Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره واکسیناسیون مادران باردار و کودکان علیه کووید-۱۹، گفت: باید توجه کرد که در این باره کمیته کشوری واکسن اظهارنظر کرده است. نظر شخصی من این است که بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است.

وی ادامه داد: فرض کنید که یک مادر باردار می‌خواهد صبر کند تا فلان واکسن خاص وارد شود و تزریق کند، حال اگر این واکسن در دسترس نباشد یا زمان طولانی برای تهیه آن بگذرد، اگر در این فاصله زمانی این مادر مبتلا شود و خودش یا بچه بر اثر ابتلا به کرونا از بین بروند، آیا چنین چیزی عاقلانه است؟

وی گفت: توصیه این است که بهترین واکسن، واکسنی است که در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در تمام کشورها هم وجود دارد، چون می‌خواهند هرچه سریع‌تر افراد را واکسینه کنند. زیرا هرچه زمان بگذرد، ممکن است ابتلا به کرونا ایجاد شود و افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

جماعتی با بیان اینکه هر واکسنی که در دسترس است، مناسب است، افزود: توصیه شده زنان باردار هم واکسن تزریق کنند. واکسن سینوفارم هم مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و مشکلی هم ندارد و میزان کارایی آن ۷۸ درصد است. بنابراین ما توصیه می‌کنیم که هر واکسنی که در دسترس است، استفاده شود تا ایمنی بدن علیه کرونا ایجاد شود.

دارویی با ادعای درمان کرونا

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا همچنین درباره داروی ضد ویروسی مولنوپیراویر که اخیرا به عنوان مدعی درمان بیماری کرونا مطرح شده است، گفت: هنوز مواردی که درباره این دارو مطرح می‌شود، در حال مطالعه است. مطالعاتی که انجام شده، نشان داده که اگر بیمار این دارو را تا قبل از ورود به فاز شدید بیماری مصرف کند، می‌تواند جلوی شدید شدن بیماری را بگیرد و میزان مرگ و میر را کاهش دهد.

وی افزود: اما اینکه به صورت ۱۰۰ درصدی موارد مطرح شده درباره این دارو درست باشد، نیاز به مطالعات بیشتری دارد و در حال مطالعه است. اما در مجموع در یک سری مطالعات نشان داده شده که موثر است و می‌تواند میزان مرگ و میر را به میزان چشمگیری کاهش دهد، اما باز هم نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

کد خبر 630620 برچسب‌ها واکسن سینوفارم كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسن سینوفارم كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!