Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نخستین همایش بین المللی و دومین همایش ملی اربعین در ۵ محور با ارائه مقالات برتر در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالله حسنی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در این همایش اظهار کرد: این همایش در پنج محور ادبیات، مباحث اجتماعی و سیاسی، نظام بین‌المللی، هنر و مباحث دینی و فرهنگی با فراخوان مقاله به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سعی کردیم در این همایش بین‌المللی از همه قاره‌های دنیا مقالات و دیدگاه‌های مختلف علمی را پذیرش کنیم که در قالب پنل‌هایی این مقالات منتخب به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو ارائه خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: در مجموع با توجه به شرایط کرونایی، ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که تلاش می‌کنیم برای صاحبان این مقالات گواهی ارزشمندی را صادر کنیم و از بین این مقالات، مقالات برتر از استرالیا، عراق، لبنان و ایران به عنوان مقالات برگزیده معرفی شده و از صاحبان این آثار تجلیل می‌شود.

حسنی تصریح کرد: دبیرخانه دائمی این همایش بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیل برپا شده تا با نگاه علمی همه ساله به موضوع قیام سیدالشهدا(ع) و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین با حضور اندیشمندان، صاحب‌نظران و محققان پرداخته شده و مباحث ارزشمند معرفی شوند.

عزت‌آفرینی از درس‌های قیام سیدالشهدا(ع) است

حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش با اشاره به نقش محوری اربعین حسینی در ایجاد شورآفرینی و امیدآفرینی، اظهار کرد: همه ما باید به وعده‌های الهی ایمان داشته باشیم همان طوری که امام راحل(ره) با روحیه بالای خود به تحقق وعده‌های الهی ایمان راسخ داشته است.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را برگرفته از اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: در پیاده‌روی اربعین حسینی آنچه که همه را حیرت‌زده کرده اقدام ارزشمند جوانان و اقشار مختلف مردم در رسیدن به حقانیت مکتب امام حسین(ع) بوده که امروز بشریت تشنه آن است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عزت‌آفرینی را از درس‌های قیام سیدالشهدا(ع) برشمرد و بیان کرد: امام حسین(ع) هیچ وقت دست به کارهای ذلیلانه و خارج از قاعده اخلاق‌مداری نزد بلکه سعی داشت تا با عقلانیت و محوریت شعور بالا حرکت و نهضت عظیم خود را پایه‌گذاری کرده و در مسیر درست رهنمون سازد.

آیت الله جوادی آملی: ضرورت اسلامی کردن دانشگاه‌ها به دور از نگاه سطحی

آیت‌الله علامه جوادی آملی نیز در این همایش که به صورت مجازی سخنرانی می‌کرد، به اقدام ارزشمند استان اردبیل در برگزاری این همایش تاکید کرد و گفت: باید بدانیم که امام حسین (ع) چه کرد و برای چه هدفی قیام کرد و در مرحله نهایی نیز وظیفه جامعه بشری در برابر نهضت امام حسین (ع) چه بوده است.

وی افزود: رسالتی را که آسمان و زمین از تحمل آن ابا کردند، امام حسین(ع) چنین مسؤولیت سنگینی را پذیرفت و اجازه نداد حاکمیت سلطنتی و خلاف مسیر نبوت، امامت، رسالت و حتی وحی الهی و معاد حرکتی در مسیر دین‌گریزی رخ داده و جامعه بشری به انحراف کشیده شود.

این مرع عالیقدر هان اسلام در ادامه با اشاره به تکیه دانشگاه‌ها به علوم غربی تاکید کرد: بهتر است علما، دانشمندان و محققان ما به دور از تقلید از نظریه‌پردازی‌های غربی به فکر نظریه‌پردازی معقول و منطقی در حوزه علم و مهارت‌های ارزشمند باشند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: بهتر است شایستگی‌های جامعه بشری مورد توجه قرار گرفته و بیش از هر زمان دیگر جامعه بشری به سمت عزت و عظمت روزافزون حرکت کند.

وی به ضرورت اسلامی کردن دانشگاه‌ها به دور از نگاه سطحی تاکید کرد و گفت:اسلامی کردن دانشگاه‌ها احیای علوم ارزشی و انسان‌سازی است که می‌تواند در مسیر تحول جامعه بشری بسیار مؤثر و راهگشا باشد.

گفتنی است؛ در این همایش یک روزه مقالات منتخب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو توسط محققان و پژوهشگران قرائت شد و در پایان با شعرخوانی، مداحی، اهدای هدایا و تجلیل از برگزیدگان، اولین همایش بین‌المللی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: همایش اربعین پیاده روی اربعین دانشگاه محقق اردبیلی نهاد نمایندگی ولی فقیه همایش بین المللی امام حسین ع دانشگاه ها جامعه بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز

اشتری با موضوع دهه کرامت و همایش امام رضایی ها برگزار شد، گفت : اجرای اولین همایش امام رضایی ها در سال گذشته در کرج به علت برخی مشکلات با گلایه های مردمی همراه بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس امسال کمیته های مختلف اجرایی با مشارکت تمام دستگاههای اجرایی و تشکل های مردم نهاد در کرج و استان البرز شکل گرفته تا این همایش معنوی با شکوه خاصی برگزار شود.

اشتری گفت: در تلاش هستیم تا امسال این همایش معنوی در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار شود تا مشکلات به حداقل برسد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان کرد: اکنون هماهنگی لازم با مجموعه های نظارتی، حفاظتی و امنیتی استان البرز انجام گرفته و قرار است این همایش روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ با حضور قشرهای مختلف مردم در کرج برگزار شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای حمل و نقل رایگان مردم و پذیرایی از حاضران در همایش بزرگ امام رضایی های البرز پیش بینی شده است.

اشتری اظهار کرد: با توجه به عشق و ارادت مردم البرز به خاندان عصمت و طهارت (ع) و حضرت ثامن الحجج (ع) ، این همایش مردم محور است و ساکنان البرز نقش اساسی در برگزاری آن ایفا می کنند.

وی افزود: در حاشیه این همایش غرفه های فرهنگی ، هنری ، نقاشی کودکان و دیوار عکاسی پیش بینی شده است.

اشتری ادامه داد: قاریان بین المللی قرآن و تعدادی مداحان کشور در این همایش بزرگ به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی می پردازند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت : انعکاس ابعاد مختلف این رویداد بزرگ معنوی توسط رسانه های جمعی نقش موثری برای برگزاری با شکوه آن در سال های آتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد