Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:33:13 GMT

مأموریت توسعه فارس حول محور حرم سوم

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۱۲۵۱

مأموریت توسعه فارس حول محور حرم سوم

‍‍‍‍‍‍

تاکید بر لزوم پیشتازی و الهام بخشی فارس در این آیین یادآور جایگاه رفیعی بود که رهبر معظم انقلاب در سفر اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ با تعبیر "فارس در قله است" ترسیم فرمودند.

نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی دیگر مدال افتخاری بود که از سوی مقام معظم رهبری زینت‌بخش این دیار شد.

 فصل جدید مدیریت استان فارس
هیات دولت روز چهارشنبه هفتم مهرماه جاری رسما انتصاب محمد هادی ایمانیه به عنوان استاندار فارس را تصویب و اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در متن حکم آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری نیز خطاب به ایمانیه استاندار جدید فارس، منشور حرکت استان در چهار سال آتی ترسیم شده است.
رئیس جمهوری در این حکم خطاب به ایمانیه یادآور شده است: امید است با اتکال به خداوند متعال و با روحیه انقلابی، پاکدستی، فساد ستیزی و اهتمام به مفاد «عهدنامه مدیران دولت مردمی» در گره گشایی از مشکلات مردم استان، تحقق «عدالت و پیشرفت» و رفع «فقر و تبعیض» کوشا باشید.
وی تاکید کرد: مجاهدت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌های استان، پشتیبانی و مانع زدایی از امر تولید در حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی، دامپروری و گردشگری و همچنین ارتقای موقعیت استان در زمینه بهداشت و درمان با بهره گیری از ظرفیت های مردمی، نخبگان، عشایر غیور استان و جوانان با انگیزه و انقلابی در تعامل بایسته و مستمر با کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی مورد تاکید است.
رییسی توفیقات استاندار جدید فارس را در انجام وظایف محوله، خدمت رسانی به مردم، تحقق آرمان های نظام اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال و در جوار آستان ملکوتی سیدالسادات الاعاظم احمد بن موسی بن جعفر رحمت الله علیه خواستار شد.

همه باید در مسیر تحقق سومین حرم اهل بیت حرکت کنند
وزیر کشور دوازدهم مهرماه در آیین معارفه استاندار جدید فارس به بیان انتظارات و تبیین نقشه راه حرکت استان در دولت سیزدهم پرداخت.
احمد وحیدی در این آیین گفت: از رهبری به خاطر انتساب جایگاه رفیع سومین حرم اهل بیت به استان فارس تشکر می‌کنیم و اگر بخواهیم فارس را با همین نام بشناسیم که با همین نام هم شناخته شده است،‌ همه باید در این مسیر حرکت کنند.
وحیدی گفت:‌ باید علم و ادب در حرم سوم، متجلی باشد و فرهنگ و معنویت در آن موج بزند و جایی که فرهنگ معنویت وجود دارد، یعنی در آن هم‌راستایی، همسویی و انسجام است؛ وقتی انسجام ایجاد شد پیشرفت خیلی سریع تر در دسترس خواهد بود، چه پیشرفت سیاسی، چه اقتصادی، چه مادی و چه معنوی، همه اینها به بهترین شکل و به سرعت اتفاق می افتد.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرگذاری استان فارس بر تحولات سیاسی اجتماعی کشور گفت:  الهام آفرینی کار این استان است و باید الهام بخش باشد، استانی که همه بگویند از نظر رفاه، نبود آسیب های اجتماعی و تعامل و همدلی نمونه است.
وی خاطرنشان کرد: استان فارس که حرم سوم است، باید مظهر تعامل و تفاهم برای حرکت در راستای تحقق اهداف نظام، پاسخ به نیازهای مردم و رفع مطالبات آنها باشد که این موارد از بزرگترین توفیقات خدمتگزاران مردم است.

وی یادآور شد: شخص استاندار به تنهایی نمی تواند به این اهداف دست یابد و این مهم، همکاری همه را می طلبد؛ آنجا که دولت و ملت یکی شد مردم سالاری دینی که هم مفهوم اجتماعی و هم سیاسی دارد محقق می شود. 

وحیدی با اشاره به آغاز دوره جدید مدیریتی استان فارس گفت:‌ در استانداری، به روی همه باز است و آحاد ملت، دکتر ایمانیه را استاندار خود و او نیز خود را استاندار همه می داند.

وی اظهار داشت:‌ باید به گونه‌ای عمل شود که اگر مردم شهری دچار مشکلی شدند، بدانند کسی به اسم فرماندار یا بخشدار، آنجا هست که به مسائل آنها رسیدگی کند؛ البته ممکن است آنها نتوانند که همه مشکلات آنها را حل کنند اما هم اینکه مسئولان در کنار مردم باشد و مردم بدانند و ببینند که مسئولان از آنها و در بین آنها هستند، این مظهری از دولت اسلامی است .
وزیر کشور در سفر به شیراز ضمن حضور در گلزار شهدا، به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مشرف شد و دیدارهایی نیز با تولیت این آستان مقدس و همچنین با نماینده ولی‌فقیه در استان داشت.

 فارس پیشران توسعه کشور باشد
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین گفت: امیدواریم با وحدت و انسجامی که در فارس شاهد هستیم این استان بتواند به جایگاهی برسد که نه تنها مشکلات خود را برطرف کند بلکه به عنوان استان پیشران توسعه کشور سایر استان‌ها نیز با خود همراه کند و طلیعه ظهور تمدن نوین اسلامی باشد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: امیدواریم استاندار جدید فارس هم همانگونه که در گذشته در مناصب مختلف منشاء خدمات ارزنده بوده در این جایگاه نیز بتواند فارس را با این زمینه‌ای که در آن وجود دارد و نمایندگان استان در مجلس، گروه‌های سیاسی و روحانیت برای همراهی و همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند به جایگاهی در خور برساند.

ماموریت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
استاندار فارس نیز در این آیین گفت: امیدواریم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اهمیت دادن به جوانان، نیروهای جهادی، پاکدست و تلاشگر، بتوانیم زمینه را برای مدیریت نسل جوان فراهم کنیم.
ایمانیه افزود: سعی خواهیم کرد که تکمیل حدود پنج هزار پروژه نیمه تمام فارس که بیانگر کوشش بسیاری که تاکنون انجام شده است با جدیت دنبال کنیم و گام‌های بزرگی در این جهت برداریم و برای موفقیت در این راه نیازمند خلوص نیت، همت، وقت گذاشتن و حرکت‌های جهادی هستیم.
استاندار فارس بیان کرد: همچنین در مسیر خدمت به مردم استان از همراهی روحانیت معزز، نمایندگان تلاشگر استان، دستگاه قضایی و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بهره خواهیم برد.
ایمانیه گفت: ما در استان اولویت را مسائل فرهنگی و اعتقادی قرار خواهیم داد و در کنار آن مسائل اقتصادی، عمرانی، کشاورزی و صنعتی را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی، بر لزوم توجه به بحث گردشگری فارس با توجه به حضور حرم‌های مطهر در این استان تاکید کرد.

برچسب‌ها احمد وحیدی وزارت کشور شیراز سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم فارس پروندهٔ خبری نقشه راه فارس در افق ۱۴۰۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احمد وحیدی وزارت کشور شیراز احمد وحیدی وزارت کشور شیراز دولت سیزدهم فارس استاندار جدید فارس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه شعار امسال ما «بهشت سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» است، از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد تا در استان فارس سرمایه‌گذاری کنند.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه برپایی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور در غرفه استانداری فارس با یادآوری اینکه ششمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده است، گفت: استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش در فناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می شود، افزود: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تصریح اینکه فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

شیخ‌نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه‌ساز کسب عنوان «بهشت سرمایه‌گذاری برای استان فارس» عنوان کرد و گفت: شعار امسال «بهشت سرمایه‌گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» است و از همین‌جا از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه‌گذاری کنند.

وی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثر دانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، تولیدات استان فارس در کشورهای حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد.

وی، وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تأمین زیر ساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیازهایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

شیخ‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها بر مبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی نیز تمام بسترهای لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده است، کمااینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه‌اندازی شد تا بتواند نیازهای فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.

وی با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیازهای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایندها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی کاربرد دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان سخنان خود مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایندها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است