Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@01:35:20 GMT

(تصاویر)  مراسم سومین سالگرد قتل خاشقجی   

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۱۶۳۶

(تصاویر)  مراسم سومین سالگرد قتل خاشقجی   

 پلتفرم ابتدا آزادی (Freedom First) مراسم سومین سالگرد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را مقابل ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن برگزار کرد.

به گزارش فرارو، در این مراسم از پوستر ۳.۵ متری تصویر جمال خاشقجی که از متن نوشته‌های وی تشکیل شده است، رونمایی شد.

خدیجه چنگیز، نامزد خاشقجی و شمار بسیاری از دوستان وی و همچنین فعالان مدافع حقوق بشر در این مراسم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگیز در سخنرانی خود در این مراسم اظهار داشت: جمال فقط یک روزنامه‌نگار نبود، یک مبارز حقوق مردم عربستان سعودی و جهان عرب نیز بود.

وی افزود: او از قلم خود برای اطمینان از داشتن ابتدایی‌ترین حقوق مردم عربستان استفاده می‌کرد، آنچه خاشقجی را به حرکت واداشت صدای کسانی بود که سکوت می‌کردند.

چنگیز ضمن اشاره به اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا علی‌رغم عدم مجازات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای قتل خاشقجی به فروش تسلیحات به عربستان ادامه داد، گفت: بایدن که در آن دوره نامزد ریاست جمهوری بود، گفت که در کنار جمال خاشقجی و بستگان آن‌ها است و مرگ جمال بیهوده نخواهد بود.

وی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا به وعده خود برای مجازات عاملان قتل جمال خاشقجی عمل کند.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد سرکنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در ۲۰ اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تایید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر در داخل کنسولگری فوت کرده و ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه قبلی خفه و کشته شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جمال خاشقچی عربستان کنسولگری عربستان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود