Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی درخصوص آینده سیاسی علی لاریجانی وحسن روحانی رؤسای پیشین دو قوه که اکنون در سکوت خبری به‌سر می‌برند و اینکه این گوشه‌نشینی همیشگی خواهد بود یا خیر، گفت: من به تازگی ارتباط و تماسی نداشتم که از آخرین وضعیت مطلع باشم یا اگر احتمالا تصمیمی اخذ شده از آن اطلاع پیدا کنم، اما این دو نفر شخصیت‌های مهم، تاثیرگذار و محبوب جامعه هستند و من معتقدم که روزبه‌روز بر محبوبیت‌شان اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس آن مسئولیت شرعی و ملی که این دو نفر دارند، بعید می‌دانم که کناره‌گیری کرده و در حاشیه بنشینند. حتما با توجه به احساس مسئولیتی که ما در آن‌ها سراغ داریم در مواقع لزوم به صحنه آمده و جامعه را قطعا کمک می‌کنند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در واکنش به این سوال که «گروهی معتقدند کاهش مشارکت مردم در انتخابات تحت تاثیر عملکرد دولت گذشته بود که در کنار ردصلاحیت‌ها عامل شکل‌گیری مجلس یازدهم و دولت سیزدهم شد،به نظر شما ممکن است با توجه به عملکرد این دو قوه شرایط تغییر کند؟،اظهار داشت:من مبنای سوال شما را قبول ندارم، اینکه گفته می‌شود افراد کمتری آمدند پای صندوق فقط به این خاطر که از عملکرد آقای روحانی گله‌مند بودند، نظر دقیقی نیست. علت اساسی کاهش حضور این طیف پای صندوق‌های رأی این بود که این افراد همفکر خودشان را در بین کاندیداها نیافتند به این علت که محدودیت و ریزش زیاد شده و انتخابات تقریبا یک‌وجهی شد و به نفع یک جریان شد؛ به خاطر همین مردم نیامدند.

وی افزود: البته ایراد و اشکالات جای خودش وجود دارد و همه به حق است اما اینکه مردم به این حد برسند که«دیگر این جریان به درد نمی‌خورد و ما نرویم پای صندوق» نه چنین نیست.اصلا از آن جریان کاندیدایی نبود که بخواهند بیایند، اگر کاندیدا بود و نمی‌آمدند آن وقت می‌شد این حرف را پذیرفت.

نوری درپاسخ به اینکه با توجه به روند نظارت‌ها و ردصلاحیت‌ها دردو انتخابات اخیر آیا چنین روندی ادامه‌دار خواهد بود؟،گفت: اگر این سبک و سیاقی که درکشور در پیش گرفتیم،نتیجه داد،خب می‌گوییم همین بهتر است و می‌توانیم از این سفت‌تر هم بگیریم و خالص‌تر هم بکنیم، اما اگر نتیجه نداد باید مسیر راه را باز کرد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به این سوال که لاریجانی یا روحانی برای ادامه فعالیت در عرصه سیاسی تصمیم به تشکیل حزب دارند یا خیر؟، بیان کرد: مشخصا پرس‌وجو نکردم ولی من روحیات و سلیقه‌ای که از این دو نفر سراغ دارم، مطمئن هستم در مقابل آلام مردم و مشکلات جامعه بی‌تفاوت نمی‌نشینند و فعال می‌شوند؛ اما اینکه حتما در قالب حزب خواهد بود یا نه را نمی‌دانم و نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم.

نوری در پاسخ به این سوال که «چه اتفاقاتی رخ می‌دهد که یک به یک شاهد حذف یا کنار گذاشتن و یا کناره‌گیری شخصیت‌های باسابقه نظام هستیم؟»، ابراز داشت: آدم وقتی این موضوعات را می‌بیند و این‌ موارد را کنار هم می‌گذارد خیلی غصه می‌خورد، چراکه این مسئولانی که کنار گذاشته می‌شوند یا حذف می‌شوند افرادی هستند که روزی برای همه آن‌ها گفتیم «صل علی محمد یار امام خوش آمد» و همه از این تیپ بودند.

وی ادامه داد: اکنون وقتی که کنار هم می‌گذاریم و ۴۳ سال را مرور می‌کنیم خیلی دردناک است، آدم غصه‌اش می‌گیرد که بالاخره پس چه کسی خوب است؟ چه کسی باقی ماند؟ چرا اینطور است؟ آیا ساختار ما، مسئولیت‌های ما و جایگاه‌های ما اشکال دارد؟ یا افراد اشکال دارند؟ چرا این اتفاقات به وجود می‌آید.

نماینده مردم بستان‌آباد افزود:به نظرم این مساله یک چالش اساسی برای نظام است که هر روز دوستانش درحال پیاده شدن از این قطار هستند و تعدادشان کم می‌شود؛نه اینکه خودشان پیاده می‌شوند به نوعی آن‌ها را هُل می‌دهند.در آخر کار هم معلوم نیست چه کسی باقی خواهد ماند و یا اینکه جایگزین این‌ها چه کسی خواهد بود هم معلوم نیست،یک افرادی آمدند که آدم می‌گفت این دیگر آخرش است و تا آخر می‌ماند اما خیلی سریع طی ۴ سال یا ۸ سال رفت ته صف و خیلی هم اوضاعش خراب شد.

وی همچنین تصریح کرد: آدم نمی‌داند که اینگونه به کدام سمت برود. آیا این سیر تحول انقلاب است؟ نه قطعا اگر اینگونه پیش برویم، از اهداف دور می‌مانیم. اگر سیر قهقرایی داریم خب این هم خوب نیست و باید جلوی آن را بگیریم.

نوری گفت: این مساله یک داستان خیلی غم‌انگیزی است و حتما باید برای آن چاره‌ای اندیشید و چتر انقلاب را گسترده‌تر و فضا را باز کرد وگرنه بعید است با این روش به نتیجه برسیم. این اصطلاحی که برخی می‌گویند خالص‌سازی، این‌ها محدودیت ندارد و همه را از بین می‌برد و یک روز دامن طراحان این محدودیت‌ها را هم خواهد گرفت. یک روزی بعضی‌ها دنبال همین طراحی‌ها بودند که بقیه حذف شوند و خودشان باشند الان خودشان هم حذف شدند. چنین روندی در آخر یقه همه را می‌گیرد.

23215

کد خبر 1559010

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی حسن روحانی انقلاب اسلامی ایران مجلس یازدهم چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه همواره در صحنه حضور دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه همواره در صحنه حضور دارد و با ایمان و اعتقاد در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند، گفت: سپاه خود بصیر است و بصیرت‌دهی می‌کند و همچنین نهادی مذهبی، دینی و اعتقادی و ترویج دهنده این مسائل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت- ماه در دیدار با حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، اظهار کرد: تمام اقدامات و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای معارف اسلامی و مطابق مسائل دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه سپاه همواره در صحنه حضور دارد و با ایمان و اعتقاد در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند، گفت: سپاه خود بصیر است و بصیرت‌دهی می‌کند و همچنین نهادی مذهبی، دینی و اعتقادی و ترویج دهنده این مسائل است.

بیگدلی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات بصیرتی در نهاد نمایندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی در استان برگزار شد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مجموع در این جلسات حضور پیدا کردند.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عزت و قدرتمندی این نهاد بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: سپاه سازمانی مکتبی بوده و از بازوان اصلی انقلاب است.

وی با بیان اینکه مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه در طول سال، برنامه‌های معرفتی و دینی مختلفی برگزار می‌کند، گفت: ما به این مکتب و نظام می‌بالیم و تحت فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای در این مسیر خدمت می‌کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حدود ۴۰۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اجتماعات مختلف برای تبیین مباحث عقیدتی و سیاسی، برگزاری همایش حکمت مطهر از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی، زنگ سپاس از مقام معلم، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا بر اساس آثار شهید مطهری و به اشتراک‌گذاری آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی است.

کد خبر 748373

دیگر خبرها

  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است