Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیرضا سمیعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروزه سرطان یکی از عوامل عمده مرگ و میر در جوامع بشری است اظهار کرد: مراحل تشخیص، درمان و مراقبت‌های بعد از درمان این بیماری بسیار پرهزینه است و همچنین بیماران مبتلا به سرطان دچار مشکلات جسمی، روحی و اجتماعی زیادی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین مبارزه با سرطان نیازمند یک همکاری و تعامل مشترک بین دولت و مؤسسات خیریه فعال در این حوزه است؛ بنابراین به منظور هم‌افزایی و توسعه ظرفیت مؤسسات خیریه حوزه سرطان، شبکه ملی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه این حوزه ایجاد می‌شود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی تبسم بیان کرد: انجمن خیریه در سال ۸۷ با مشارکت جمعی از مردم و خیرین نیک‌اندیش و بازاریان و... با هدف انتقال دانش سلامت به آحاد جامعه و افزایش آگاهی عمومی نسبت به بیماری سرطان و راه‌های پیشگیری و کمک به درمان بیماران نیازمند سرطانی تأسیس شد.

سمیعی ادامه داد: این انجمن یک موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی است و تا به امروز این خصوصیت حفظ شده و در کنار خانواده‌های مبتلا به سرطان در جایگاه حامی و مشاور قرار دارد تا خانواده‌ها با نگرانی کمتر به درمان بیماری خودشان بپردازند.

وی با بیان اینکه انجمن خیریه با حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی اداره می‌شود اضافه کرد: مهم‌ترین چشم‌اندازی که این انجمن برای خود تعریف کرده این است که جهانی بدون ترس از سرطان را در جامعه داشته باشیم.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی تبسم گفت: همیشه سعی بر این بوده که آخرین اخبار در درمان سرطان و مناسب‌ترین منابع و مطالعات را در اختیار جامعه قرار دهد.

ارائه خدمات به ۴۵۰۰ بیمار سرطانی

سمیعی خاطرنشان کرد: یکی از افتخاراتی که این انجمن از سال تأسیس تاکنون داشته بحث خدمات حمایتی و درمانی از بیماران بوده که تا به امروز بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران نیازمند به انجمن مراجعه و از خدمات استفاده کردند.

وی ادامه داد: کمک‌هایی که به این بیماران شده شامل کمک به تأمین هزینه‌های درمانی، دارویی، سونوگرافی، ماموگرافی، ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن و... بوده که با همکاری همیاران انجمن اتفاق افتاده است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی تبسم اضافه کرد: در کنار این موضوع تجهیزات طبی و پزشکی شامل ویلچر، تشک، کپسول، وسایل بهداشتی، دستگاه‌های اکسیژن ‌ساز و... ارائه شده است.

سمیعی با بیان اینکه انجمن خیریه تبسم برای عموم جامعه نیز خدماتی از جمله موارد آموزشی ارائه داده است اظهار داشت: همیشه بحث پیشگیری مهم‌تر از درمان بوده و انجمن بر این باور است که در بحث آموزش، پیشگیری و تشخیص بیماری و درمان صحیح ورود کنیم تا بتوانیم از سرچشمه بیماری سرطان را به حداقل برسانیم.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات مهمی که انجمن انجام ارائه کرده در بحث آموزش بوده که تا قبل از فراگیری بیماری کرونا، برای شهروندان با هدف انتقال دانش سلامت و افزایش آگاهی عمومی نسبت به شناخت سرطان و راه‌های پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری و درمان به‌موقع به بیش از ۱۰ هزار نفر با حضور اساتید مجرب آموزش داده است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی تبسم با بیان اینکه هدف از آموزش تغییر باورها و نگرش‌های غلط در خصوص سرطان بوده است ادامه داد: این اهداف از طریق آموزش و بروشور هم پیگیری شد و توانستیم به اهداف خود برسیم.

سمیعی گفت: در خصوص اقدامات تشخیص زودهنگام سرطان با اجرای پروژه‌های غربالگری تاکنون بیش از ۸ هزار نفر غربال شده‌اند که این غربالگری‌ها در زمینه‌های سرطان سینه، دهانه رحم و پروستات صورت گرفته است.

ارائه خدمات به ۶۰ هزار نفر در هتلینگ مجموعه

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه خدمات رفاهی بوده که از سال ۹۴ مرکز رفاهی در کوی مصطفی خمینی راه‌اندازی شد و به همراهان و بیماران نیازمند سرطانی که از شهرستان‌های دیگر به اراک مراجعه می‌کردند اسکان داده می‌شد و تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در این مکان خدمات دریافت کردند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی تبسم یادآور شد: درمانگاه خیریه نیز یکی از امکاناتی است که با کمک خیر مرحوم مددی که در زمان حیاتشان ساختمان خود را که در چهار طبقه و ۸۰۰ مترمربع ساخته شده بود و وقف خیریه تبسم کردند، از سال ۹۴ به این انجمن واگذار و به درمانگاه تبدیل شد.

سمیعی بیان داشت: در این درمانگاه تا به امروز خدماتی از قبیل دندانپزشکی، پزشک عمومی، خدمات پرستاری و ارائه خدمات در منزل بیماران سرطانی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: یکی از شایع‌ترین بیماران در زنان سرطان سینه است که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی رتبه اول سرطان در دنیا و به‌تبع در ایران را دارد و طبق آماری که مؤسسات سرطان استان تهران ارائه دادند در کشور در هر ساعت ۲ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی تبسم گفت: سالیانه ۶۵۰ هزار نفر در دنیا بر اثر بیماری سرطان سینه جان خود را از دست می‌دهند به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی ماه اکتبر را به عنوان ماه اطلاع‌رسانی سرطان پستان نام‌گذاری کرده است.

سمیعی با بیان اینکه در این ماه کلیه خیریه‌ها در رابطه با اهمیت بیماری سرطان  و روش‌های جدیدی که در  پیشگیری و تشخیص زودرس و درمان به‌موقع وجود دارد اطلاع‌رسانی کند اظهار کرد: سرطان سینه اگر به‌موقع تشخیص داده شود و روند درمان به‌موقع صورت بگیرد از جمله سرطان‌هایی است که به صورت صد در صد قابل درمان بوده که نکته خیلی مهمی می‌باشد.

وی گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم تا مجموعه خیریه بیماران سرطانی را در مسیر آگاهی و اطلاع‌رسانی همراهی کنند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی تبسم بیان داشت: در سطح ملی مقرر شده تا در رادیو سلامت به مدت ۱۵ دقیقه در این ماه در خصوص اهمیت سرطان پستان و روش‌های جدید تشخیص به‌موقع و درمان به‌وسیله متخصصین مجرب اطلاع‌رسانی شود.

به گفته وی انجمن خیریه همچنین با همکاری خیرین و دانشگاه در بیمارستان امیرکبیر ساختمان متروکه‌ای را به بخش خون کودکان سرطانی تبدیل کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرطان سرطان سینه درمان سرطان پروستات کودکان سرطانی بیماری سرطان اطلاع رسانی ارائه خدمات سرطان سینه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان