Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:31:39 GMT

درخشش «۲ هفته بعد» در جشنواره سانفرانسیسکو

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۲۸۲۵

درخشش «۲ هفته بعد» در جشنواره سانفرانسیسکو

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، جشنواره فیلم‌های ایرانی «سان‌فرانسیسکو» امروز برگزیدگان چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی را رسما اعلام کرد و مهشید عجم، بازیگر فیلم کوتاه ۲ هفته بعد، جایزه بهترین بازیگر زن در بخش فیلم کوتاه این دوره را کسب کرد.

جشنواره فیلم‌های ایرانی «سان‌فرانسیسکو» رویدادی سینمایی است که هر سال در شهریور (سپتامبر میلادی) در شهر تیبورون (ایالت کالیفورنیا) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸ میلادی) آغاز به کار کرد و اولین جشنواره مستقل ایرانی خارج از ایران نام گرفته است. این جشنواره ویژه نمایش آثار کوتاه و بلند مستقلی است که توسط فیلمسازان ایرانی ساخته‌ شده‌اند یا به فرهنگ ایرانی پرداخته‌اند.

در فیلم کوتاه ۲ هفته بعد با نام بین المللی ۲ Weeks Later، عطیه (با بازی مهشید عجم) تنها باید دو هفته صبر کند تا با اجرای حکم اعدام شاهپور بتواند خانه را به عنوان ارث پدری تصاحب کند، امّا حضور ناشناسی ورق را برمی‌گرداند.

سعید درویش‌نژاد، ایران اصلانی، مهشید عجم و بابک تهرانی بازیگران این فیلم کوتاه هستند

نخستین نمایش جهانی ۲ هفته بعد در بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «ال پکادو« در اسپانیا بود.

این فیلم کوتاه به نویسندگی بهمن ولیان، سرمایه‌گذاری شرکت توسعه تجارت گلستان پارس و تهیه‌کنندگی مشترک احسان عباسی و سعید خرسندی تولید شده و پخش بین‌المللی آن برعهده «شمید فیلم» است.

چهاردهمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو ۲۸-۲۷ شهریور (۱۹-۱۸ سپتامبر) در شهر تیبورون (ایالت کالیفورنیا) برگزار شد.

از جمله عوامل این فیلم کوتاه می توان به نویسنده: بهمن ولیان، کارگردان: احسان عباسی، مدیر فیلمبرداری: وریا گلزاریان، صدابردار: افشین اشراقی، تدوین و اصلاح رنگ: علیرضا ربیع‌مقدم، موسیقی: مهدی محمودپور، صداگذاری و ترکیب صداها: میثم ریاحی، طراح صحنه و لباس: محسن غلامی، چهره‌پردازان: الهام موسوی و یاسین رضوانی، دستیارکارگردان و برنامه‌ریز: علی شاهینی، منشی‌صحنه: فاطمه حسینی، عکاس و فیلمبردار پشت‌صحنه: علی غریب، ترجمه اسپانیایی: رامین وحیدزاده، مدیر تولید: موسی پایین‌محلی، سرمایه‌گذار: شرکت توسعه تجارت گلستان پارس، مجری طرح: شرکت اهورا فیلم، تهیه‌کنندگان: احسان عباسی و سعید خرسندی، پخش بین‌المللی: شمید فیلم اشاره کرد.

برچسب‌ها سان فرانسیسکو سینمای ایران در جهان فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سان فرانسیسکو سینمای ایران در جهان فیلم کوتاه سان فرانسیسکو سینمای ایران در جهان فیلم کوتاه جشنواره فیلم های ایرانی سان فرانسیسکو فیلم کوتاه بین المللی ۲ هفته بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رقابت‌های کشتی فرنگی بین المللی نوجوانان (جام صفوی) روز گذشته (دوشنبه) به میزبانی شهرستان اردبیل به پایان رسید که ملی‌پوشان خوزستانی به ۴ مدال طلا، یک نقره و ۵ برنز رسیدند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم آرمین شمسی پور، در وزن ۵۱ کیلوگرم ابوالفضل کرمی یگائی، در وزن ۸۰ کیلوکرم عمادرضا محسن نژاد و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم ایوب حسینوند قاسمی صاحب مدال طلا شدند و در وزن ۵۱ کیلوگرم کیارش احمدی نشان نقره را ازآن خود کرد.

همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم مصطفی حسینوند، در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدمهدی آمون، در وزن ۷۱ کیلوگرم پوریا حسن زاده، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرارسلان محمدی و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم یزدان دل روز به نشان برنز دست پیدا کردند. در وزن ۴۵ کیلوگرم نیز امیرمحمد حاجی وند به مقام پنجم رسید.

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن