Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه ایرنا، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از شهرک گلخانه ای شهرستان هوراند از اتمام کامل تامین زیرساخت‌های این شهرک خبر داد و افزود: زیرساخت‌های این شهرک گلخانه‌ای اعم از محوطه سازی و احداث استخر ذخیره و تامین آب انجام شده و در مرحله واگذاری به سرمایه‌گذار است.

وی بیان کرد: شهرک گلخانه ای هوراند با ۱۸هکتار وسعت و سطح خالص ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هکتاری، استخر ی با ظرفیت سه هزار مترمکعب برای تامین و توزیع آب دارد و  معابر و شبکه جمع آوری آب های سطحی آن است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری شهرک های گلخانه ای به صورت مطالعه شده صورت می گیرد، گفت: در شهرک‌های کشاورزی به بخش زنجیره ارزش پرداخته شده و به نهاده‌های تولید و بعد از تولید، برای نگهداری محصول توجه می شود.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: از جمله مزیت های تولید در شهرک‌های کشاورزی هزینه کمتر، بهره‌وری بالای ۱۰ برابری در مصرف آب، افزایش اشتغال‌زایی گسترده و فراگیر و تولید محصولات صادرات محور است.

وی ادامه داد: مزیت‌های کشت در گلخانه‌های شهرک‌های کشاورزی به دلیل قابلیت کشت زمینی و هیدروپونیکی است، چون در گلخانه هم کشت زمینی داریم و اگر خاک عرصه مرغوب نباشد، کشت هیدروپونیک جایگزین می‌شود.

وی با بیان اینکه با این روش، در هر نقطه‌ای از آذربایجان شرقی می‌توان هر محصول کشاورزی را بدون توجه به اقلیم و نوع خاک، برداشت کرد ادامه داد: با این روش، می‌توان اشتغال‌زایی خوبی داشت و از هر مکانی برای تولید محصولات کشاورزی که نیاز روزافزون جمعیت استان است، بهره برد.

فتحی با بیان اینکه عمده تولیدات در واحدهای گلخانه ای شامل صیفی، سبزی و گل و گیاه است که بیشتر آن صادر می‌شود، افزود: ضمن اینکه با تجمیع خدمات موردنیاز واحدهای تولیدی هزینه تولید کاهش و سرمایه‌گذاری انجام شده در یک بازه زمانی بسیار کوتاه به نتیجه می‌رسد، امکان انجام کشاورزی قراردادی و اجرای الگوی کشت مناسب و بهینه فراهم می‌شود.

شهرستان ۵۰ هزار نفری هوراند در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است. 

برچسب‌ها کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی هوراند کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی هوراند کشت گلخانه ای آذربایجان شرقی هوراند کشاورزی شهرک گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه