Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:57:34 GMT

معرفی ۵ عکاس برتر در اشکواره حسینی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۳۷۱۴

معرفی ۵ عکاس برتر در اشکواره حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید نیکجو دبیر بخش عکس چهارمین دوره بخش عکس اشکواره فرهنگی و هنری حسینی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اشکواره در ‏اقدامی متفاوت از دوره‌های گذشته و سایر فراخوان‌های جاری عکس در کشور به پذیرش آثار فقط در ‏قالب مجموعه عکس پرداخته است.

وی افزود: اشکواره، ضمن تعیین محوریت نشانه‌ها و ‏تاثیرات مفاهیم عاشورایی در خانواده و جامعه در نظر دارد با تغییر رویه در پذیرش آثار، پذیرای ایده‌ها، ‏اندیشه‌ها و روایت‌های عکاسان در قالب مجموعه عکس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکجو ادامه داد: نگاه خلاقانه، بررسی موضوعات اجتماعی ‏برگرفته از مفاهیم عاشورا، معناگرایی و آیین‌ها موضوعاتی است که عکاسان می توانند آثار خود را ارائه ‏دهند.

دبیر اشکواره اعلام کرد: طبق موازین حرفه‌ای برگزاری مسابقات عکاسی و داوری آثار طی سه روز و ساعت‌ها بررسی و ‏ارزیابی آثار توسط مجید نیکجو دبیر بخش عکس، داوران و اساتید همچون؛ حیدر رضایی، ‏مهدی قاسمی و مصطفی مکبری، از بین هزار و ۶۶۵ اثر در قالب ۱۱۲ مجموعه عکس توسط ۷۳ عکاس از ۲۴ استان؛ مازندران، تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، ‏قزوین، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گلستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، قم و ‏کشور بحرین ، تعداد ۵ مجموعه عکس (۴۷  عکس) از ۵ عکاس انتخاب شدند.‏دبیر بخش عکس چهارمین دوره بخش عکس اشکواره فرهنگی و هنری حسینی یادآور شد: با لطف خداوند و استقبال عکاسان "نخستین مسابقه عکاسی در قالب مجموعه عکس" ‏در استان مازندران در چهارمین دوره بخش عکس اشکواره فرهنگی هنری حسینی به‌طور رسمی شکل ‏گرفت.

وی در پایان گفت: تهمینه رحمانی از قزوین، یاسر محمدخانی از مرکزی، اسحاق آقایی از کهگیلویه و بویراحمد، امیر حسین ‏کمالی از اصفهان و امین رحمانی از قزوین عکاسانی هستند که آثارشان در چهارمین دوره بخش ‏فرهنگی و هنری حسینی به معرض عموم قرار داده شده است.‏

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: آمل اشکواره حسینی چهارمین دوره بخش هنری حسینی مجموعه عکس بخش عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی