Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - باورهای غلط، واکسیناسیون مادران باردار نطنزی را تحت تأثیر قرار داده است به نحوی که تنها ۲۰ درصد مادران باردار نطنزی واکسن کرونا را دریافت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  نطنز ، روند واکسیناسیون در کشور و به تبع آن در شهرستان نطنز سرعت خوبی به خود گرفته است و هم اکنون سامانه وزارت بهداشت برای متولدین 1385  و ماقبل آن امکان رزرو جهت واکسیناسیون را مهیا کرده است و داوطلبان می‌توانند نسبت به اخذ نوبت جهت تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از گروه‌های هدف و حساسی که در ایام شیوع ویروس کرونا نیاز به مراقبت بیشتری دارند، مادران باردار هستند که به دلیل وضعیت آنان مراقبت این گروه از اهمیت بسیار زیادی برخردار است چراکه با به خطر افتادن جان مادران باردار در واقع جان دو انسان به خطر می‌افتد.

متأسفانه برخی از باورهای غلط در زمینه واکسیناسیون باعث شده است که مادران باردار در شهرستان نطنز به میزان قابل انتظار واکسن کرونا را دریافت نکنند و همین موضوع باعث شده است تا نگرانی کادر بهداشت و درمان از ابتلای این گروه حساس به کرونا دوچندان شود.

واکسن برکت استان خراسان جنوبی بزودی تأمین می شوداستاندار قزوین: تزریق اجباری یک نوع واکسن خاص در استان نداریم9.5 درصد از دانش‌آموزان کرمانشاهی واکسن کرونا تزریق کردند

حامد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز داشت کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19، واکسیناسیون است و واکسیناسیون مادران باردار در شهرستان نطنز از اواسط مردادماه سال جاری با تزریق واکسن سینوفارم آغاز شده است، اما متاسفانه تاکنون فقط حدود 20 درصد زنان باردار واجد شرایط دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسینه شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت نطنز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 40 درصد زنان باردار به بیماری کرونا در شهرستان نطنز به کرونا مبتلا شدند به نحوی که 60 مورد مادران باردار مشکوک شناسایی و 24 مورد مثبت بودند و هفت مورد بستری به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از تمامی مادران واجد شرایط درخواست داریم جهت دریافت اطلاعات و مشاوره‌های لازم به نزدیکترین پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت مراجعه کنند، تصریح کرد:با القای باورهای غلط مانع از واکسیناسون مادران باردار نشوند و سلامتی آنان به خطر نیفتد.

علی شریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان نطنز نیز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه تب و کاهش اکسیژن خون ناشی از بیماری کرونا می‌تواند منجر به عوارض جنینی، ناهنجاری‌های جنین، زایمان زودرس، سقط خود به خودی، پارگی زودرس کیسه آب و حتی مرگ جنین شود، اظهار داشت: واکسن سینوفارم حاوی ویروس کشته شده است و از جفت عبور نمی‌کند، بنابراین مادران نگران عوارض واکسن بر روی جنین نباشند.

وی افزود: در صورتی که مادران در زمان تزریق از بارداری خود اطلاع نداشتند نگران نبوده و دوز دوم با ترجیح مادر در فاصله 28 روز یا پس از هفته 12 بارداری تزریق می‌شود و در این زمینه جای نگرانی نیست و مادران باردار با مشورت پزشک خود نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

انتهای پیام/804/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان نطنز مادران باردار باورهای غلط واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی