Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:46:26 GMT

آیین سوگواری شهادت امام رضا(ع) در گلستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۶۴۴۹

آیین سوگواری شهادت امام رضا(ع) در گلستان برگزار شد

به گزارش ایرنا، طی شب گذشته و امروز پنجشنبه آیین های عزاداری و سینه زنی در مساجد، تکایا و حسینه های شهرهای و روستاهای گلستان برپا شد و دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) در عزای هشتمین امام شیعیان اشک ماتم ریختند.
نصب پرچم های سیاه و پارچه نوشته در میادین شهر و اداره ها، مغازه ها با مضامین تسلیت شهادت امام رضا(ع)، گلستان را سیاهپوش و عزادار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین متمرکز عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) با تدابیر ملاحظات بهداشتی و با حضور خیل مشتاقان و دلدادگان این امام همام در آستانه مطهر  امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از نقاط مختلف استان ولایتمدار گلستان حاکی است که دوستداران ولایت و امامت با برپایی آیین سینه زنی با رعایت پروتکل های بهداشتی مراتب عشق و ارادت خود را به ضامن آهو ابراز داشتند.
در برخی از مناطق مردم با پختن نذری و پخش آن بین نیازمندان و عزاداران امام رضا ( ع ) عشق و علاقه خود را به آن این امام همام ابراز داشتند.
درحسینه ها و تکایا و مساجد شهرها و مناطق مختلف گلستان وعاظ و سخنرانان در مجالس عزاداری امام هشتم به بیان ویژگی های امام هشتم پرداخته و بر ضرورت الگوگیری از شیوه زندگی ائمه اطهار(ع) تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، با همت شهرداری گرگان و همزمان با ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)  هشت موکب خدمت و پذیرایی در محل های میدان شهرداری، میدان شهدا، میدان شهید قندهاری، میدان معلم، ابتدای خیابان کاشانی در جرجان، بلوار هیرکان، میدان سرخواجه و میدان شهید باهنر برپا شد.

همچنین نمایشگاه "رواق رضوی" دارای ۱۲ غرفه فرهنگی و خدماتی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان و با مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان در محل ورودی پارک شهر گرگان برپا شد.

امام علی بن موسی الرضا(ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا (ص) در سحرگاه روز ۲۹ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری توسط مامون خلیفه عباسی به شهادت رسید و در شهر طوس (مشهد فعلی) به خاک سپرده شد.
نام مبارک این امام بزرگوار علی و کنیه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان رضا به معنای رضایت و خشنودی است.

برچسب‌ها استان گلستان مشهد امام رضا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان مشهد امام رضا استان گلستان مشهد امام رضا امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگان در سوگ صادق آل محمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مراسم متمرکز روز شهادت امام جعفر صادق (ع) امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت در شهرستان گرگان مرکز گلستان با حضور آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع گلشن برگزار و سپس عزاداران در قالب هیئت دسته‌روی به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) حرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) غرق ماتم و عزا شد
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران