Web Analytics Made Easy - Statcounter

«انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس‌ امارات نسبت به تعامل با ایران ابراز خوش‌بینی کرده و گفته وقت آن است که امارات، رقابتش با ایران و ترکیه را مدیریت کند.

خبرگزاری رویترز از قول قرقاش نوشته امارات به دنبال مدیریت رقابت‌های دیرینه خود با ایران ترکیه از طریق گفت‌وگو با هدف جلوگیری از بروز درگیری‌های جدید در منطقه غرب آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این اظهارات را در جریان همایشی روز شنبه مطرح و درباره احتمال بروز «جنگ سرد» میان واشنگتن و پکن و کاهش تعهد آمریکا به منطقه ابراز نگرانی کرده است. 

قرقاش گفت: «ما در آینده نزدیک درباره نقش آمریکا در منطقه متوجه مسائل بیشتری خواهیم شد. فکر می‌کنم هنوز چیزی در این خصوص نمی‌دانیم ولی مسلماً تحولات افغانستان یک آزمون است و اگر صادقانه صحبت کنیم، آزمون نگران‌کننده‌ای هم هست.»

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در «کنفرانس سیاسی جهان» گفت: «یکی از کارهایی که لازم است ما انجام دهیم این است که مدیریت بهتری بر منطقه داشته باشیم. یک خلا قدرت ایجاد شده و هر وقت چنین خلایی وجود داشته باشد مشکل پیش می‌آید.»

قرقاش در ادامه اضافه کرد: «اقدام اخیر ترکیه در تجدیدنظر در سیاست‌هایش در قبال مصر، جنبش اخوان و عربستان سعودی اقدام بسیار مبارکی است. من تصور می‌کنم اینکه ما انعطاف نشان دهیم و تعامل برقرار کنیم کار بسیار مهمی است.»

مقام اماراتی اضافه کرد: «ترک‌ها درباره کارهایی که ما به آنها می‌گوییم نظر بسیار مثبتی دارند. آیا درباره تعامل با ایران نظر مثبتی داریم؟ بله، نظرم همین است. آیا در این مورد که ایران رویه‌اش در منطقه را تغییر خواهد داد خیلی خوش‌بین هستم؟ باید بگویم که در اینجا بیشتر سعی می‌کنم که واقع‌بین باشم ولی می‌توانم شرط ببندم که ایران هم از خلا موجود و تشدید تنش‌ها نگران است.»

انور قرقاش در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که شیوع بیماری همه‌گیر جهانی «کووید-۱۹» باعث شد مسائل غیرسیاسی به اولویت تبدیل شوند و در حال حاضر یکی از نگرانی‌ها بروز جنگ سرد میان ایالات متحده آمریکا و چین است.

وی تصریح کرد: «همه ما از بروز یک جنگ سرد قریب‌الوقوع بسیار نگران هستیم. این خبر بدی برای همه ما است چون انتخاب میان یکی از این دو کشور در نظام بین‌المللی بسیار دردسر ساز است.»

311311

کد خبر 1560670

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارش تگرگ‌های وحشتناک در آرکانزاس آمریکا (فیلم) باریدن تگرگ به اندازه یک سیب در شهر فجیره امارات (فیلم) طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)

دیگر خبرها

  • بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره