Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره حکومت عثمانی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره حکومت عثمانی واکنش نشان داد.

چاووش اوغلو در نشست خبری خود در واکنش به سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره تاریخ عثمانی گفت: بسیار اشتباه است که ترکیه را که لکه ننگی مانند استعمار را در تاریخ خود ندارد، وارد چنین بحث‌هایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاوش اوغلو در عین حال انتشار چنین سخنانی از ماکرون را در راستای اهداف انتخاباتی او عنوان کرد و گفت: در فرانسه و دیگر کشورها، شاهد بوده‌ایم که چنین رویکردهای سخیفی به پیروزی در انتخابات کمکی نمی‌کند. بنابراین به‌جای اتخاذ این رویکردهای عوام‌گرایانه، بهتر است که او به دنبال جلب اعتماد مردم خودش باشد.

ماکرون اخیراً در دیدار با نوادگان الجزایری‌هایی که به نفع فرانسه در جنگ‌های استقلال الجزایر جنگیده بودند، با اشاره به حضور عثمانی در این کشور بین سال‌های ۱۵۱۴ تا ۱۸۳۰ میلادی گفته بود که آیا قبل از استعمار فرانسه ملت الجزایری وجود داشت؟ سوال این است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین مدعی شده بود که رئیس جمهور الجزایر در یک رژیم بی‌نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است. ماکرون با اشاره به تاریخ فرانسه در الجزایر، مدعی شد که قصد داشته تاریخ الجزایر را به زبان عربی و آمازیغ بازنویسی کند تا اقدامات ترکیه‌ای ها در بازنویسی و تحریف تاریخ را رسوا کند.

ماکرون همچنین افزود: پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آن‌ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

در پی این اظهارنظر و تشدید تنش میان الجزائر و فرانسه، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر که بارها از وجود توطئه علیه کشورش هشدار داده، یکشنبه پیش دستور بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی فرانسه را صادر کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ترکیه فرانسه رجب طیب اردوغان امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امپراتوری عثمانی رئیس جمهور فرانسه درباره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم