Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@03:53:29 GMT

حمایت شورای امنیت از ثبات و امنیت لبنان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۳۷۷

حمایت شورای امنیت از ثبات و امنیت لبنان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اعضای شورای امنیت از اعلام تشکیل دولت جدید در لبنان به رهبری نجیب میقاتی نخست وزیر و رای اعتماد پارلمان لبنان در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان اولین گام‌های ضروری برای حل و فصل لبنان استقبال کردند.
اعضای شورای امنیت همچنین حمایت قاطع خود را از ثبات، امنیت، تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سیاسی لبنان، مطابق با قطعنامه‌های ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای شورای امنیت علاوه براین، از دولت جدید لبنان خواستند به سرعت و شفاف اصلاحات مشهور، ضروری و ملموس را اجرا کند، همانطور که در بیانیه وزیران دولت جدید تاکید شده است.
براساس بیانیه شورای امنیت سازمان ملل، چنین اصلاحاتی کلیدی برای پاسخگویی به نیاز‌های وخیم و آرزو‌های مشروع مردم لبنان در مورد چالش‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و بشردوستانه فوری این کشور است.
آن‌ها همچنین بر اهمیت انجام این اصلاحات به منظور حصول اطمینان از حمایت موثر بین المللی تاکید کردند.
اعضای شورای امنیت بر اهمیت برگزاری شفاف انتخابات آزاد، عادلانه و فراگیر در سال ۲۰۲۲ تأکید کردند و بار دیگر بر ضرورت تحقیقات سریع، مستقل، بی طرف، دقیق و شفاف درباره انفجار‌هایی که در ۴ اوت ۲۰۲۰ در بیروت رخ داد، تاکید کردند.
پارلمان لبنان به کابینه نجیب میقاتی با اکثریت اعضا رای اعتماد داد.
نجیب میقاتی چهارم مرداد با کسب بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان و تایید رئیس جمهوری، مامور جدید تشکیل کابینه این کشور شد.
وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که در سال‌های گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشته است.
پس از سال‌ها سختی اقتصادی، اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۹ با افت بیشتری روبرو شد. مردم لبنان با کمبود سوخت، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام ضروری روبرو شده‌اند در حالی که ارزش پول ملی این کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین نجیب میقاتی شورای امنیت لبنان اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین اعضای شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیئت امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز ۹ اردیبهشت (روز شوراها) خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: پیرو تحقق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر تشکیل هیئت امنای محلات در 352 محله پایتخت این هیئت امنا  از 9 اردیبهشت‌ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت تشکیل شوراهای سراسر کشور که به روز شوراها نامگذاری شده، آغاز به کار خواهند کرد و نخستین جلسه رسمی خود را برگزار می‌کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده و مشارکت فعال شهروندان در فرآیند تشکیل هیئت امناء در سطح شهر تهران، فعالیت این هیئت‌های امنا را نقطه عطفی در مسیر نیل به مشارکت محله محور برشمرد و افزود: آغاز به کار این هیئت های امنا در 352 نقطه از پایتخت و با حضور 7350 نفر از معتمدین آن هم در مدیریت شهری این دوره  می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و همکاری سازنده بین آحاد مختلف مردم و نهادهای ذیربط در جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان در محلات مختلف شهر تهران شود.

رئیس شورای شهر تهران در تشریح تشکیل این هیئت امنای محلات،  یادآور شد: اعضای این هیئت متشکل از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های جهادی، معتمدین محله، نخبگان، گروه‌های جهادی، نمایندگان هیئت‌های مذهبی و قرآنی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان کلانتری، مدارس، مجموعه‌های ورزشی، بانوان فعال، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج محله و معتمدین شورای شهر تهران است از این رو اهمیت حضور فعال و منظم کلیه اعضای هیئت امنا در این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تشکیل نخستین جلسه آن هم همزمان با روز شوراها، فرصتی مغتنم برای آشنایی و تبادل اطلاعات پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های موجود محلات خواهد بود و  موضوع انتخاب ارکان هیئت امنا، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های آتی در راستای ارتقاء سطح کیفی زندگی، ایجاد هم‌افزایی و همکاری بین اعضا و ساکنین محلات و سایر نهادهای ذیربط از مهمترین محورهای این جلسات به شمار می‌رود.

جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود

چمران با اشاره به اینکه شروع این مراسم به صورت آنلاین از صحن شورای شهر تهران، همزمان با تشکیل جلسات هیئت امناء محلات همراه خواهد بود گفت: بعدازظهر همان روز، شورای شهر تهران، میزبان حضور اعضای ادوار دوره‌های اول تا ششم برای هم‌اندیشی در خصوص مسائل روز شهر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران