Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر فریدون رحمانی در گفتگو زنده تلویزیونی با بخش خبری شبکه استانی جهانبین اظهارداشت: در هر موج از شیوع بیماری کرونا ابتدا موارد سرپایی، سپس موارد بستری و بعد از آن موارد فوتی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سیر نزولی نیز به تدریج موارد سرپایی سپس بستری و پس از آن بعد از ۲ تا ۳ هفته موارد مرگ و میر کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رحمانی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می شود طی هفته آینده بیماران بستری بدحال و یا میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در استان کاهش یابد.

دکتر فریدون رحمانی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا سه موج اصلی را پشت سر گذاشت، موج اول مربوط به آبان ماه ۱۳۹۹ ، موج دوم در فروردین و اردیبهشت امسال و موج سوم که سهمگین و بدترین پیک شیوع بیماری در استان بود در مرداد و شهریور ماه سال جاری اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: در خردادماه امسال سیر نزولی امار مبتلایان به بیماری رخ داد، اما در تیرماه به علت برگزاری مراسمات جشن و میهمانی و عدم رعایت نکات بهداشتی، پس از گذشت یک ماه در مرداد ۱۴۰۰ با صدهانفر جان باخته ناشی از این بیماری در چهارمحال و بختیاری مواجه شدیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه طی دو هفته اخیر سیر نزولی بیماری در استان آغاز شده و مواردابتلا رو به کاهش است، چنانچه بعد از ماه صفر مردم نسبت به برگزاری مراسمات جشن و عروسی و دورهمی بدون رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند ممکن است با پیک بعدی بیمار ی مواجه شویم.

وی از مردم خواست: پس از ماه صفر همچنان نکات بهداشتی را جدی گرفته و با استفاده از ماسک ، شستشوی مداوم دست ها و رعایت فاصله اجتماعی، از برگزاری مراسمات خودداری و از رخداد پیک ششم شیوع بیماری پیشگیری نمایند.

۴۶

کد خبر 1559390

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد

آفتاب‌‌نیوز :

پیشگیری و درمان بیماری‌های کبد مستلزم شناخت علائم آن است.

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد شامل موارد زیر هستند:

پوست و چشم‌هایی که مایل به زرد هستند (یرقان)

درد و تورم

ورم پا و مچ پا

خارش پوست

رنگ تیره ادرار

مدفوع کم رنگ یا خونی - مدفوع رنگی

خستگی مزمن

تهوع یا استفراغ

فقدان اشتها

فوری کبود شدن

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز