Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:46:22 GMT

صنعت پتروشیمی می‌تواند اقتصاد ایران را احیا کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۵۶۲۳

صنعت پتروشیمی می‌تواند اقتصاد ایران را احیا کند

به گزارش ایرنا، روابط عمومی پتروشیمی جم روز یکشنبه به نقل از احمد مهدوی در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و جمعی از مدیران پتروشیمی جم اعلام کرد: ما کمیسیون صنایع را به خودمان خیلی نزدیک می‌دانیم و احساس می‌کنیم که مشکلات را درک می‌کند، توقع این است که به ما کمک شود چون اگر پشتیبانی نشویم با مشکل روبرو خواخیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون صنایع، هیات رئیسه مجلس و فراکسیون توسعه صادرات گفت: راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی جم از طرح‌های پیشران با ارزش افزوده است که  به تولید خاویار پتروشیمی کمک می‌کند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی بیان کرد: در صورت حمایت از صنعت پتروشیمی تا ۱۰ سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد چون ارز پتروشیمی‌ها حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و  به این صورت مشکلات تحریم به کمترین میزان خود می‌رسد.

مهدوی یادآور شد: صنعت پتروشیمی به عنوان راه نجات و لوکوموتیو حرکت اقتصادی کشور می‌تواند نقش ایفا کند به شرطی که حرف‌ها و نیازهای ما رادرک کنند.

مجتمع پتروشیمی جم جایگاه منحصربه‌فردی دارد

مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: این مجتمع به لحاظ تنوع تولید، خوراک تولیدی و رقم صادرات نقش و جایگاه منحصربه‌ فردی در میان سایر پتروشیمی‌ها دارد.

رضا علیزاده اضافه کرد: کمیسیون صنایع مجلس درحل مشکلات و موانع تولید و توسعه کسب و کارها بویژه در حوزه پتروشیمی‌ها جایگاه خاصی دارد.

وی با اشاره به برخی از مشکلاتی که صنعت پتروشیمی در صحنه عمل با آن درگیر و مواجه است، افزود: امید می‌رود کارگروه پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس نهایت همکاری، توجه و حمایت را از این حوزه به عمل بیاورد.

مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: ما مسائل موجود را منعکس می‌کنیم و انتظار می‌رود نقطه نظرات انجمن صنفی و لوایحی که در عرصه پتروشیمی به مجلس می‌آید مورد توجه خاص نماینده‌ها و رئیس مجلس واقع شود.

علیزاده گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر رفع موانع تولید دارند و حمایت ویژه ایشان از تولیدکنندگان و صنایع مولد در سال های اخیر همواره در شعار سال و بیانات ایشان نمود داشته است.

وی بیان کرد: در میانه تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم، پتروشیمی‌ها نقش ارزنده‌ای در تامین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرده‌ و کمک حال نظام هستند، با اینکه ظرفیت ما چند برابر این است و می‌توانستیم با جلوگیری از خام‌فروشی و توجه بیشتر به این عرصه، سود بیشتری را عاید کشور کرده و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کنیم.

علیزاده افزود: در زمان حاضر نیز می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت‌، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند.

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به خودتحریمی‌های موجود در کشور عنوان کرد: این پتروشیمی با همه اعتباری که دارد بعد از چند سال پیگیری برای پروژه‌های توسعه‌ای خود و پس از انعقاد قرارداد بهسازی زمین، دچار مشکلاتی است.

برچسب‌ها بوشهر پتروشیمی میدان گازی پارس جنوبی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر پتروشیمی میدان گازی پارس جنوبی بوشهر پتروشیمی میدان گازی پارس جنوبی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع مجلس صنعت پتروشیمی پتروشیمی جم پتروشیمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال بخشی از مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد شده است که تا پایان امسال بخشی از مشعل های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع آوری شوند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مشعل های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می کنند، تا سه سال آینده مهار می شوند. 

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل های گازی، یادآور شد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه ای است که مشعل ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: در سال جهش تولید، طرح ها و پروژه ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می شود.

شاهمیرزایی با اشاره به وجود ذخایر عظیم هیدروکربوری در منطقه پر برکت پارس و نامگذاری سال 1403 با عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری، گفت: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد افتتاح طرح های مختلف خواهیم بود. 

معاون وزیر نفت با اشاره به  بهره برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، خاطر نشان کرد: امسال 12 طرح از طرح های پتروشیمی وارد مدار تولید می شوند که علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در بحث ارزآوری نیز نقش آفرین خواهند بود. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند