Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@17:54:24 GMT

اهالی رسانه از معاون مطبوعاتی چه می خواهند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۵۶۶۶

مدیرمسئول روزنامه «آرمان امروز» بر این باور است که توفیق در حوزه های «مبارزه با فساد» و «برگرداندن مرجعیت رسانه» جز با آزادی بیشتر رسانه ها، پذیرش نقدها و در امان بودن رسانه هایی که به نوعی خطر می کنند، میسر نخواهد شد.   حسین عبداللهی در گفت و گویی با ایسنا درباره عمده مشکلات حال حاضر رسانه ها، پیشنهاد به معاون جدید مطبوعاتی (فرشاد مهدی پور)، با نگاهی به عملکرد معاون سابق مطبوعاتی (محمد خدادی)، اظهار کرد: در دوره ی آقای خدادی چند اتفاق مثبت رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان زمانی که آغاز به کار کردند، معضل کاغذ پیچیده ترین مشکل روز مطبوعات شده بود و ایشان با ارتباطات و همکاری و تعامل خوب با رسانه ها توانست این مشکل را از طریق واردکنندگان کاغذ به خوبی مدیریت و وضعیت کاغذ را از حالت بحران خارج کند.   عبداللهی در ادامه نکته کلیدی در مدیریت معاون سابق مطبوعاتی را ارتباط موثر با رسانه ها عنوان کرد و درباره ی عملکرد محمد خدادی، در مقام معاون مطبوعاتی گفت: ایشان ارتباطشان با مدیران رسانه ها بسیار خوب بود و جلسات هم اندیشی و تعامل سازنده ایجاد کرده بودند که توانسته بود در زمینه اطلاع رسانی به ویژه در وضعیت کرونا موثر واقع شود.   مدیرمسئول روزنامه آرمان امروز سپس درباره ی پیشنهادش به معاون جدید مطبوعاتی اظهار کرد: خوشبختانه فردی که انتخاب شده اند، آشنا به مسائل و مشکلات رسانه ها هستند و اشراف کامل به حوزه را دارند. اما می دانید که وضعیت رسانه حالت سیال دارد و هر روز به ویژه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، نوع به کارگیری ابزار رسانه، فرمت های جدید و سیالی دارد. برای این مدیریت سیال نیازمند به رصد درست و صحیح این مساله هستیم.   چکش کاری نظام جامع رسانه ای با همراهی همه رسانه ها   او با اشاره به صحبت های اخیر فرشاد مهدی پور ـ معاون جدید مطبوعاتی ـ مبنی بر لزوم بازسازی نظام جامع رسانه­ ای کشور، گفت: صحبت های ایشان خوب است ولی باز این امر باید با خود رسانه های کشور چکش کاری شود. یعنی نظر مشورتی جامع از خود رسانه ها در این خصوص گرفته شود. در حکمی که وزیر محترم ارشاد برای ایشان صادر کردند، نکات بسیار خوبی را مد نظر قرار داده بودند، اما اجرای این نکات نیازمند همکاری متقابل با بدنه ی رسانه ای کشور است. اینکه همانگونه که اعتقاد به آزادی در مطبوعات دارند، اگر دولت قرار است در زمینه مبارزه با فساد توفیقی حاصل کند، جز با دادن آزادی بیشتر به رسانه ها، پذیرش نقد و انتقاد و در امان بودن رسانه هایی که به نوعی خطر می کنند، میسر نیست. بنابراین اگر قرار است رسانه ها مواردی را درباره صاحبان ثروت و قدرت افشا کنند که دست بلندی در نفوذ در جاهای مختلف دارند، نیاز به حمایت و حاشیه امن است. اگر قرار است مبارزه با فساد به سرانجام برسد، رهگذر اصلی آن از طریق آزادی رسانه در چهارچوب های قانونی است و نه در چهارچوب های سلیقه ای.   رسانه ها باید در حاشیه امن بتوانند نقد و افشاگری کنند   عبداللهی با اعتقاد بر اینکه در بحث مبارزه با فساد نباید فرقی بین رسانه ها از نظر نگرش ها و جناح بندی های سیاسی وجود داشته باشد، گفت: باید اجازه دهند رسانه ها در بیان نقد و افشاگری آزاد باشند و پس از آن هم مصون بمانند و در حاشیه امنی بتوانند به مسائل بپردازند. نقش معاون مطبوعاتی در این حلقه، ارتباط صحیح و سازنده با رسانه های کشور و انعکاس دقیق مسائل و مشکلات آنها به دولت و حمایت برای رفع مشکلات مطبوعات در راستای تقویت و اطلاع رسانی به هنگام است. در این مسیر ارتباط و برگزاری جلسات و ارائه راهکارها و اطلاع رسانی دقیق، درباره مسائل و منافع ملی نقش موثری دارد تا منافع ملی در اثر اطلاع رسانی نادرست، دستخوش رسانه های بیرونی قرار نگیرد.   برگرداندن مرجعیت رسانه ای کشور با آزادی بیشتر   این مدیر رسانه برگرداندن مرجعیت رسانه ای کشور را مسئله ای عنوان کرد که فقط متوجه دولت ها نیست و در این زمینه اظهار کرد: نمی توان گفت دولت قبل به رسانه بی توجه بود و این دولت توجه می کند. باید یک تصمیم حاکمیتی صوت گیرد و آزادی های بیشتری به رسانه ها داده شود تا نگاه به سمت رسانه هایی نرود که دوست نیستند، بر اساس منافع ملی ما تصمیم نمی گیرند و دنبال اهداف خودشان هستند تا با تشویق به شورش و تخریب و تهدید کردن مردم، اینگونه نشان دهند که همه چیز به بن بست رسیده است؛ اگر می خواهید نگاه ها به آن سمت نرود، باید آزادی بیشتری به رسانه ها داده شود و این آزادی به گونه ای باشد که پس از انتشار مطالب، خبرنگاران و مسئولان رسانه ها بدانند که حاشیه امنی دارند.   دفاع از امنیت ملی صرفا دفاع از گفته های مسوولان نیست   عبداللهی ادامه داد: پل ارتباطی معاونت مطبوعاتی با دولت و نهادهای حاکمیتی می تواند در این قضیه بسیار موثر باشد. یعنی قبل از اینکه اتفاقی بیفتد به نقطه های مطلوب برای امنیت ملی مان برسیم. دفاع از امنیت ملی هم صرفا دفاع از گفته های وزیر خارجه یا مسوولان نیست. دفاع از حقایق است تا جایی که به منافع ملی ضربه نزد و افکار عمومی را راجع به موضوعات مختلف، سیاست های داخلی و خارجی اقناع کنیم و این امر باید مدنظر مسوولان قرار بگیرد.   مدیرمسئول روزنامه آرمان امروز افزود: نهادهای حاکمیتی ما باید بپذیرند که مرجعیت رسانه ای ما نباید خارج باشد و پذیرفته اند که مرجعیت رسانه ای دستخوش حوادث شده که این اتفاق برای رسانه های کشور خطرناک است.   او با بیان اینکه نباید وعده هایی که خارج از توانایی دولت است به رسانه ها داد، اضافه کرد: در حال حاضر مدیران رسانه ها تحت فشار هستند که بتوانند رسانه خود را منتشر کنند. برخی ها مجبور به این شده اند که تعداد صفحاتشان را کم کنند و برخی مجبور به این شدند که تیراژ را کم کنند. مهمترین عنصر برای مطبوعات، تامین کاغذ است و برون رفت از این شرایط مستلزم مشورت معاونت مطبوعات با اهالی خود مطبوعات است.   عبداللهی در پایان یادآور شد: ما برای برگرداندن مرجعیت رسانه راهی جز دادن آزادی به رسانه ها نداریم، از طرفی برخی آزادی ها هم نباید منجر به بروز صدمات دیگر شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مرجعیت رسانه ای مبارزه با فساد اطلاع رسانی رسانه ها منافع ملی ی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زور سرمایه به هنر نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بخشی از سخنان نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نماوا درباره اهالی سینماست که در چند روز گذشته واکنش‌های بسیاری در پی داشت. اظهاراتی که پس از واکنش تعدادی از اهالی سینما با پاسخ و عذرخواهی روابط عمومی این پلتفرم همراه بود. اما این پاسخ، جواب قانع‌کننده‌ای برای اهالی سینما نیست. در این میان واکنش گسترده صنوف خانه سینما به این اظهارنظر توجه‌برانگیز شد و هرکدام در بیانیه‌هایی جداگانه خواستار رسیدگی به این موضوع شدند و روابط عمومی خانه سینما هم اعلام کرد هیئت‌رئیسه این نهاد، بررسی موضوع سخنان این پلتفرم را به شورای صیانت خانه سینمای ایران ارجاع داده و در این شورا، درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد. اما به همین بهانه با همایون اسعدیان، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، نگاهی کلان‌تر به گسترش پلتفرم‌ها داشتیم و میزان دغدغه‌مندی آنها در حوزه فرهنگ را واکاوی کردیم و در ادامه شرایط حضور هنرمندان در پلتفرم‌ها را بررسی کردیم که آیا در شرایطی که سینما در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد، این پلتفرم‌ها هستند که در اولویت فعالان سینما قرار گرفته‌اند؟ گفت‌وگوی روزنامه شرق را در ادامه می‌خوانید:

چند روزی است صحبت درباره اظهارات نامناسب یکی از مدیران ارشد یکی از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی واکنش‌های زیادی بین اهالی سینما داشته، فارغ از جنس ادبیات مطرح‌شده که حتما جای نقد دارد، بد نیست به این بهانه نگاهی به گستردگی شبکه نمایش خانگی و اقبال به این پلتفرم بین اهالی سینما و مخاطبانش داشته باشیم. پلتفرم‌ها هم‌زمان با دوران کرونا در ایران به سرعت میان مخاطبان فراگیر شدند و هنرمندان زیادی جذب کار در این حوزه شدند. فکر می‌کنید این مدیوم مسیر درستی را در این چند سال طی کرده است؟

ابتدا باید اشاره کنم باورم این است که حرف‌های این مدیر محترم شاید عامدانه نبوده. شاید روی بیان کلماتش دقت نکرده است. نمی‌خواهم قضاوتی داشته باشم و ماجرا را صفر یا صد ببینم. انتظار همه ما این است، افرادی که در این سطح مدیریتی قرار می‌گیرند و در هیئت‌مدیره یک پلتفرم عظیم هستند، کافی بود اشاره کنند که بعضی از تهیه‌کنندگان یا بازیگران به تعهدشان یا اخلاقیات پایبند نیستند. در این صورت نه‌تنها کسی ایرادی نمی‌گرفت، بلکه تأیید هم می‌کرد. تصور ما هم این نیست که جامعه منزهی هستیم. جامعه سینما مثل تمام مشاغل دیگر طبعا ضعف‌ها یا قوت‌هایی دارد. من هم خیلی خوب می‌دانم برخی از دوستان تهیه‌کننده یا بازیگر ما در ارتباط با پلتفرم‌ها بدرفتاری‌ها یا بداخلاقی‌هایی داشته‌اند و این حق طبیعی یک مدیر است که از این ماجرا گله‌مند باشد. همین‌طور که ممکن است برخی از دوستان ما هم وقتی پای پول وسط می‌آید هرکاری بکنند. ولی وقتی این جملات به همه اهالی سینما تسری پیدا می‌کند، دیگر مورد صنفی است و باید شأن حرفه‌مان را در نظر بگیریم و موظف هستیم از آن دفاع کنیم. صنوف و هیئت‌مدیره خانه سینما همگی به این ماجرا واکنش نشان دادند و این حرف‌ها بار حقوقی داشت.

البته مجموعه نماوا عذرخواهی کرد. خودم در چند سال گذشته تنها پلتفرمی که با آن کار کردم نماوا بوده و مشخصا از مدیریت نماوا آقای میرطاووسی جز رفتار محترمانه چیز دیگری ندیدم وگرنه مجدد با این پلتفرم کار نمی‌کردم. این نبوده که من با این پلتفرم پدرکشتگی داشته باشم و از این جهت واکنشی نشان بدهم. اما واقعیت این است که جهان آینده، جهان تصویر و وی‌اودی‌هاست. ما الان دو، سه پلتفرم خوب داریم و همین‌طور روز به روز به تعدادشان اضافه می‌شود. بخش عظیمی از تأمین مالی اهالی سینما و تصویر در آینده از طریق همین پلتفرم‌ها خواهد بود. نه اینکه سینما از بین خواهد رفت، در سینما تعداد محدودی فیلم ساخته می‌شود و تعدادی از اعضا در آن کار می‌کنند، اما حجم کاری‌ای که این پلتفرم‌ها برای اهالی سینما ایجاد می‌کنند، قابل مقایسه با تولید فیلم نیست. در دو سال کرونا اگر پلتفرم‌ها نبودند واقعا اهالی سینما وضعیت بدی پیدا می‌کردند، چراکه در آن مقطع فقط پلتفرم‌ها بودند که سریال می‌ساختند و طی دو سال اگر اشتباه نکنم چیزی حدود ۳۴ سریال توسط دو پلتفرم تولید شد. ما باید از ورود این سرمایه‌ها به این عرصه استقبال کنیم. به‌شخصه وقتی متوجه می‌شوم یک پلتفرم تازه به جمع پلتفرم‌ها اضافه می‌شود، خوشحال می‌شوم. می‌دانم سرمایه زیادی پشت آن است و دیگر بحث ساخت یک فیلم نیست. بحث صدها میلیارد سرمایه است. نه تنها باید استقبال کنیم، بلکه باید تلاش کنیم بمانند، ریشه بدوانند و بتوانند خوراک فرهنگی برای اقشار مختلف مردم فراهم کنند. اما طرف دیگر باید برای دوستانی که صاحب سرمایه هستند مواردی تعریف شود. می‌دانیم که سرمایه، قدرت می‌آورد و قدرت سرمایه آن‌قدر زیاد است که برخی فکر می‌کنند می‌توانند هر گونه رفتاری داشته باشند. باید این را در نظر گرفت که این قدرت سرمایه در عرصه فرهنگ و هنر بدون تعامل با اهالی فرهنگ و هنر موفق نخواهد بود و قطعا در این رودررویی سرمایه شکست می‌خورد. همین‌طورکه در رودررویی صداوسیما با هنرمندان، صداوسیما مخاطبش را از دست می‌دهد و اگر هنرمندانی که می‌توانند مخاطب را جذب کنند و بین مردم ریشه دارند و مخاطب دارند، با صداوسیما قهر کنند، بازنده صداوسیما است. این اتفاق می‌تواند دقیقا برای پلتفرم‌ها هم تکرار شود. اگر دچار این باور شوند که قدرت سرمایه است و اگر پول بدهید، هنرمندان همه کاری می‌کنند، قطعا اشتباه بزرگی می‌کنند. واقعیت هم این است که تا به امروز چنین رفتارهایی از مدیران پلتفرم‌ها ندیده بودیم. ممکن است در ذهنیتشان این باور وجود داشته، اما حداقل به این شکل بیان نشده بود. عذرخواهی و پوزش‌خواهی نماوا را در آن بیانیه به فال نیک می‌گیرم. یعنی فکر می‌کنم خود دوستان هم در مجموعه مدیریتی آنجا این نگاه را قبول ندارند و نمی‌پسندند. ظاهرا منظورشان یک پروژه بوده، ولی من فکر می‌کنم هیجان‌زده شده‌اند و همه ما را به یک چوب زده‌اند و طبیعی هم بود چنین واکنش‌هایی را از سمت هنرمندان در پی داشته باشد.

در بین صحبت‌ها به وضعیت نابسامان سینما اشاره کردید. می‌دانیم که دست‌کم در دو سال گذشته رونق گیشه سینما تنها با تعداد اندکی فیلم آن هم از جنس کمدی اتفاق افتاد و در این شرایط بسیاری از اهالی سینما تمایلی به حضور در این عرصه ندارند و بخشی از این دلزدگی، ظاهرا تک‌صدایی یا واگذاری عرصه به ساخت فیلم‌های کمدی در سینماست.

صحبت‌کردن درباره سینما با صحبت‌هایی که شما اشاره کردید کمی پیچیده است. ما در دو سال گذشته و مشخصا سال گذشته از جهت گیشه رونق خوبی را تجربه کردیم. اما این رونق محصول نهایتا پنج فیلم بود. صاحبان سالن‌های سینما خوشحال هستند، چون در واقع توانستند ضرر دوران کرونا را جبران کنند و این تعداد فیلم کمدی برای آنها سودده هم بوده است. اما پنج فیلم کلیت سینما نیست. ما نمی‌توانیم خوشحال باشیم که چهار فیلم ۸۰۰ میلیارد فروخته‌اند و در کنارش مثلا ۵۰ تا فیلم روی هم ۲۰۰ میلیارد فروخته‌اند. این یعنی ضرر سینما. بحثم فقط فیلم اجتماعی نیست. فیلم‌های عاشقانه، پلیسی، معمایی را هم از دست دادیم. از ژانرهای دیگر غافل شدیم.

البته بخشی از انتقادها از سمت فیلم‌سازان در یکی، دو سال گذشته به‌دلیل ندادن پروانه ساخت به فیلم‌های اجتماعی است.

اینجا نمی‌توانیم یک جا را مقصر بدانیم و بگوییم که اگر اینجا درست رفتار می‌کرد، همه‌چیز درست پیش می‌رفت. اگر بگوییم شورای پروانه ساخت سختگیری می‌کند، جواب آنها هم این است که کدام کارگردان نامی ما فیلم‌نامه داده و ما رد کرده‌ایم؟ موضوع اینجاست که فیلم‌نامه‌ای ارائه نمی‌شود. باید بررسی کنیم چرا فیلم‌نامه به شورای پروانه ساخت ارائه نمی‌شود؟ از طرف دیگر، هزینه تولید فیلم به شدت بالا رفته است. یک فیلم با کمترین هزینه در شرایط فعلی، حداقل ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد و این یعنی۷۰، ۸۰ میلیارد تومان فروش برای اینکه بتواند به پولش برسد. تنها فیلم‌هایی که فروش بالای نوروز را به خودشان اختصاص دادند، فیلم‌های کمدی بودند. فیلم‌هایی در ژانرهای دیگر مثل «بی‌بدن» یا «مست عشق» با وجود اینکه مخاطب دارند، بعید می‌دانم به فروش فیلم «تمساح خونی» برسند و اگر فیلم‌های دیگر در گیشه پاسخ‌گو نیستند، به این دلیل است که هزینه تولید بالا رفته. این هزینه تولید چطور بالا رفته است؟ یک بخش از آن شرایط کشور است و تورم وحشتناکی که به‌خاطر آن همه چیز بالا رفته. دستمزد بازیگران به شدت بالا رفته است. اتفاقا در این موضوع پلتفرم‌ها مقصر هستند. همین افرادی که امروز به بازیگران حمله می‌کنند، خودشان برای اینکه مخاطبان بیشتری جذب کنند، بازیگران مطرح را جذب کردند و دستمزدهای عجیب و غریب پرداخت کردند. یک بار تلویزیون سال‌ها قبل این کار را انجام داد و یک جهش در دستمزدها ایجاد کرد. در چند سال گذشته هم پلتفرم‌ها این کار را انجام دادند و هزینه‌ها را در سینما بالا بردند. بازیگران در سریال حیرت‌انگیز دستمزد می‌گیرند و طبیعتا برای یک فیلم سینمایی پرداخت رقم‌های بالا به بازیگران ممکن نیست. اما موضوع مهم این است که تحولاتی در کشور اتفاق افتاده که این تحولات جامعه ما را ۱۰ پله جلو برده است. خیلی از فیلم‌سازان ما دچار سردرگمی هستند. فیلم‌نامه‌ای که دو سال پیش برای آنها جذاب بوده، امروز حس می‌کنند موضوعیت ندارد. جامعه آن‌چنان دچار تحول شده که عملا فیلم‌سازان را سردرگم کرده است. اگر بسیاری از فیلم‌سازان ما فیلم‌نامه به شورای پروانه ساخت نمی‌دهند، به این دلیل است که نمی‌دانند باید چه کار کنند. اگر نتوانیم توقع فرهنگی مردم را برآورده کنیم، شکست می‌خوریم. نمی‌دانیم چه چیزی بسازیم که پاسخ‌گوی زمانه ما باشد و این یک معضل دیگر است.

پس فکر نمی‌کنید در این شرایط پلتفرم‌ها در مقابل سینما ایستاده‌اند.

من معتقد نیستم سینما در مقابل پلتفرم‌ها از بین رفته است. سینما تبدیل می‌شود به یک مراسم. تبدیل می‌شود به یک ضیافت. فردی که از خانه بیرون می‌آید و هزینه می‌کند و سینما را انتخاب می‌کند، تمایل به دیدن فیلم مفرح در سینما دارد. در شرایطی که حال روحی و اجتماعی مردم خوب نیست و مرتب داریم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم، مخاطب سینما این زمان را برای دیدن فیلم کمدی صرف می‌کند. برای اینکه دو ساعت حواس مخاطب به چیز دیگری غیر از مشکلاتی که روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کند پرت شود.

حالا اگر همین دو ساعت، دردهای خودش را در فیلم هم ببیند قطعا سینما برایش وسوسه‌انگیز نیست. ما قبلا هم این وضعیت را داشتیم. هر وقت شرایط روحی و روانی جامعه خوب بوده فیلم‌های اجتماعی خیلی خوب پاسخ داده و درست در شرایطی که وضع روحی جامعه بد است اتفاقا فیلم‌های اجتماعی جواب نمی‌دهد. اصلا باور نمی‌کنم که این فیلم‌های کمدی ما باعث شده فیلم‌های اجتماعی فروش نرود. فیلم‌های جدی ما در غیاب فیلم‌های کمدی همین‌قدر فروش می‌رود. چون اساسا تمایل برای دیدن آن فیلم‌ها وجود ندارد. واقعیت این است سال گذشته فیلم‌هایی که در جشنواره دیدم یک شکست سنگین برای فیلم‌های جدی خواهد بود. نمونه‌اش را در هفت، هشت فیلمی که در عید اکران شد دیدیم. به جز فیلم «تمساح خونی» و «بی‌بدن» باقی فروش‌ها شکست خورده‌اند. نمی‌توانم بگویم این میان مقصر «تمساح خونی» است. امسال هم تا آخر سال هفت، هشت فیلم کمدی داریم که سالن‌داران از فروش این فیلم‌ها راضی خواهند بود. اما این کلیت سینما نیست. کلیت سینما در معرض خطر است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900027

دیگر خبرها

  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • لگدمال شدن آزادی در کشور‌های مدعی حقوق بشر
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد