Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰ به ریاست محمد اکبری، رئیس دادگستری و با حضور فدوی، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و دیگر اعضاء برگزار شد. خبرگزاری میزان - دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰ به ریاست محمد اکبری، رئیس دادگستری و با حضور فدوی، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و دیگر اعضاء برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فدوی، دادستان عمومی و انقلاب جاجرم، با اشاره به مشکلات مربوط به محدودیت‌های منابع آبی در این شهرستان و تبعات منفی متأثر از آن در ابعاد مختلف گفت: باید روند پیگیری‌ها تقویت شود و از جمله اعتبار لازم برای شروع طرح‌های مطالعاتی درباره مدیریت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها جذب شود تا با اصلاح زیرساخت‌ها و فرایند‌ها بتوان آثار نگران کننده خشکسالی‌های پیاپی و معضلات مربوط به کمبود منابع آبی در بخش‌های مختلف مرتفع شود.
وی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های میدانی ارائه شده از سوی دستگاه‌های ذی ربط در این خصوص کار مطالعات لازم در راستای مدیریت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها در این شهرستان انجام و تکمیل شده و بخشی از اعتبارات لازم نیز تخصیص یافته و بر این اساس می‌توان با احداث بند ذخیره و تغذیه‌ای جهت نگهداری آب‌های سطحی از مسیر سه مسیل در روستا‌های قرجه رباط و قلی مشکلات مربوط به محدودیت منابع آبی را تا حدودی رفع و ساماندهی کرد.
در ادامه این جلسه اکبری، رئیس دادگستری جاجرم نیز اجرای طرح کاداستر و تشخیص منابع طبیعی و ممیزی آن از مستثنیات قانونی اشخاص را از جمله برنامه‌های موفق این شورا طی چند سال گذشته توصیف و سپس به اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مسؤول در این خصوص اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه اقدامات انجام شده در بیشتر موارد، مالکیت اراضی دولتی در این شهرستان تثبیت و اسناد مالکیت به نام دولت شده است.
وی افزود: با این وجود در موارد محدودی نیز کماکان به علت وجود تداخل در پلاک‌ها و حریم شهر‌ها عملا امکان صدور سند مالکیت مقدور نیست.
اکبری، با اشاره به نقش مشوق‌های انگیزشی از جمله افکار عمومی و مردم در پیشگیری از تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، بالا بردن سطح آگاهی‌های اجتماعی و عمومی افراد جامعه را گامی مهم در مسیر تحقق اهداف پیشگیرانه دستگاه قضایی برشمرد و در ادامه از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط به ویژه مدیران اجرایی دست اندرکار خواست قبل از هر گونه اقدامی و پیش از هر ساخت و سازی از مراجع ذی ربط استعلام و مجوز‌های قانونی لازم را اخذ نمایند.
وی آسیب شناسی و بررسی ابعاد کارشناسانه علل بروز حریق در اراضی ملی و منابع طبیعی جاجرم و بکارگیری تدابیر بازدارنده و تمهیدات مراقبتی و پیشگیرانه را از دیگر موضوعات مورد بحث و تبادل نظر در این نشست اعلام کرد.   بیشتر بخوانید: بررسی راهکار‌های تعیین تکلیف اراضی جیرفت در شورای حفظ حقوق بیت المال   انتهای پیام/ برچسب ها: حفظ حقوق بیت المال اراضی ملی دستگاه قضایی خراسان شمالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حفظ حقوق بیت المال اراضی ملی دستگاه قضایی خراسان شمالی حفظ حقوق بیت المال منابع طبیعی خراسان شمالی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد