Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@03:10:08 GMT

مناسب ترین راهکار برای کنترل فشار خون

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۹۹۹۴

مناسب ترین راهکار برای کنترل فشار خون

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران ، وقتی فشار خون نیاز به کنترل بیشتری دارد، چه چیزی بهتر است: یک داروی اضافی یا بیشتر از آن؟

به گزارش مدیکال اکسپرس،نزدیک به ۳۴ میلیون آمریکایی با وجود اینکه برای کنترل فشار خون از دارو استفاده می‌کنند اما فشار خونشان هنوز خیلی بالاست. یک مطالعه جدید ممکن است به آن‌ها و پزشکان آن‌ها کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا دوز یکی از دارو‌های موجود خود را افزایش دهند یا داروی جدیدی اضافه کنند تا فشار آن‌ها و خطر ابتلا به مشکلات سلامتی در آینده کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به داده‌های نزدیک به ۱۷۹ هزار جانباز بالای ۶۵ سال که طی دو سال در بیمارستان‌های VA در سراسر آمریکا تحت درمان قرار گرفتند، محققان دریافتند اگر پزشک دوز یکی از دارو‌های خود را حداکثر کند، بیماران شانس بیشتری برای رعایت رژیم دارویی خود دارند؛ آن‌ها همچنین دریافتند هر دو راهکار فشار خون را کاهش می‌دهند، اما افزودن یک داروی جدید با وجود اینکه برخی از بیماران نمی‌توانند از داروی جدید استفاده کنند، نسبت به افزایش دوز دارویی موجود مزیت بسیار کمی دارد.

در پایان به گفته محققان، یافته‌های جدید می‌تواند به بحث بین پزشکان و بیمارانی که با وجود شروع درمان دارویی فشار خون آن‌ها همچنان بالا است، افزوده شود.

یافته‌ها که توسط تیمی از محققان دانشگاه میشیگان و سیستم مراقبت‌های بهداشتی VA Ann Arbor در Annals of Internal Medicine منتشر شده است، بر بیمارانی تمرکز دارد که فشار خون سیستولیک اولیه آن‌ها بیش از ۱۳۰ میلی متر جیوه بوده است.

با نگاهی به داده‌های VA و Medicare، محققان توانستند در نوعی آزمایش طبیعی، الگو‌های درمان و اندازه گیری فشار خون را در طول زمان مشاهده کنند. همه بیماران حداقل یک داروی فشار خون در کمتر از حداکثر دوز مصرف می‌کردند و در شروع دوره مطالعه شدت درمان را نشان دادند، این نشان می‌دهد که پزشکان آن‌ها فکر می‌کردند که به درمان بیشتری نیاز دارند.

از آنجا که تشدید درمان فشار خون می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، اعم از تداخل دارویی در صورت افزودن داروی جدید یا عدم تعادل الکترولیت با دوز‌های بالا، یا غش و افتادن در صورت کاهش بیش از حد فشار فرد، چنین تصمیماتی باید با دقت اتخاذ شود.

یک متخصص داخلی از دانشگاه برن سوئیس گفت این اولین بار است که یک مطالعه به طور مستقیم اثرات این دو رویکرد را مقایسه کرده است. راهنمایی‌های بیشتری در مورد روش‌های شروع درمان در افراد مسن وجود دارد، اما اقدامات بعدی برای تشدید درمان، به ویژه در افراد مسن و پیچیده از نظر پزشکی که معمولا در آزمایش‌های بالینی دارو‌های فشار خون گنجانده نمی‌شوند، کمتر است. چگونه می‌توانیم دارو‌هایی را که در حال حاضر دارو‌های زیادی برای فشار خون بالا و سایر بیماری‌ها مصرف می‌کنند با خیال راحت افزایش دهیم؟

لیلیان مین، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: اما این نتایج نشان می‌دهد که در بیماران مسن‌تر، بسته به ویژگی‌های هر بیمار، فرصت بیشتری برای انتخاب درمان دارویی برای فشار خون بالا داریم.

او ادامه داد: آیا بیمار بیشتر به رژیم ساده‌تری پایبند است؟ اگر چنین است پس دارو‌های موجود را افزایش دهید. یا فشار خون بسیار بالاست و پزشک بیشتر نگران کاهش آن است؟ و اگر اینطور است اکنون شروع به تجویز یک داروی جدید کنید. مین متخصص سالمندان در بخش طب سالمندان و مراقبت‌های تسکینی در پزشکی میشیگان، مرکز پزشکی دانشگاهی U-M و مرکز آموزش و درمان بالینی تحقیقات سالمندان VA Ann Arbor Healthcare Healthcare System است.

برای افراد مسن که قبلا طیف وسیعی از دارو‌ها را مصرف می‌کنند، پیچیدگی مصرف یک نوع قرص دیگر ممکن است بسیار زیاد باشد. به گفته مین، خطرات چند دارویی، اصطلاح مصرف چندین دارو در حال حاضر از سایر تحقیقات مشهور است. در واقع، Medicare یک بررسی سالانه دارو را با یک داروساز برای بسیاری از افراد مسن که دارو‌های زیادی مصرف می‌کنند، پوشش می‌دهد.

پربیننده ترین شناسایی یک ویروس عفونی در حال ظهور در ژاپن ۲۲ مزیت و کاربرد جوش شیرین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۱۳) محدودیت‌ و جریمه‌ های سنگین در انتظار واکسن‌ گریزها قرص خوراکی آلپرازولام IR چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فشار خون داروی جدید افراد مسن فشار خون یک داروی دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید

آفتاب‌‌نیوز :

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می‌نامند. در صورتی که هموگلوبین در مردان بالاتر از ۱۸ و در زنان فراتر از ۱۶ گرم در دسی لیتر باشد، عارضه غلظت خون رخ داده است. این وضعیت می‌تواند به صورت اولیه و ناشی از بیماری «پلی سیتمی‌ورا» باشد و یا ثانویه به مشکلاتی مانند کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بیماری‌های ریوی، ارتفاع بالا، کشیدن سیگار، اختلالات مربوط به هموگلوبین، افزایش تولید اریتروپویتین و تومر‌ها باشد.

افزایش غلظت خون در بدن باعث کند شدن حرکت خون در قلب و رگ‌ها می‌شود که با گرفتگی اندام‌هایی نظیر دست و پا موجب سکته مغزی خواهد شد.

در مورد علائم بروز غلطت خون باید گفت در بعضی از افراد علامتی مشاهده نمی‌شود در برخی نیز مشکلاتی مانند ضعف و بی‌حالی، سردرد، سبکی سر، اختلالات بینایی، تنگی نفس، خارش‌های پوستی به ویژه بعد از استحمام. قرمزی صورت و ورید‌های برجسته چشم‌ها و بزرگی کبد و طحال از مشاهده می‌شود. همچنین در مراحل بعدی امکان بروز زخم معده، درد‌های استخوانی و حتی نقرس و سنگ کلیه ممکن است مشاهده شود.

برای درمان غلظت خون می‌توان با درمان عامل زمینه‌ای شروع کرد. پرهیز از کشیدن سیگار، عدم حضور در محیط آلوده، مصرف زیاد مایعات، فصد خون و درمان‌های دارویی نیز توصیه می‌شود. در فصد خون. خون گرفته شده از بیمار قابل استفاده نیست، اما دقت کنید که هیچگاه نمی‌توان از روی سیاهی و تیره بودن خون به این نتیجه رسید که فرد غلظت خون دارد و تنها طی آزمایشات می‌توان به این نتیجه رسید.

استرس و تنش‌های عصبی هم عامل بروز غلظت خون کاذب است، استرس و فشار‌های روانی سبب افزایش ترشح آدرنالین و در نتیجه بروز انقباضات عروقی می‌شود که به این ترتیب پلاسما به خارج عروق نشت کرده و نسبت به گلبول قرمز کاهش می‌یابد. تعریق و اسهال‌های شدید نیز از علل دیگر بروز غلظت خون کاذب یا موقت است. سن شیوع این عارضه بالای ۴۰ سال بوده و در مردان نیز شایع‌تر است.

آلبالو، آب لیموترش و موز سبب صاف شدن خون می‌شوند. به طور کلی میوه‌ها و سبزی‌ها به علت دارا بودن ویتامین C و فیبر‌های محلول و نامحلول، یک عمل حفاطتی در مقابل افزایش غلظت خون و افزایش فشارخون دارند، به همین علت افراد گیاه‌خوار نه تنها احتمال ابتلا به سرطان روده را از خود دور کرده‌اند بلکه دارای خون رقیق‌تر و فشارخون پایین‌تزی نسبت به هم سن و سالان خون هستند.

بنابر اعلام سازمان انتقال خون برای کاهش لخته شدن خون مصرف روغن جامد، روغن نارگیل، چربی‌های حیوانی، گوشت قرمز، دل، قلوه، مغز، پیه گاو و گوسفند را کاهش دهید و به جای آن از لبنیات کم‌چرب، ماهی، سبزی و میوه‌ی فراوان استفاده کنید

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن