Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهها رهبر جهان میلیاردها دلار ثروت خود را برای فرار مالیاتی پنهان کرده و با باز کردن حساب های بانکی "فراساحلی" (فرار مالیاتی شبه قانونی) اقدام به خرید املاک و مستغلات در کشورهای غربی کرده اند.

به گزارش عصرایران، بر اساس یک گزارش تحقیقی جامع از سوی " کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه ‌نگاری تحقیقی" که " اسناد پاندورا" نام گرفته، بیش از 30 رهبر فعلی و سابق جهان برای فرار مالیاتی ثروت خود را پنهان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار بزرگ روزنامه نگاری تحقیقی حاصل کار 650 روزنامه نگار از 117 کشور دنیاست؛ آنها جزییات بیش از 29 هزار حساب بانکی فراساحلی رهبران و شخصیت های مشهور دنیا را مورد بررسی قرار داده اند.

در این کار بزرگ تحقیقی اسناد 14 شرکت مالی و حقوقی در کشورهایی چون سوییس و سنگاپور و موناکو و.. مورد بررسی قرار گرفته است. حجم اطلاعات لو رفته در این کار تحقیقی بالغ بر 12 میلیون پرونده معادل 3 ترابایت داده بوده است.

نام برخی رهبران حال حاضر جهان از جمله "ولادیمیر پوتین" رییس فدراسیون روسیه، "عبدالله دوم" پادشاه اردن و "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان در میان این رهبران دیده می شود.

همچنین نام برخی ستاره های موسیقی و روسای شرکت های بزرگ بین المللی نیز که بالغ بر 300 شخصیت می شود، در میان این افراد دیده می شود.

بر اساس اسناد پاندورا ولادیمیر پوتین دارایی هایی مخفی در موناکو (منطقه مستقل در مرز فرانسه) دارد. عبدالله دوم پادشاه اردن نیز بیش از 70 میلیون پوند که شامل 15 عمارت در آمریکا و بریتانیا می شود، دارد.

همچنین این اسناد نشان می دهد الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و خاناوده اش بیش از 400 میلیون پوند املاک و مستغلات شامل 17 ساختمان و عمارت در بریتانیا خریداری کرده اند.

یکی از این املاک که یک مجتمع اداری به ارزش 33 میلیون پوند در مرکز شهر لندن است، به نام "حید علی اف" پسر 19 ساله رییس جمهوری آذربایجان است. این مجتمع اداری زمانی که حیدر علی اف تنها 11 سال داشته به نام او شده است. یک ملک دیگر نیز یک میخانه قدیمی در مرکز شهر لندن است.


خانواده حاکم بر جمهوری آذربایجان (خاندان علی اف) به فساد گسترده مالی و استفاده از رانت نفتی متهم هستند.

این اسناد نشان می دهد بسیاری از رهبران دنیا با باز کردن حساب در پناهگاه های مالیاتی، اقدام به خرید و فروش املاک و مستغلات در کشورهایی چون بریتانیا می کنند و دولت بریتانیا نیز چشم بر این اقدام آنها که می تواند مصداقی از پولشویی باشد، می بندد.

از دیگر رهبران کنونی جهان که نامشان در این لیست آمده می توان به ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین، اوهورو کنیاتا رئیس‌جمهوری کنیا و خانواده اش و "آندرِی بابیش" نخست‌وزیر جمهوری چک اشاره کرد.

نام هایی از اعضای خاندان آل سعود نیز در این لیست دیده می شود.

همچنین نام برخی چهره های مشهور موسیقی جهان همچون "شکیرا" خواننده نیز در این لیست است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان فرار مالیاتی رییس جمهوری علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری