Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در کنگره ملی لاله‌های سفید که در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۶۶ که حج خونین اتفاق افتاد جمعی از اعضای خانواده و آشنایان بنده نیز در این واقعه حضور داشتند و در سال ۱۳۹۴ نیز خودم در این اتفاق حضور داشتم که با تعدادی از شهدای آن اتفاق همراه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روز سقوط جرثقیل نیز بنده در نزدیکی محل سقوط حضور داشتم و در واقع در هر دو حادثه شاهد مستقیم هستم. این خاطرات و روایات شهود باید ثبت شوند و از طریق حقوقی در عرصه بین‌الملل پیگیری شوند و بخشی از این کار می‌تواند توسط حوزه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به گرمای بسیار زیاد روز قبل از فاجعه منا گفت: از ساعت ۴ بعد از ظهر برق در منطقه قطع شد و وسایل سرمایشی از کار افتاد و آبی که در اختیار ما قرار می‌گرفت نیز گرم بود و زائران بسیار بی‌حال شده بودند. ما در زمان بسته شدن مسیرها مقداری جلوتر بودیم و با وقوع فاجعه سریعآ به محل برگشتیم و توانستیم جان عده‌ای را نجات دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نکته‌ای که برای ما بسیار آزاردهنده بود بی‌ارزشی جان انسان‌ها برای حکومت سعودی بود. ما باید قدر ارزش انسان‌ها از نظر حکومت جمهوری اسلامی را بدانیم که در همه موارد پاسخگوی مسائل و مشکلات است. امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران موفق و خادمان خوبی برای این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز در این کنگره با بیان اینکه دوم مهرماه برای ما یادآور غم و اندوه بزرگ جان باختن ۷ هزار زائر خانه خدا به دلیل بی کفایتی آل سعود است، افزود: هموطنان عزیز کشور ما که در این راه به شهادت رسیدند از افراد خاص و برگزیده بودند و خداوند آنان را به محضر خود پذیرفت. شهدای مسجدالحرام نیز چند روز پیش از فاجعه منا مظلومانه در کنار خانه خدا یعنی نقطه اوج امنیت به شهادت رسیدند.

وی افزود: امروز نیز همچنان ادامه مسیر شهادت را در بین جوانان و نوجوانان می‌بینیم، چنانکه نوجوانی مانند علی لندی جان خود را برای نجات هموطنان خود فدا می‌کنند. رهبر معظم انقلاب فرمودند باید همواره یاد شهدای منا گرامی داشته شود و می‌بینیم که خداوند این روز را مصادف با هفته دفاع مقدس قرار داده تا نام و یاد آنان بیش از پیش مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی انجام شده برای گرامی داشت خاطره این شهدا گفت: تاکنون ۱۸ جلد کتاب در این رابطه توسط بعثه مقام معظم رهبری تهیه و منتشر شده است. امیدواریم همه عزیزان نیز اگر مطلبی را برای گرامی‌داشت این عزیزان در نظر دارند به بعثه مقام معظم رهبری ارائه کنند.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: امیدواریم با برگزاری چنین مراسمی بتوانیم گام‌های خوبی در زمینه زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا برداریم.

در پایان این مراسم از همسران شهیدان منا شهید داود موسوی، شهید اصغر فولادگر، شهید حسن قاسمی، شهید علی‌اکبر کلاته و شهید حسن بلیسی و همسر و خواهر شهیده پروین کوثری (شهید حج خونین) و همسر و پدر شهیده صفیه هاشمی (شهید حج خونین) در محل کنگره و به صورت همزمان جمعی از خانواده‌های شهدای منا در استان‌ها تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5313181 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری هفته دفاع مقدس سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سردار یعقوب سلیمانی مسجدالحرام آل سعود فاجعه منا بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرداری تهران اربعین 1400 شورای شهر تهران بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش هفته دفاع مقدس اربعین حسینی ویروس کرونا علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پرونده قضایی قوه قضاییه عزت الله ضرغامی سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه از برگزاری اجلاس شهدای کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، ظهر امروز _یکشنبهنهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه، دهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و دومین کنگره نیز از روز ششم اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاس بزرگداشت شهدا در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و اولین اجلاس روز ششم اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حضور گسترده مردم در شهر گچساران برگزار شد.

سیدعلی‌اصغر پوربهشت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در نشست خبری که به مناسبت اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاس شهرستان و شورای سیاست‌گذاری کنگره و اجلاس شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

پوربهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاس تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده‌است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاس مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه‌به‌سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه گفت: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان افزود: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت دو هزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

کد خبر 748754

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود