Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس ویژه رسیدگی به دروغ‌های کمپین دموکرات‌ها درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، دور جدیدی از احضاریه را صادر کرد. «جان دورهام» بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه برای یک شرکت حقوقی نزدیک به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، احضاریه صادر کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، دور جدید صدور احضاریه‌ها از سوی دورهام در حالی صورت می‌گیرد که ماه گذشته این بازرس آمریکایی، «مایکل ساسمن» وکیل کمپین انتخاباتی کلینتون را به دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی متهم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساسمن سال ۲۰۱۶ در جلسه‌ای با مقامات اف‌بی‌آی، اطلاعاتی را تحویل داده و مدعی روابطی میان سازمان ترامپ و «آلفا بانک» روسیه شده بود. این اطلاعات در نهایت تحقیقات گسترده اف‌بی‌آی درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را کلید زد، اما این نهاد آمریکایی نتوانست مدارکی در این رابطه پیدا کند.

سی‌اِن‌اِن نوشت، کارکنان دفتر بازرس ویژه این پرونده، علاوه بر تلاش برای دستیابی به مدارک شرکتی که ساسمن در آن کار می‌کرد، بر روی کمپین سال ۲۰۱۶ دموکرات‌ها و تلاش آن‌ها برای مرتبط کردن ترامپ با روسیه تمرکز کرده‌اند.

کمپین هیلاری کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ جزو مراجعه‌کنندگان به شرکت حقوقی ساسمن بوده‌اند. این شرکت، از طرف کمپین کلینتون، یک شرکت تحقیقاتی را مأمور کرده بود تا پرونده «کریستوفر استیل» جاسوس سابق انگلیسی را بررسی کنند. استیل در آن زمان مدعی شده بود ترامپ تحت تأثیر روس‌ها قرار گرفته است.

«کریستوفر استیل» جاسوس سابق سازمان امنیت خارجی انگلیس (MI۶) که برای اولین بار پرونده تأثیرگذاری روسیه بر پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ را مطرح کرده بود، مدعی شد «موکل نهایی» او در این پرونده، «کمیته ملی حزب دموکرات و کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون» بود.

ترامپ در واکنش به اظهارات استیل در پیامی توئیتری نوشته بود: «این مرد باید مسترد شده، محاکمه شود و به زندان انداخته شود. یک دروغگوی بیمار که از هیلاری [کلینتون]کلاهبردار و کمیته ملی دموکرات‌ها پول گرفته است».

ساسمن همچنین در آن زمان، وکالت یک کارشناس امنیت سایبری را بر عهده داشت که نام او در پرونده تشکیل شده از سوی دورهام گنجانده شده است. این کارشناس در سال ۲۰۱۶ بر روی جمع‌آوری اطلاعات اینترنتی درباره سازمان ترامپ کار کرده بود که نهایتاً به اف‌بی‌آی تحویل داده شدند.

سی‌اِن‌اِن نوشت، تداوم درخواست‌های دورهام از هیأت منصفه عالی در واشنگتن دی‌سی نشان می‌دهد ممکن است این بازرس ویژه، به دنبال درج اتهامات جدیدی علیه ساسمن بوده یا افراد جدیدی را به این پرونده وارد کند.

با گذشت دو سال از انتصاب دورهام به‌عنوان بازرس ویژه این تحقیقات از سوی «ویلیام بار» دادستان کل دولت ترامپ، تحقیقات انجام شده در این مدت به نتیجه قابل توجهی نرسیده است.

دورهام تاکنون توانسته دو اتهام دروغگویی علیه دو فرد کمتر شناخته شده از جمله ساسمن مطرح کند که در این میان ساسمن ماه گذشته بی گناه شناخته شد.

این در حالی است که ترامپ و طرفدارانش انتظار داشتند در نتیجه این تحقیقات، مقامات ارشد سابق اف‌بی‌آی و مقامات اطلاعاتی آمریکا به جاسوسی از ترامپ و کمپین انتخاباتی او متهم شوند.

از زمان مطرح شدن اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، مسکو بار‌ها این اتهامات را رد کرده بود. با این حال «اندرو مک‌کابی»، معاون رئیس پیشین دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد «دلایل زیادی» برای به راه انداختن «رگباری از» تحقیقات علیه نقش روسیه در پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ وجود داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آمریکا هیلاری ترامپ اف بی آی پول نیوز روسیه در انتخابات انتخابات ۲۰۱۶ بازرس ویژه دموکرات ها سال ۲۰۱۶ اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!

تعلیق‌های سنگین رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی علیه داوران باسابقه، برخی کشورهای مدعی را به سمت تشکیل کمپین و احتمال کودتا علیه آنتونیو پیش برده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر چند داور سرشناس کشتی جهان از جمله ابراهیم چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز، کیسی گوسل و محمد مصلایی‌پور با استناد به قضاوت‌شان در مسابقات گزینشی المپیک، از سوی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی تعلیق شدند.

واکنش مصلایی‌پور به تعلیقش: آن فن پیچیدگی نداشت،اشتباه نکردم

رومن پاولوف، علی سایوان، الکسی بازولین هم دیگر داورانی بودند که به دلیل اشتباه در داوری مبارزه فرانک چامیزوی ایتالیایی و توران بایراموف آذربایجانی تعلیق شده و همه آنها به دلیل آنکه در لیست دعوتی‌ها به مسابقات گزینشی جهانی در استانبول نیستند، عملاً شانس قضاوت در المپیک را از دست خواهند داد.

جالب اینکه چی‌چی اوغلو، کمال بوعزیز و کیسی گوسل از جمله اعضای اصلی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی هستند و محمد مصلایی‌پور نیز دیگر عضو این کمیسیون، در جمع مدرسان حضور دارد.

محروم کردن این تعداد داور برجسته در آستانه آخرین گزینشی المپیک، جای تعجب و تأمل دارد و خبرها حاکی از تشکیل کمپین ضد آنتونیو، رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی از سوی کشورهایی چون روسیه، آمریکا، ترکیه و چند کشور دیگر است. گفته شده این نفرات قرار است در استانبول حضور پیدا کرده و مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانی اعلام کنند.

مسابقات گزینشی استانبول 20 تا 23 اردیبهشت در ترکیه برگزار می‌شود که آخرین مسابقه گزینشی المپیک خواهد بود که در آن سه کشتی‌گیر صاحب سهمیه خواهند شد و در خصوص داوران نیز تصمیمات نهایی صورت می‌گیرد.

باید دید اتحاد کشورهای صاحب کشتی علیه آنتونیو و پیگیری حذف داوران که به باور آنها نوعی قلع و قمع داوران سرشناس اتحادیه جهانی از سوی آنتونیو با اهدافی خاص است، به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد و آیا بازگشت چی‌چی‌ اوغلو، بوعزیز، مصلایی‌پور و ... به لیست داوران قضاوت کننده در المپیک را در پی خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران