Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@04:32:36 GMT

مدارس چه زمانی حضوری می‌ شود؟

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۵۸۷۴

مدارس چه زمانی حضوری می‌ شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین ، علیرضا کمریی در حاشیه سفر خود به شیراز گفت: از یکم مهرماه، سال تحصیلی را با برگزاری جشن شکوفه ها در مدارس دوره ابتدایی آغاز کرده‌ایم و در سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور به صورت همزمان نواخته شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش ها را به صورت مجازی، حضوری، تلویزیونی و درسنامه ای آغاز خواهیم کرد و این آموزش ها همه دانش آموزان کشور را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمریی گفت: با سیاستگذاری های انجام شده به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی آموزش ها را حضوری خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت آموزش های حضوری در مناطق روستایی و عشایری می باشد و مدارس عشایری با تعداد دانش آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن، در هر کلاس می‌توانند آموزش ها را از اول مهر، به صورت حضوری آغاز کنند.

کمریی گفت: مدارس با کلاس های ۳۰ نفر و کمتر از آن نیز می توانند از نیمه دوم مهر آموزش های حضوری را آغاز کنند.

رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نیز می‌توانند دروس استانداردهای مهارتی و شایستگی های فنی را به صورت حضوری برگزار کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : جمعیت آماری، درنظر گرفتن امکان رعایت پروتکل ها و استحقاق بیشتر، دلیل انتخاب این گروه ها برای آموزش های حضوری بوده است.

وی با بیان این که اصل حفظ سلامت دانش آموزان اولین و مهمترین اولویت ما در شروع سال تحصیلی بوده، گفت: خوشبختانه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان شیوه نامه خوبی برای آغاز سال تحصیلی تنظیم کرده اند که در آن به تهیه اقلام بهداشتی در مدارس تأکید ویژه ای شده است.

رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی سامانه شاد برای سال تحصیلی جدید گفت: بیش از ۹۰ درصد کلاس بندی دانش آموزان در سامانه شاد انجام شده است و معلمان می توانند جریان یادگیری را از ۳ مهر آغاز کنند.

 کمریی گفت: واکسیناسیون معلمان و اولیاء به خوبی در جامعه در حال انجام است و امیدواریم از آبان ماه به تدریج و با در نظر گرفتن شرایط مناطق بازگشایی مدارس را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

پربیننده ترین فایزرهای وارداتی به چه کسانی می‌ رسد؟ ماجرای حذف شبکه شاد توسط ۳۰۰هزار معلم چیست؟ ابهامات بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بدرقه پیکر علی لندی، قهرمان ملی و نوجوان ایثارگر ایذه ای + فیلم موج ششم کرونا در راه است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

وی ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده هست، به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که این خطه، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی بوده و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد هست که متأسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این خصوص نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در راستای آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 6089702

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار