Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی استاد "حسین ولی نژاد" هنرمند برجسته و پیشکسوت موسیقی مقامی استان در دومین فستیوال بین المللی موسیقی بخشی ها به میزبانی ازبکستان حضور پیدا کرد و توانست رتبه نخست این جشنواره را از آن خود کند.

معاون امور هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  خراسان شمالی گفت: در این فستیوال که با حضور ۶۲ کشور از ۲۶ تا سی و یکم شهریورماه برگزار شد، " حسین ولی نژاد توانست، علاوه بر کسب رتبه نخست،  تندیس بخشی گری، روایت گری و حماسه سرایی و شور و هیجان در گفتار را  در  این جشنواره به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، ابوالحسن حیدری با بیان اینکه "حسین ولی نژاد"  به عنوان تنها نماینده بخشی گری از ایران در این فستیوال حضور داشت، تصریح کرد:  هنرمندان شرکت کننده شش شب متوالی در این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند و این پیشکسوت موسیقی مقامی استان علاوه بر روایت داستان کرم و اصلی خان، مقام های موجود را  با لهجه ترکی، کرمانجی و تاتی ارائه کرد.

گفتنی است، این هنرمند موسیقی مقامی که دارای نشان درجه  یک هنری است،  پیش از این هم در جشنواره‌های ملی و بین المللی مختلف افتخارات زیادی کسب کرده  است، او از اساتید بزرگ نوازندگی دوتار و از مهم‌ترین راویان فرهنگ موسیقایی شرق ایران خراسان به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالی فستیوال موسیقی حسین ولی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین روز رقابت های بین المللی تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان برگزار و تیم‌های حاضر در راند نخست جدول اصلی با هم دیدار کردند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۶ دیدار پیگیری شد و در پایان برترین ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در بخش بانوان نیز ۸ تیم مدعی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آوردند.

مسابقات امروز با انجام ۱۴ دیدار دیگر پیگیری می شود.در بخش بانوان ۱۴ و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات، حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 6089714

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند