Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی مالمیر عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از سفره‌خانه سنتی سنگی ورکانه افزود: این خسارت در بخش راهنمایان گردشگری، آژانس‌های مسافرتی، مجتمع‌های فرهنگی و تفریحی و اقامتگاههای بومگردی بود.

وی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به فعالان صنعت گردشگری پرداخت شده است افزود: ستاد کرونا به منظور استمهال در پرداخت مالیات و بازپرداخت تسهیلات مهلتی را برای صنعت گردشگری ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالمیر ابراز امیدواری کرد: بعد از بهبود شرایط کرونا، شرایطی فراهم شود که آسیب‌های جدی وارد شده به صنعت گردشگری استان جبران شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: دو سال سخت گردشگری را با شیوع کرونا پشت سر گذاشتیم و هنرمندان صنایع‌دستی نیز از وضعیت کنونی گلایه دارند، اما امیدواریم این صنعت به زودی به مسیر اصلی خود برگردد.

مالمیر اظهار داشت: استان همدان در حوزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری پیشتاز بود، اما شیوع ویروس کرونا چراغ گردشگری را خاموش کرد و فرصت‌های اشتغالزایی در این حوزه نیز گرفته شد.

وی افزود: با وجود آسیب‌ها و ضررهایی که به واسطه ویروس کرونا به صنعت گردشگری استان وارد شد تمام تلاش خود را برای سراپا بودن در حوزه‌های مختلف انجام دادیم و امیدواریم نوروز پیش رو،  پر جنب و جوشی باشد تا شاید بخشی از این خسارات جبران شود.

مالمیر گردشگری  را به عنوان یک نیاز و ضرورت در سبد فرهنگی خانوارها معرفی کرد و گفت: امروز گردشگری به عنوان یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر در سبد فرهنگی خانوارها جای پیدا کرده است.

ارزیابان یونسکو به استان همدان سفر می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی زنجیره‌ای کاروانسراهای کشور آماده شده است گفت: اکنون ارزیابان یونسکو ایران هستند و طبق مسیر تعریف شده بازدید دارند و پیش‌بینی می‌شود ۲۹ مهرماه به همدان سفر کرده و از فرسفج و تاج‌آباد بازدید کنند.

مالمیر افزود: در حال حاضر ثبت جهانی روستای ورکانه مطرح نیست، ولی پرونده‌ای را در چارچوب منظر طبیعی دره ارزانفود داریم که باید مداخلات انسانی را در این منطقه نداشته باشیم که بکر بودن آن از بین نرود و معیارهای یونسکو را داشته باشد.

در این آیین سفره‌خانه سنتی روستای ورکانه با سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومان و تسهیلات ۶۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این سفره‌خانه سنتی در مساحت ۵۶۲ مترمربع ساخته شده که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای هفت نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا همدان گردشگری ویروس کرونا همدان صنعت گردشگری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی