Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کتاب خواندن یک عادت موثر روزانه است که می‌تواند میان معمولی بودن و موفق بودن تفاوت ایجاد کند. این عادت به شما کمک می‌کند که سریع‌تر و با تلاش بیشتری به سمت جلو حرکت کنید. کتاب خواندن نه‌تنها شما را با نظرات، آموخته‌ها و داستان‌های افراد دیگر آشنا می‌کند، بلکه اگر روزانه انجام شود ورزشی برای ذهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، اگر می‌خواهید در زندگی موفقیت بیشتری به دست آورید کتاب خواندن و استفاده از نکات آن می‌تواند بسیار مفید باشد. در ادامه با برخی از بهترین کتاب‌های حوزه موفقیت آشنا می‌شوید.

بیندیشید و ثروتمند شوید

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه این کتاب را معرفی کنیم لازم است بگوییم کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید بر اساس اعتقاد ناپلئون هیل به قدرت ذهن نوشته شده است. نقل‌قول‌های معروف او ازجمله «هر چیزی که ذهن تصور کند و به آن باور داشته باشد می‌تواند به آن برسد» دیدگاه میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان نسبت به زندگی تغییر داده است. وقتی این کتاب را می‌خوانید و از اصول آن استفاده می‌کنید نه‌تنها می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید بلکه می‌توانید موجب تغییر زندگی دیگران نیز بشوید. بنابراین، اگر علاقه‌مند به مطالعه در حوزه موفقیت هستید، دانلود کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را به شما توصیه می‌کنیم.

آیین دوست‌یابی

این کتاب اولین بار در سال 1937 توسط دیل کارنگی منتشر شد و توانست یک‌شبه به موفقیت عظیمی دست پیدا کند. این کتاب مملو از حکایاتی از رهبران در طول تاریخ و درس‌هایی است که توسط صاحبان کسب‌وکار یاد گرفته شده یا آموزش داده شده است. خواندن کتاب آیین دوست‌یابی می‌تواند تجربه بسیار جالب و الهام بخشی باشد و آموزه‌های آن هم در حوزه کار و هم در حوزه خانواده و دوستان موثر است. کتاب آیین دوست‌یابی یک اثر کلاسیک است اما روش‌هایی که در آن مطرح شده است پایه و اساس بسیاری از کتاب‌های امروزی در مورد موفقیت است.

ثروتمندترین مرد بابل

اغلب اوقات، زندگی آن‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود و پول یا کمبود پول نقش بسیار مهمی در توانایی ما در کنترل پیشامدهای زندگی دارد. کتاب ثروتمندترین مرد بابل با این موضوع آغاز می‌شود که دو مرد متوجه می‌شوند یکی از دوستان دوران کودکی‌شان به ثروتمندترین مرد بابل تبدیل شده است اما آن‌ها در فقر زندگی می‌کنند. خواندن این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه برای آینده برنامه‌ریزی کنید، سرمایه‌گذاری عقلانی انجام دهید و چگونه پول را به‌عنوان ابزار و نه ملاک موفقیت در نظر بگیرید.

9 گام برای استقلال مالی

سوز اورمن، نویسنده کتاب 9 گام برای استقلال مالی، به‌عنوان کارشناس مالی در مورد مدیریت پول مشاوره‌های متعدد ارائه می‌دهد. پیامی که او به خوانندگان خود می‌دهد این است: ثروت یک نگرش است و پول کلید دستیابی به استقلال مالی حقیقی نیست. اورمن در این کتاب خوانندگان را به چالش می‌کشد تا با ترس‌های مالی خود مواجه شوند و بر اهمیت برنامه‌ریزی برای آینده واقف شوند. او با رویکردی سه‌جانبه به مسائل جسمی، روانی و روحی‌ای می‌پردازد که مانع رسیدن افراد به استقلال مالی می‌شود.

قانون جذب

کتاب قانون جذب یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه موفقیت است. مایکل لوسیر در این کتاب شما را در هر مرحله به سمت رسیدن به زندگی مطلوب هدایت می‌کند. قانون جذب را می‌توان به این شکل تعریف کرد: من هر چیزی را که برای آن توجه، انرژی و تمرکزم را صرف می‌کنم به خود جذب می‌کنم. خرید یا دانلود نسخه صوتی قانون جذب به شما کمک می‌کند قانون جذب را یاد بگیرید و آن را در زندگی روزمره خود ادغام کنید. در این صورت شما می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید به سمت خود جلب کنید.

هفت عادت مردمان موثر

این کتاب که توسط استفان کاوی نوشته شده است یکی از کتاب‌های پرفروش در حوزه موفقیت است که برخلاف کتاب‌های دیگر این حوزه یک راه‌حل ساده و سریع برای تغییر زندگی را به شما وعده نمی‌دهد. درواقع، یادگیری هفت عادتی که در این کتاب مطرح شده و یادگیری این عادات ممکن است به اندازه یک عمر طول بکشد. بااین‌حال، تلاش برای یادگیری این عادات می‌تواند تغییر اساسی‌ای را در زندگی شما ایجاد کند. این کتاب، رویکردی کلی به موفقیت دارد و رشد و بلوغ را از همان ابتدا تشویق می‌کند زیرا ایمن امر موجب ایجاد روابط قوی‌تر و رسیدن به موفقیت بیشتر در خانه و محل کار می‌شود.

تو همانی که می‌اندیشی

کتاب تو همانی که می‌اندیشی به نویسندگی جیمز آلن در سال 1902 منتشر شد. این کتاب اگرچه کم‌حجم است اما برای میلیون‌ها نفر الهام‌بخش بوده است و بر کار و رشد فردی بسیاری از رهبران تاثیر گذاشته است. جیمز آلن در کتاب خود تلاش می‌کند این موضوع را مطرح کند که افکار و شخصیت انسان‌ها به‌طور جدایی‌ناپذیری درهم‌تنیده‌اند. او توصیف می‌کند که برای موفق شدن در ابتدا لازم است وقت صرف کنیم و رویاهای خود را کشف کنیم، سپس برای محقق کردن این رویاها تلاش کنیم.

فصل‌های زندگی

جیمز ران در این کتاب میان زندگی و تغییر فصل‌ها یک همانندی ایجاد می‌کند. او مطرح می‌کند که وقتی شما یاد می‌گیرید تغییر تنها ضمانت است سعی می‌کنید از هر فصلی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد نهایت استفاده را ببرید. بر اساس عقیده او می‌توان از هر تجربه‌ای درس گرفت و با آن رشد کرد. جیمز ران به شما کمک می‌کند که درک کنید هر فصل ضروری و ارزشمند است. حتی در فصل زمستان وقتی زندگی خشن می‌شود و اقدامات شما بی‌نتیجه است نیز فرصتی برای رشد فراهم می‌شود.

غول درونتان را بیدار کنید

به باور آنتونی رابینز، درون هر فردی یک غول بزرگ خوابیده است. آنتونی رابینز در این کتاب به شما کمک می‌کند که کنترل سرنوشت روانی، احساسی، جسمی و مالی خود را به‌سرعت به دست آورید. این نویسنده در کتاب خود راهکارهایی را مطرح می‌کند که در زندگی به موفقیت او کمک کرده‌اند. این اثر کلاسیک در حوزه موفقیت و توسعه فردی به موضوعاتی از قبیل هدف‌گذاری، دستیابی به موفقیت در روابط، گفتگو با خود و کشف پتانسیل واقعی خود می‌پردازد.

درنهایت، کتاب خواندن از مزایای مختلفی برخوردار است و می‌تواند در همه ابعاد زندگی تاثیر مثبت ایجاد کند. این مزایا به‌خصوص زمانی اتفاق می‌افتند که شما هدفمند و در جهت نیاز خود کتاب موردنظرتان را انتخاب کنید. بنابراین، اگر دغدغه شما رسیدن به موفقیت و ساختن زندگی مطلوبتان است، خواندن کتاب‌هایی در حوزه موفقیت می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

نویسنده: مینا معین اسلام

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب موفقیت شما کمک حوزه موفقیت استقلال مالی کتاب خواندن قانون جذب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران

طالب آذرخش گفت: عاشق شعر عالمگیر ایران هستم و همچنین ادبیات معاصر فارسی را نیز دوست دارم. من از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرده و کتاب‌های شعر شاعران معاصر ایرانی را برای دوستانم سوغاتی بردم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، طالب آذرخش شاعر ملی تاجیکستان (با تخلص آذرخش) و سردبیر نشریه «پیام سغد» است. تاکنون به قلم او کتاب‌های بسیاری به خط سیریلیک در تاجیکستان منتشر شده است. اثری هم به نام «دیوان عشق» به خط فارسی و سیریلیک دارد که گلچینی از آن توسط انتشارات خردگان در تهران با عنوان «چشم، جانم، چشم...» منتشر شده است.

او بسیار تاکید دارد که آثارش به خط سیریلیک و فارسی منتشر شوند تا کسانی که در تاجیکستان با خط فارسی آشنایی ندارند با آن آشنا شوند و فرصتی برای مقایسه پیدا کنند. همچنین برخی اشعارش نیز در چند نشریه در تهران منتشر شده است. در چندین کنگره و همایش در تهران، تبریز، اصفهان و شیراز شرکت کرده و به قول خودش این «شهر‌های عزیز» را دوست داشته است.

طالب آذرخش سابقه حضور در محافل ادبی بسیاری در ایران را دارد و کتاب شعر را بهترین سوغات از ایران می‌داند. آذرخش درباره سابقه حضورش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: خوشبختانه تجربه حضور در نمایشگاه کتاب تهران را دارم که برایم بسیار جالب بود. همچنین در چندین محفل فرهنگی از جمله محفل جشنواره فضولی نیز شرکت داشته‌ام.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران یک بازار بزرگ کتاب است. یکباری که حضور داشتم از صبح تا عصر نتوانستیم حتی نصف نمایشگاه را هم ببینیم. من از حضور در این نمایشگاه که به عنوان یک فروشگاه بزرگ کتاب به نظر می‌رسد بسیار شاد و مسرور شدم. کتاب‌های جالبی در این نمایشگاه دیدم.

آذرخش ادامه داد: در نمایشگاه کتاب تهران، کتاب‌های ادبیات کلاسیک را که سال‌ها آرزوی دست‌یابی و مطالعه‌شان را داشتم پیدا کردم. با ناشران گوناگونی که آثار شعرای بزرگ مثل حافظ، سعدی، فردوسی و ... را منتشر کرده‌اند، گفتگو کردم. وقتی هم که به تاجیکستان بازگشتم کتاب‌های جیبی این شاعران را به عنوان سوغات برای دوستانم آوردم.

این شاعر فارسی‌سرا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که به ادبیات معاصر ایران بسیار علاقه‌مند است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محل آشنایی من با آثار معاصر ادبیات ایران بود. من عاشق شعر و خصوصا شعر عالمگیر ایران هستم. با شعر معاصر ایران هم آشنایی دارم. آثار شاعرانی همچون شهریار، سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، نادر نادرپور، هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه)، شاملو و ... در تاجیکستان شناخته شده است. از اینکه در نمایشگاه کتاب تهران بدون واسطه و به راحتی به این کتاب‌ها دسترسی داشتم موجب خشنودی‌ام بود.

آذرخش همچنین با اشاره به این نکته که گویش تاجیکستانی‌ها و ایرانی‌ها باهم تفاوتی ندارد، ادامه داد: ما یک زبان داریم. شعر معاصر ایران و شعر معاصر تاجیکستان یک زبان دارد که همان زبان رودکی، خیام و حکیم فردوسی است. ما همان چیزی را که شما می‌خوانید، می‌خوانیم. البته در حوزه شعر معاصر ایران شعر‌هایی هم هست که به لهجه تهرانی یا شیوه‌های متفاوت است. اما همه این‌ها به زبان فردوسی و حافظ است. ما امروز شعری که در شاهنامه می‌خوانیم در شعر معاصر تاجیک هم می‌بینیم.

وی اضافه کرد: وقتی از ادبیات ایران حرف می‌زنیم، تفاوتی بین ایران و تاجیکستان نمی‌بینیم. فقط یک ادبیات فارسی در میان است. حتی ادبیات معاصر ایران هم در تاجیکستان شناخته شده است. بسیاری از آثار رمان‌نویسان معاصر در تاجیکستان منتشر شده است. اما در تاجیکستان شاعران ایرانی بیشتر مورد اقبال عموم قرار گرفته‌اند. من در اخبار دیده بودم که یکی از کتاب‌های فاضل نظری در یک فروشگاه در تهران، فروش چند هزار جلدی داشته است. این کتاب در تاجیکستان هم به زبان سیریلیک برگردانده شده است و غزل‌های او علاقمندان خاص خودش را دارد. من سردبیر مجله «پیام سغد» در تاجیکستان هستم. ما در هر شماره از مجله شعری از هم‌زبانان ایرانی یا افغانستانی را چاپ می‌کنیم. من تاکید می‌کنم که شعر هم‌زبان خود را منتشر می‌کنیم نه شعر ادبیات ایران یا افغانستان را.

آذرخش در بخش دیگری از این گفتگو به نقش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بهبود دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور ایران و تاجیکستان اشاره کرد و ادامه داد: خیلی خوب می‌شد اگر نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب تهران در کشور‌های فارسی‌زبان یعنی افغانستان و تاجیکستان هم می‌داشتیم. چون در افغانستان و تاجیکستان نمایشگاه‌های صنعتی و اقتصادی مشترک و غیرمشترک بسیاری برگزار می‌شود، اما نمایشگاه کتاب نداریم. نکته دیگر این است که خیلی خوب می‌شد اگر در نمایشگاه کتاب تهران مکان معینی وجود داشت تا خوانندگان با ادیبان، نویسندگان و ناشران گفتگو و دیدار داشته باشند. من خیلی علاقه‌مندم که آثار شاعران تاجیکستانی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شود و در معرض دید و خرید عموم قرار گیرد. ما می‌توانیم کتاب‌هایی منتشر کنیم که یک طرف آن خط فارسی و طرف دیگر آن خط سیریلیک باشد. این موضوع به آموزش زبان فارسی کمک خواهد کرد، چون تاجیکستانی‌ها حتما باید خط فارسی را یاد بگیرند. آشنایی با خط فارسی باعث می‌شود که از گذشته خود آگاه شوند و آینده خود را ببینند. البته اگر خوانندگان ایرانی هم با خط سیریلیک آشنا شوند خیلی خوب می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که «چرا با وجود پیوند‌های فرهنگی و زبان مشترک میان ایران و تاجیکستان، ارتباطات فرهنگی محدودی میان دو کشور وجود دارد؟» گفت: فکر می‌کنم سرحدات و مرز‌های جغرافیایی دلیل این موضوع باشد. اخیرا قابلیتی ایجاد شد و در فضای مجازی صفحاتی پدید آمد که خوانندگان، ادیبان و شاعران ایرانی و تاجیکی با یکدیگر در تعامل باشند و مثلا یک شاعر تاجیکستانی بتواند با خواننده ایرانی طرف گفتگو قرار گیرد. چون تاجیکستانی‌ها هم به زبان فارسی سخن می‌گویند. فقط لازم است که با زبان فارسی آشنایی داشته باشند تا بتوانند از آثار شاعران ایرانی استفاده کنند. اگر رفت‌وآمد این محافل ادبی بیشتر شود شاهد نتایج بهتری هم خواهیم بود. همچنین ارسال کتاب‌های تاجیکستانی به ایران و بالعکس می‌تواند عامل مهمی برای تقویت این پیوند‌ها باشد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟