Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@23:43:42 GMT

عرضه ارزهای رمز نگاری شده در جهان ۴ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۳۱۵۲

عرضه ارزهای رمز نگاری شده در جهان ۴ برابر شد

صندوق بین‌المللی پول نسبت به خطرات جهانی رونق ارزهای رمزنگاری غیرقانونی هشدار داد و همچنین اعلام کرد، این امر به توانایی بانک‌های مرکزی در اجرای موثر سیاست‌های پولی آسیب می‌رساند و به طور بالقوه خطرات ثبات مالی را ایجاد می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، با وجود بی ثباتی مالی و تروریسم مالی احتمال کلاهبرداری در دنیا بسیار زیاد شده است؛ مگر اینکه دولت نظارت را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق بین المللی پول مستقر در واشنگتن می گوید که افزایش
۱۰ برابری ارزش بازار دارایی‌های رمزنگاری شده شامل ارزهای دیجیتال یا مجازی به بیش از ۲ تریلیون دلار از اوایل سال ۲۰۲۰ نیازمند نظارت فعالانه و مشارکتی دولت‌ها است.

صندوق بین المللی پول با ارائه گزارشی از ثبات مالی آتی خود از نبود نظارت بر روی ارزهای رمزنگاری شده خبر داد. نویسندگان این گزارش، در وبلاگی گفتند که صرافی‌های ارز رمزنگاری شده در دوره‌های تلاطم بازار با اختلالات قابل توجهی روبرو شده‌اند؛ همچنین چندین مورد از سرقت‌ها مربوط به هک شدن وجوه مشتریان بوده است. تاکنون، این حوادث تأثیر قابل توجهی بر ثبات مالی نداشته، با این حال، با افزایش ارزش دارایی‌های ارز رمزنگاری شده، اهمیت آن‌ها از نظر پیامدهای بالقوه اقتصادی افزایش می‌یابد.

عرضه ارز های رمزنگاری شده

اما بزرگترین مشکل این وبلاگ این است که خطرات قابل ملاحظه‌ای را برای مصرف کنندگان از نظارت نادرست ذکر کرده، این درصورتی است که برخی از ارزها برای کلاهبرداری آشکار ایجاد شده اند.

بی اطلاعی و ناشناخته بودن دارایی‌های ارز رمز نگاری شده برای نهادهای نظارتی شکاف داده ایجاد می‌کند و این امر می‌تواند موجب پولشویی و همچنین تامین مالی تروریسم شود. صندوق بین المللی پول هم با وجود افزایش چهار برابری عرضه ارزهای رمزنگاری شده که ارزش آن‌ها در برابر دلار آمریکا به ۱۲۰ میلیارد دلار (۳ بیلیارد و ۶۰۹ بیلیون و ۷۲۸ میلیارد تومان) در طول ۲۰۲۱ می‌رسد، مشکلات احتمالی را نشان داد. با توجه به ذخایر این ارزها، ممکن است برخی از سکه‌های پایدار تأثیرات منفی بر سیستم مالی داشته باشند.

ماه گذشته،   با توجه به نبود نظارت در این زمینه کشور چین معاملات با ارزهای رمزنگاری شده را غیرقانونی اعلام کرد، اما صندوق بین المللی پول گفت که به نظر می‌رسد کشورهای نوظهور و در حال توسعه در کاربرد آن‌ها پیشرو هستند. این امر به توانایی بانک‌های مرکزی در اجرای موثر سیاست‌های پولی آسیب می‌رساند و به طور بالقوه خطرات ثبات مالی را ایجاد می‌کند.

عرضه ارز های رمزنگاری شده

صندوق بین المللی پول اعلام کرد در قدم اول، تنظیم کننده‌ها و ناظران باید بتوانند تحولات سریع در سیستم رمزنگاری و خطرات آن‌ها را با برخورد سریع، زیر نظر داشته باشند. ماهیت جهانی دارایی‌های رمزنگاری شده به این معناست که سیاست گذاران باید هماهنگی را افزایش دهند تا خطرات آربیتراژ قانونی را به حداقل برسانند و نظارت و اجرای موثر را تضمین کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رمز ارز صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول رمزنگاری شده ارزهای رمزنگاری ثبات مالی عرضه ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آخرین دیدارتیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان در تورنمنت کافا امروز از ساعت ۱۳.۳۰ برگزار می‌شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم ملی دختران، ترکیب ۱۱ نفره ایران را اعلام کرد:

اتنا توفیق -فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاجاریان-مهرناز عزت ابادی ( کاپیتان)-مائده بی رنگ-تانیا جهانشاهی - سمیه اسماعیلی - مریم دینی - پرنیا رحمانی

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان جهان نجاتی پیش از این مقابل تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به پیروزی رسیدند.

کد خبر 6090826

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا