مداوم در حال گسترش جاده ها و راه آهن بین المللی هستند و مراکز لجستیکی و پایانه های حمل‌ونقل ایجاد می‌کنند.

جباراف خاطر نشان کرد: قرقیزستان در حال توسعه زیرساخت های حمل‌ونقل جاده ای خود است که بخشی از شریان حمل‌ونقل بین المللی است و به زودی ساخت یک بزرگراه جایگزین جدید «شمال - جنوب» به پایان می رسد.

وی یاد آور شد که جمهوری قرقیزستان در پروژه احداث راه آهن چین-قرقیزستان-ازبکستان شرکت می‌کند و از نوسازی زیرساخت های راه آهن اوراسیا حمایت می‌کند.

جباراف تاکید کرد: قرقیزستان از امروز می تواند زمان و هزینه قابل قبولی را برای تحویل محموله ترانزیت بین کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، آسیای میانه، چین و اتحادیه اروپا به بنادر کراچی، بندرعباس و دریای سیاه فراهم کند.

رئیس جمهور قرقیزستان افزود: من تجارت بین المللی لجستیک را به همکاری چند جانبه از جمله در زمینه حمل و نقل چند حالته دعوت می کنم.

وی توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که اگر موانع مربوط به عبور از مرزهای دولتی همچنان باقی بماند، پروژه های سرمایه گذاری و راهروهای جدید حمل‌ونقل حداکثر سود مورد نظر را نخواهد برد.

جباراف افزود: در این راستا، ما با ایجاد شرایط مطلوب برای حمل‌ونقل بین المللی و جلوگیری از تأخیر در حمل‌ونقل بار بین کشورها و همچنین رفع موانع همکاری اقتصادی، از ساده سازی مراحل عبور و مرور مرزها و ترانزیت بین کشورها و مناطق طرفداری می‌کنیم.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سادیر جباراف بندر عباس بین الملل بین المللی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا