Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دارندگان مدال های نقره و برنز داخل المپیادهای دانش‌آموزی واجد شرایط استفاده از «آئین‌ نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۲۱/۷۷۸۹۷ مورخ ۵ مرداد ۱۳۹۳ مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» درصورتی‌ که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ شرکت کرده باشند می توانند انتخاب رشته کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد باید از ۵ تا ۷ مهرماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام و انتخاب ۵ کدرشته ‌محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (دفترچه شماره ۲) اقدام کنند.

مطابق ماده ۲ آیین‌نامه یادشده حداکثر ۱۰ درصد ظرفیت هر کدرشته ‌محل به حائزین شرایط این آیین ‌نامه اعم از دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش آموزی، دانشجویان نمونه کشوری در دوره کاردانی، رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره جوان خوارزمی در دوره‌های دانش آموزی یا کاردانی و دانش آموخته رتبه اول دوره کاردانی به شرط کسب حدنصاب نمره علمی لازم اختصاص می‌یابد.

برای دارندگان نشان‌ های طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش آموزی حسب مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدنصاب علمی لازم ۸۰ درصد و برای سایرین ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد کدرشته‌محل مورد تقاضا است.

سازمان سنجش آموزش کشور براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان نسبت به معرفی آن‌ها در ظرفیت تخصیصی اقدام می‌کند.

در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی داوطلبان و خانواده های آنها و برای ارائه خدمات سریع‌تر و دقیق‌تر این سازمان به تمامی متقاضیان، ضمن عذرخواهی از داوطلبان امکان پاسخگویی حضوری وجود ندارد.

بررسی و پاسخ‌گویی به درخواست‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان از مراجعه حضوری جداً خودداری کنند. تمامی داوطلبان می توانند سوالات خود را از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org مطرح کنند.

کد خبر 5314488

منبع: مهر

کلیدواژه: المپیاد علمی مدال نقره مدال برنز انتخاب رشته کنکور 1400 وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کنکور 1400 آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه های ایران سال تحصیلی جدید دانشگاه تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزی انتخاب رشته نقره و برنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز

در پایان رقابت های بین المللی اسکواش قطر جونیور که در رده های سنی مختلف برگزار شد، نمایندگان ایران موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شدند.

به‌گزارش ایسنا، در پایان مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور که در دوحه قطر برگزار شد، ورزشکاران ایران موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف حریفی از کویت رفت و موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد. همچنین  در رده سنی کمتر از ۱۳ سال امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از پاکستان رفت و با شکست این اسکواش باز در جایگاه سوم قرار گرفت.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال  برای کسب مقام سومی با ورزشکاری از کویت رقابت کرد و این دیدار را واگذار کرد.

در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سید مبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف ورزشکاری از کویت رفت و شکست خورد.

مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شد و امروز با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

در این مسابقات نمایندگانی از کشورهای ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و قطر حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره از سوی ووشوکاران کشورمان
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز