Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام دفاع مقدس یادآور دفاع شجاعانه دلیرمردانی است که خالصانه و بدون توقع و چشم‌داشت مالی و مادی  صرفاً در پی حفظ اسلام و نظام اسلامی و پیروی بدون چون‌ و چرا از ولایت مطلقه فقیه بودند. امنیت پایدار امروز ایران اسلامی و آرامش کم‌نظیر مردمان این دیار، حاصل عشق و ایثار و شهادت مردان بزرگی است که جز به استحکام پایه‌های اسلام فکر نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدت ارتش و سپاه و جهاد سازندگی(سنگرسازان بی سنگر) تحت یک فرماندهی واحد جلوه‌ای ویژه به جبهه‌ها داده بود. اما دراین‌ میان موضوع جهادگران جهاد سازندگی در جبهه‌ها داستان دیگری دارد. سخت‌ترین و حساس‌ترین کار جنگ یعنی مهندسی رزمی به نهاد مقدس جهاد سازندگی سپرده شد .عشق و ایثار کم‌نظیر جهادگران باعث شد همان‌طور که در عرصه سازندگی و رفع محرومیت از چهره روستاها موفق بودند در عرصه دفاع مقدس و مناطق عملیاتی نیز سربلند و سرافراز ظاهر شوند.

کار با دستگاه‌های سنگین و غول‌پیکر با ارتفاع بالای سه متر توأم با سروصدا و گرد و خاک و در عین‌حال زیر آتش‌ سنگین دشمن از زمین و هوا در گرما و سرمای شدید آن روزها، چیزی نیست که به‌سادگی بتوان توصیف و بر زبان جاری کرد.

پر کردن خلأ بزرگ مهندسی رزمی و ایجاد خاک‌ریز و پناهگاه برای نیروها و ادوات نظامی در مناطق عملیاتی و همپای نیروهای خط شکن،تنها از گمنامان جهاد سازندگی بر می‌آمد. جهادگران بی‌سنگر به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه‌جای جبهه‌ها( پشت جبهه، اواسط جبهه و خط مقدم) حضوری پررنگ داشتند. حضور موثر جهادگران در جبهه‌های شمال غرب ، غرب و جنوب در کنار سایر رزمندگان اسلام دشمن بعثی را خسته و به زانو درآورده بود. گردان مهندسی رزمی ۱۷ نبی اکرم(ص) جهاد سازندگی ایلام با انجام کارهای استثنایی و کم‌نظیری مانند احداث پل برای اولین بار روی رودخانه خروشان سیروان در منطقه عملیاتی والفجر ۱۰ و فراهم کردن عبور ادوات سنگین نظامی ، ایجاد خاک‌ریز در دامنه ارتفاعات کله‌قندی مهران با وجود استقرار دشمن در ارتفاعات در فاصله کمتر از ۳۰۰ متر، احداث راه دسترسی به تپه  ۲۲۳واقع در ارتفاعات قلاویزان که از سه جهت جنوب، شرق و غرب در تیررس مستقیم دشمن قرار داشت، نقش کم‌نظیر در عملیات کربلای یک با احداث خاکریزهای زیگزاگی و متوالی به مدت ۴۵ شبانه روز قبل از عملیات تا نزدیکی کمتر از ۵۰۰ متری خط اصلی دشمن که این عملیات به‌همین دلیل به جنگ خاک‌ریزها مشهور شد و صدها اقدام حماسی دیگر ، حضور بی بدیل خود را با مدیریت و تلاش جهادی و الهی، بارها و بارها به رخ دشمن کشید. مدیریت جهادی یکی از مصادیق تلاش کم‌نظیر جهادگران محسوب می شود. مدیریتی که دفاع مقدس را به سرانجام مطلوبی رساند و باعث حفظ اسلام و انقلاب و سرحدات مرزی با کمترین تلفات و هزینه شد. مدیریتی که بهترین جوانان را پرورش داد و عاری از هرگونه فقر و فساد و تبعیض بود.

در شرایط فعلی و با روی کار آمدن دولت مردمی، زمینه برای توجه بیشتر به این الگوی مدیریتی در عرصه اداری و اجرایی کشور بیش‌از هر زمان دیگری فراهم شده‌ است. خلأ مدیریت جهادی در نظام اداری به‌وضوح قابل مشاهده است. اجرای استراتژی اقتصاد مقاومتی بر مبنای سند گام دوم انقلاب جز با مدیریت جهادی به دست نمی‌آید و محقق نمی‌شود.

حماسه سنگرسازان بی‌سنگر نبایستی به راحتی و به این زودی به وسیله مسئولان استانی فراموش شود این حماسه باید در قالب‌های هنری مختلف برای جوانان ایران اسلامی به کرات تبیین و تشریح شود که البته این نگاه متأسفانه در استان ایلام ضعیف به‌نظر می‌رسد تا جایی‌که در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و حتی اجرایی و مناسبتی موضوع جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر تقریباً فراموش‌شده است.

وجود برنامه‌های مستقل اجرایی و رسانه‌ای تحت عنوان ارتش و بسیج و بی‌توجهی شدید مسئولان استانی به حماسه‌های بی‌بدیل رزمندگان جهادگر و دلاوران گمنام به تعبیر زیبای امام راحل(ره) به ویژه در برنامه های هفته دفاع مقدس به خوبی عیان و آشکار است . جهاد سازندگی با تقبل وظیفه خطیر و حساس مهندسی رزمی به‌عنوان ضلع سوم جنگ نباید به این راحتی و برخلاف تاکیدات صریح امامین انقلاب به فراموشی سپرده شود و مورد کم‌لطفی یا بی مهری شدید قرار گیرد.

البته دولت انقلابی مستقر در نظر دارد با احیای جهاد سازندگی، مدیریت و تفکر جهادی را مجدداً به عرصه اداری کشور وارد کند و این موضوع اخیرا باعث امیدواری سنگر سازان بی‌سنگر و نیروهای انقلاب شده است. وزیر جهادی جهاد کشاورزی( سازندگی) ان‌شاءالله با تفکر انقلابی خود و تشکیل جهاد سازندگی ،خاطرات سنگرسازان بی‌سنگر را در عرصه سازندگی و رفع محرومیت کشور زنده خواهد کرد.

در پایان حداقل انتظار از متولیان هفته دفاع مقدس این است که برنامه جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر را همانند سایر رزمندگان( ارتش و سپاه) با تعیین یک روز مشخص در تقویم کشور در برنامه‌ها بگنجانند و به توصیه‌ها و تأکیدات امامین انقلاب به‌درستی عمل نمایند و رسانه ملی در استان نیز از این حالت انفعالی و بی‌توجهی به سنگر سازان بی‌سنگر، خارج شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی مهندسی رزمی برنامه ها جبهه ها کم نظیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است، گفت: امروز جامعه کار و کارگری عرصه جهاد فی سبیل‌الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۱ اردیبهشت‌ماه در همایش «خدا قوت کارگر» ضمن تبریک روز کارگز، اظهار کرد: مشکلات، بایدها و نبایدهای کارگران در جلسات و محافل مختلف بسیار بیان شده اما پیش از اینکه بایدهای کارگری وجود داشته باشد بایدهای اخلاقی و ایمانی کار وکارگر مهم است.

وی با بیان اینکه کارفرما نباید در برابر کارگر تکبر به خرج دهد، افزود: باید تواضع و رعایت حقوق کار از همه جهات مدنظر قرار گیرد در حقیقت رعایت اخلاق برای همگان مهم است، از طرفی باید کارگر نسبت به کارفرما سلم داشته باشد.

نکونام در ادامه با اشاره به اینکه امروز همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است، تصریح کرد: جامعه کار و کارگری عرصه جهاد فی سبیل‌الله است، باید بدانیم که کشور را به سمت ظهور پیش می‌بریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به حوادث جهان که حوادثی نو است، بیان کرد: مسائلی که یکی پس از دیگری خود را نشان می‌دهد تا به آرمان‌های انقلاب و ظهور ختم شود و آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شاهدیم نشان از این است که نگاه سیاسی در آنجا حاکم شده است و در حقیقت می‌توان گفت معارف اسلام و انقلاب اسلامی در آنجا نیز نفوذ کرده در حالی که دانشجویان آن دانشگاه‌ها سیاسی نیستند.

وی ادامه داد: آنچه امام راحل در ۴۵ سال پیش پایه‌گذاری کردند آرام آرام پیش رفته و صادر شده است، یعنی امروز بعد از ۴۵ سال انقلاب اسلامی در دل دشمن‌ترین دشمنان انقلاب در آمریکا صادر شده که این از دستاوردهای انقلاب است.

نکونام بیان کرد: لازم است عرصه کارگری و کارفرمایی مجاهدانه و در عرصه جهاد در راستای رضایت پروردگار تلاش کنند، در حقیقت با جهاد و مجاهدت آخرت خود را آباد می‌کنند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان