Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به این که ۴۰۰ هزار تن سیب صنعتی روی دست کشاورزان مانده گفت: از فردا سه شنبه (ششم مهر) عملیات خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران غرب کشور آغاز می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل قادری فر افزود: خبرهای داغی که در روزهای گذشته در رسانه‌ها و از جمله رسانه ملی پخش شد موضوع خرید سیب صنعتی و یا همان سیب درجه سه بود، سیب‌هایی که ناشی از وزش باد و اضافه محصولات نارسی که به نوعی ضایعات کشاورزی محسوب می‌شوند و حالا روی دست کشاورزان باد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باوجود خشکسالی‌هایی که در کشور وجود داشت، اما در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تولیدات کشاورزی و سیب بیش از انتظار و ظرفیت بوده و برآورد شده حدود ۴۰۰ هزار تن سیب صنعتی این روزها بر روی دست کشاورزان مانده باشد.

قادری فر گفت: بعنوان مسئولی که روزهای اول و دوم خود را در این سمت سپری می‌کنم این نوید را به کشاورزان می‌دهم که یک برنامه ضربتی با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی اندیشیده شده که آن قیمت گذاری و استفاده از این سیب‌ها برای کنستانتره مدیریت و هدفمند شده است که مقداری از آن برای مصرف داخلی و صنایع تبدیلی اندکی که در کشور وجود دارد استفاده خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در زمینه صنایع تبدیلی در کشور زیرساخت‌های خوبی نداریم و باید در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

قادر یفر گفت: دستورالعمل خرید سیب از دو روز قبل توسط وزیر جهاد مصوب و ابلاغ شده و در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: ظرف یکی دو روز آینده، عملیات خرید از کشاورزان با واسطه اتحادیه تعاونی روستایی شروع خواهد شد و تلاش داریم که روز سه شنبه عملیات خرید را شروع کنیم.

قادری فر گفت: همکاران ما در سازمان مرکزی و نیز در تعاونی روستایی استان، مشغول تدارک و آماده سازی انبارها و تمهید مقدمات جابجایی و حمل و نقل هستند و از صبح روز سه شنبه شاهد تحویل و خرید سیب‌ها خواهیم بود.

وی افزود: نکته ریشه‌ای که باید سال‌های قبل فکری برای آن می‌شد نبود صنایع تبدیلی مناسب است که بتوانیم از این محصولات و زحمات کشاورزان استفاده کنیم.

قادری فر اضافه کرد: ما در گام نخست و به صورت مقطعی، شروع به تحویل سیب به صنایع تبدیلی کرده ایم و بعد از تکمیل ظرفیت کارخانه ها، یک بازار صادراتی هم در کشورهای ترکیه و روسیه تمهید کرده ایم که با هماهنگی رایزن‌های اقتصادی، تا این محصولات زود فاسدشونده را سریعا بتوانیم صادر کنیم.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: نگاه ما نباید به خام فروشی عادت کند و قطعا در قرارداد صادرات محصولات موضوع مهم انتقال فناوری، هدف گذاری شده و باید در این زمینه برنامه منسجم و هدفمند داشته باشیم.

قادری فر افزود: صنایع تبدیلی ما و فناوری آن باید در استان‌های کرمان، مازندران و دیگر استان‌هایی که محصولات فراوان کشاورزی دارند، ایجاد شود.

وی گفت: هوشمند سازی زنجیره تولید، تامین و توزیع محصولات کشاورزی در دستور کار جدی قرار دارد و امیدواریم در یکسال آینده خبرهای خوبی را برای کشاورزان و مردم داشته باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیب کشاورزان روی دست کشاورزان سازمان مرکزی صنایع تبدیلی سیب صنعتی خرید سیب قادری فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران است، صبح امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حمایت همراه اول و سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

«ایران اکسپو» با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری شرکت ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا در آن با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه های مختلف فراهم است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این دوره از برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2024 بیش از 800 شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

قرار است این نمایشگاه که با ارائه محصولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی برگزار می شود، میزبان بیش از دو هزار بازرگان، سرمایه گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان باشد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403 که تا 12 اردیبهشت 1403 دایر است، از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید