Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تدابیر ستاد کرونا خراسان رضوی در دهه پایانی صفر در مشهد اظهار کرد: یک طرح و دستورالعمل اختصاصی برای خراسان رضوی آماده شده که به ستاد کرونا استانی نیز ارائه و یک مرتبه پیرامون آن نیز بحث و بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد ملی کرونا نیز برای دهه آخر صفر برنامه‌ای جداگانه دارد که به محض ابلاغ، اعمال خواهد شد.

او ضمن اشاره به ممنوعیت پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) در جاده‌های خراسان رضوی منتهی به مشهد افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی یک ابلاغیه از کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور درخواست داشته تا با اقناع‌سازی هیات‌های مذهبی و مردم، توضیح دهند که با توجه به اینکه واکسیناسیون در کشور به بالای ۷۰ درصد نرسیده است، مردم و زائران را از حرکت کردن به سمت مشهد خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: علاوه بر این ابلاغیه، شخصا از دوست‌داران و زائران امام رضا(ع) درخواست دارم تا از سفر به مشهد جدا خودداری کنند.

تقابل دین و سلامت را به هیچ عنوان قبول نداریم

رحیمی بیان کرد: به هیچ عنوان تقابل میان دین و سلامت را قبول نداریم. همانطور که دین بر سلامت جسمانی و روحانی افراد تاکید دارد، ما نیز تاکید داریم که بخشی از سلامتی، مسائل معنوی افراد است. افرادی که می‌خواهند شعاری در دهه پایانی صفر به جا بیاورند، به این موضوع توجه داشته باشند. در دستورالعمل‌های سلامتی واکسیناسیون کرونا گفته شده که ایمنی افراد حداقل ۲ هفته پس از دوز دوم شکل می‌گیرد؛ لذا خواهشمندیم مردم به این موضوع توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید

پیاده روی دهه آخر صفر در جاده‌های خراسان رضوی ممنوع است

او تصریح کرد: از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سایر استان‌ها تقاضا داشته‌ایم افرادی که به ساحت حضرت رضا (ع) ارادت دارند را اقناع کرده و امسال برای حضور در مشهد اصرار نکنند، اما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا مردم بتوانند از فضای معنوی مشهد نیز استفاده کنند. سلامتی انسان ۲ بعد جسمانی و معنوی دارد. برای تقویت بعد معنوی باید برنامه‌ریزی کرد. تحت هیچ شرایطی دنبال تقابل دین و سلامت نیستیم. برخی از افراد دنبال ایجاد تقابل میان این ۲ موضوع هستند که دین با سلامت و یا سلامت با دینداری مخالف است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تدابیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای بازگشت زائران عراق به ایران تاکید کرد: حدود ۵ تا ۱۰ هزار نفر از خراسان رضوی ممکن است به عراق سفر کرده باشند. با هماهنگی سازمان حج و زیارت کد ملی و شماره تلفن تمام زائران را در اختیار داریم و به محض بازگشت زائران عراق به ایران به صورت فعال وضعیت آنان را پیگیری خواهیم کرد. همکارانم در مراکز بهداشت به صورت مداوم با آن‌ها به صورت تلفنی ارتباط خواهند داشت تا در صورتی که کوچک‌ترین علائمی برای آنان ایجاد شده باشد، وضعیتشان را پیگیری کنیم.

رحیمی اظهار کرد: از تمام زائران به محض ورود به ایران تست کرونا گرفته خواهد شد. اگر تست کسی مثبت باشد، قرنطینه خواهد شد و سایر افراد نیز توسط مراقبان سلامت کنترل می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زائران رضوی زائران پیاده بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما