Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@23:22:49 GMT

قتل بر سر آب دادن به گوسفندان در آجم کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۳۴۲۱

قتل بر سر آب دادن به گوسفندان در آجم کهگیلویه

نزاع دسته جمعی بر سر آب دادن گوسفندان در دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قتل به پایان رسید.

به گزارش ایمنا از یاسوج، درگیری دسته‌جمعی در دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر آب دادن به گوسفندان با قتل یک مرد جوان حدود ۳۷ ساله و بازداشت جوان ۴۰ ساله دیگری به پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهیار دهستان آجم بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه با تشریح نحوه قتل جوان حدود ۳۷ ساله در این دهستان، اظهار کرد: متأسفانه هفته گذشته، چوپانان وقتی گوسفندان خود را به محل آبخوری در کوهستان آوردند درگیری بر سر آب دادن گوسفندان بین آنان شروع شد.

محمدمراد آفتابی افزود: بعد از اتمام این درگیری، متأسفانه با تماس‌هایی تلفنی که طرفین با صاحبان گوسفندان داشتند یکی از آنان که در استان بوشهر درحال کار بنایی بود به منطقه آجم آمده و در درگیری‌ها حضور پیدا کرد.

وی نسبت فامیلی قاتل و مقتول را پسر عمو عنوان و گفت: درگیری وقتی دسته جمعی شد متأسفانه یکی از پسر عموها با اسلحه ساچمه زنی توسط پسر عموی دیگرش کُشته و بعد از مدتی، قاتل حدود ۴۰ ساله با وساطت ریش سفیدان و معتمدین محلی تحویل نیروی انتظامی کهگیلویه شد.

آفتابی افزود: جسد مقتول در یاسوج خاکسپاری شده است و هم قاتل و هم مقتول متأهل و هرکدام دارای ۲ فرزند هستند.

دهیار آجم دیشموک در پاسخ به این سوال که مگر عشایر آن منطقه با کمبود آب برای دام‌های خود مواجه هستند؟ خاطرنشان کرد: خیر، دهستان آجم دارای یکی از پُرآب ترین رودخانه‌ها بوده و متأسفانه قتل صورت گرفته نتیجه درگیری چوپانان در کوهستان است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با وساطت دادستان این شهرستان قاتلِ جوان ۳۷ ساله دیشموکی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهان دیماز گفت: در این درگیری، پسر عموی ۳۷ ساله‌ای با اسلحه ساچمه زنی به قتل رسید و با رایزنی دادستان شهرستان کهگیلویه، همکاری طرفین این درگیری و با وساطت بزرگان و ریش سفیدان، قاتل دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد که پس از طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی می‌شود.

منطقه «آجم» در بخش «دیشموک» شهرستان «کهگیلویه» از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که دارای جاذبه‌های متعدد گردشگری و سیاحتی است. این منطقه زیبا با «دیشموکِ کهگیلویه» حدود چهار ساعت بصورت زمینی فاصله داشته که این میزان با شهرستان مارگونِ بویراحمد کمتر از یکساعت و تا یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از سه ساعت است.

دهستان آجم در ۶۰ کیلومتری بخش دیشموک و در ۱۷۰ کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده که محور ارتباطی این منطقه گردشگری متأسفانه در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد و عبور و مرور اهالی ساکن در آن به سختی و یا با ماشین‌های سنگین امکان پذیر است.

آجمی ها قصد دارند حوزه استحفاظی خود را از کهگیلویه بزرگ جدا کرده تا بتوانند با الحاق به بویراحمد، مشکلات شأن را کمتر کنند.

منبع: ایلنا

کد خبر 527387

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قتل های ناموسی در ایران قتل های هولناک در ایران قتل عمد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان کهگیلویه بخش دیشموک ۳۷ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏