Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران اذعان به استقرار هتل «آریانا» در حریم و بستر رودخانه حریم جاجرود دارد، شرکت آب منطقه‌ای تهران طی جوابیه‌ای اعلام داشته‌است که سازه هتل آرینا با بستر رودخانه جاجرود هیچ‌گونه تداخلی نداشته‌است. خبرگزاری میزان – ۱۷ شهریورماه بود که مجید عزیزیان، رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با میزان آخرین وضعیت هتل «آریانا» را تشریح کرد و گفت: اداره آب در حال حاضر ادعا دارد که این ساختمان در حریم و بستر رودخانه نیست و بر این اساس، مجوزات لازم به آن داده شده؛ در حالی که در واقع امر به این شکل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران خاطرنشان کرد: اساس هتل از منظر ما خلاف قانون ساخته شده؛ اما متاسفانه اداره آب علی رغم جلسات متعدد حاضر به طرح دعوی در دادگستری نمی‌شود تا دستگاه قضایی وارد موضوع شود و استدلال اداره آب این است که این ساختمان در حریم و بستر رودخانه نیست.

این در حالی است که شرکت آب منطقه‌ای تهران طی جوابیه‌ای که به خبرگزاری میزان ارسال کرده، اعلام داشته‌است که سازه هتل آرینا با بستر رودخانه جاجرود هیچ‌گونه تداخلی نداشته‌است.

متن این جوابیه به شرح زیر است؛

در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با موضوع "۳ طبقه هتل" آریانا" غیرمجاز است و باید تخریب شود/ اداره آب علی‌رغم جلسات متعدد حاضر به طرح دعوی در دادگستری نمی‌شود/ دیوان عدالت اداری رای صادره را مجددا تأیید کرد"، توضیحاتی به شرح ذیل ارسال می‌گردد؛ لذا مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی متن کامل جوابیه به شرح ذیل، عیناً در آن خبرگزاری درج گردد.   بیشتر بخوانید: ۳ طبقه هتل «آریانا» غیرمجاز است و باید تخریب شود در خصوص هتل آرینا به دلیل وجود تخلفات ساختمانی در سازه هتل و احداث بنای مازاد برخلاف پروانه صادره از سوی دهیاری امین‌آباد، موضوع از سوی بخشداری ذیربط در کمیسیون تبصره ۲ ذیل بند ۳ الحاقی به ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها طرح و حکم به تخریب طبقات هشتم تا دهم صادر و پس از اعتراض مالک به رای کمیسیون مذکور مراتب به دویان عدالت اداری منعکس و نهایتاً رای کمیسیون به موجب دادنامه شعبه ۳۲ دیوان عدالت اداری تأیید و قطعی گردیده است؛ بنابراین مرجع اجرای رای دیوان عدالت اداری که به دلیل تخلفات ساختمانی صادر گردیده، بخشداری محل است نه این شرکت. با این وجود در برخی از خبر‌ها و مصاحبه‌ها به دلایل نامعلوم این شرکت را مجری اجرای رای معرفی می‌نمایند در حالی که این شرکت در بحث تخلفات ساختمانی هیچ‌گونه سمت و یا مسوولیتی نداشته، بلکه شعبه اجرای احکام دیوان عدالت اداری، مرجع اجرای حکم را بخشداری اعلام نموده است.

لازم به ذکر است سازه هتل آرینا با بستر رودخانه جاجرود هیچ‌گونه تداخلی نداشته و این سازه بر اساس موافقت اداره حفاظت محیط زیست و مجوز دهیاری احداث شده است و این شرکت صرفاً در اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی قبل از شروع عملیات ساختمانی و حتی قبل از صدور مجوز از سوی سایر مراجع، مکاتبات تعددی با دستگاه‌های صادرکننده مجوز و ارگان‌ها بالادستی آن از جمله استانداری تهران معمول و صراحتاً مراتب را به منظور رعایت مصوبه مذکور و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم کیفی منعکس نموده است.

از سوی دیگر این شرکت در سال‌های گذشته و در اجرای قوانین و مقررات موضوعه با توجه به اینکه در بخش‌های بیرونی هتل، مالک مبادرت به ایجاد سازه‌های دائم یا موقت نموده مراتب را به مرجع قضایی منعکس و پس از اخذ حکم قطعی مبنی بر رفع تصرف عدوانی از بستر و حریم کمی رودخانه، نسبت به اجرای رای و رفع تصرفات مزاحم امور مربوط به آب، اقدام نموده است؛ بنابراین آنچه که مربوط به حدود اختیارات و شرح وظایف این شرکت در قبال اقدامات غیر قانونی مالک بوده به مرحله اجرا درآمده و اعیانی‌های مزاحم در همان مقطع مورد قلع و قمع واقع شده است.

انتهای پیام/ برچسب ها: هتل آریانا حوزه قضایی رودبار قصران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هتل آریانا حوزه قضایی رودبار قصران دیوان عدالت اداری بستر رودخانه رودبار قصران حوزه قضایی هتل آرینا سازه هتل هیچ گونه اداره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران

سخنگوی صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور گفت: در تعطیلات پیش رو، مردم از نزدیک شدن و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد. 

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است. 

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد