Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای در حوزه ایثار فداکاری و شهادت با نام بازی دلها در سالن شهید رسول زاده افزود: با تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره در معاونت فرهنگی بنیاد شهید و بنیاد بازی های رایانه‌ای که در زمان ریاست قبلی بنیاد آقای اوحدی انجام گرفته، بنیاد به تمام وظایف خود واقف است و بنا دارد به رسیدن به آن اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: منظر و مسئولیت قانونی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید به این باور برسیم که ترویج این فرهنگ در جامعه به همه کمک می کند. ایثارگری نوجوان ایذه ای در نجات افراد نشان از همین فرهنگ دارد.

معاون رییس جمهوری افزود: فرهنگ غرب برای تغییر رفتار ما برنامه ریزی کرده و در صدد ضربه زدن به روحیه مقاومت پذیری مردم ایران است اما با گذشت سالها از دوران دفاع مقدس جانبازان ما با تمام باور دردها را تحمل کردند و امروز فرزندان آنها نیز به همین روحیه مقاومت پذیری مشغول هستند.

وی ادامه داد: بازی های رایانه ای مسیر انتقال فرهنگ است و باید حمایت کنیم از باری هایی که نظام ارزشی را در جامعه ترویج و انجام می دهد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای صدور بازی های ارزشی به دنیا به زیرساخت و برنامه ریزی نیاز است و جهت دهی بهترین مسیر است. برگزاری جشنواره در همین مسیر است. حمایت و  کمک مجلس شورای اسلامی می تواند سرمایه گذاری در تولید محتوا برای بازی های رایانه ای با نظام فکری اسلامی را توسعه داده تا ابزار ساخت و تولید این بازی ها توسط شرکت های ایرانی انجام شود. یاید رقبا را کنار بزنیم و تولید جهانی داشته‌ باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در کنار کار حرفه ای، به دنبال ارزش های اسلامی این بازی ها هستیم و پاداش به برترین ها به دلیل ارتقای کار و رسیدن به اهداف توسط سازنده بازی های ارزشی در حوزه ایثار و مقاومت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ساخت بازی های رایانه ای با محتوای فرهنگ اسلامی، مقاومت، استکبار ستیزی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، قهرمانان واقعی را به جامعه و جهان نشان می دهد که قهرمانان  واقعی باشند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توسعه این بازی ها فرهنگ ایثار و مقاومت را اشاعه می دهیم، ما ابر قهرمان هایی را داریم که واقعی بوده و نماد شجاعت و بصیرت هستند و مانند  قهرمانان غربی ها ساختگی نیستند.

قاضی زاده افزود: در اولین جشنواره هستیم باید با کمک مجلس شورای اسلامی و دستگاههای مرتبط برای جریان سازی و رسمیت یافتن این بازی های در فرهنگ  ایثار و شهادت حرکت های تازه ای را به سرانجام برسانیم. 

وی گفت: اگر اهداف این بازی ها که سرآمد آن شهادت است به نتیجه برسد بسیاری از گروه ها نقطه کمال در عالم که همان شهادت است را دریافت خواهند کرد. انشالله این کار با قدرت تر از گذشته ادامه یابد . 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و یاد شهدای گرانقدر بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برنامه های فرهنگی بنیاد مبتنی بر فرمایشات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب و ریاست بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این کار به آن توجه شده است.

سردار یعقوب سلیمانی افزود: این جشنواره با محوریت شهدای مدافع حرم و مکتب شهید سلیمانی و شهدای سلامت با همکاری مرکز ملی بازی های رایانه ای با شعار پنجره ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مکتب حاج قاسم انجام گرفت .
 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با یاد شهدای دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: نماد شهدای انقلاب شهید سلیمانی بوده و شعور گرایی برای آحاد جامعه را تبیین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدرضا عاملی افزود: در نهم خرداد ۸۵ شورای انقلاب فرهنگی ثبت بنیاد بازی های رایانه ای را انجام داد و کار بنیاد در تیر ۸۵ آغاز شد. شورای عالی بیش از ۸۰ دستگاه را تاسیس کرده و بنیان نهاده است.

وی تاکید کرد:‌ در جهانی زندگی می کنیم که هر روز آن داده های بیشتری بر آن اضافه می شود و تعداد بیشماری اطلاعات عکس و فیلم و ایمیل در شبکه های ارتباطی و اجتماعی منتشر شده است .

عاملی ادامه داد: داده های شبکه ها در بستر آمریکایی تولید می شود و این افکار و فرهنگ از طریق آنها در جهان گسترش می یابد و در تمام ارکان آن آمریکایی ها قدرت خود را القا می کنند .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بازی ها عرضه تقویت حس توانمندی و خلق ارزشهای تمدنی یا فروریختن و ناتوانی است، بازی ها با تقسیم بندی های متفاوت صورت می گیرد و ژانر زندگی را القا می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آقای قاضی زاده در مجلس جزو برترین قانونگذاران بود و امید است در بنیاد شهید بوسیله وی کارهای انجام شده جامع تر و کامل تر صورت گیرد و خدمت بیشتری به جامعه ایثارگران انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقا تهرانی افزود: درباره بازی های رایانه ای باید بیشتر کار شود باید توجه داشت برای چه افرادی کار باید کرد. نباید کپی از بازی های غربی در عقل و حس باشد. اسلام کامل ترین است و بازی ها بر اساس اصول اسلامی یعنی تکمیل تر بر لساس عقل حس و وحی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: باید پذیرفت که بهتر می شود کار کرد انقلاب ما در جهان از بهترین ها بوده است. دوستان را تشویق به این کار مهم می کنیم باید زمینه ای در جامعه برای مقاومت و ایثار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بازی درست کردن و نشستن و بازی کردن در بازی های اسلامی خود ارزش دارد و اگر نیت خدایی در این کار باشد عبادت محسوب می شود.

آقاتهرانی تصریح کرد :بنیاد شهید رو فقط کلمه شهید ندانید بلکه شهیدان دنیا را تکان دادند  و کار برای خدا ماندنی است انشالله این بازی ها اثر گذار باشد و حتی  صادر شود به کشورهای دیگر .

در این مراسم خانم شریفی مدیر روابط عمومی بازی های رایانه‌ای بیانیه جشنواره را قرائت کرد.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای با نام بازی دلها با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان ملی بازی های رایانه ای و حضور شرکت های مردم نهاد و سازمانهای ذی ربط در امور بازی های رایانه‌ای و حوزه ایثار و شهادت برگزار شد.
همچنین ۶ اثر برتر از سوی هیات داوران برگزیده شدند و از آثار ارسالی، ۲۷ اثر قابل داوری بود. ۴۴۰ میلیون ریال جوایز نقدی نیز به برگزیدگان جشنواره اهدا شده است.

در پایان اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای در حوزه ایثار فداکاری و شهادت با نام بازی دلها از برگزیدگان  این رویداد و خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت تجلیل شد.
 

برچسب‌ها جشنواره موسیقی فجر مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جشنواره موسیقی فجر مجلس شورای اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس شورای عالی انقلاب فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بازی های رایانه ای مجلس شورای اسلامی انقلاب فرهنگی فرهنگ ایثار ایثار و شهادت بازی ها شورای عالی حوزه ایثار قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تدوین و اجرای برنامه اقدام مشترک برای حضور آحاد مختلف مردم در باغ موزه دفاع مقدس در تبریز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

مالک رحمتی، در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه‌ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند. 

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می‌دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت‌های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه‌ای وارد شده، آن را متحول کرده است. 

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه‌ای برای کمک به رونق فعالیت‌های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت‌های بودجه‌ای استانی و ملی استفاده می‌کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارائه کردند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد