Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد علی محمدی, فرماندار همدان در کمیته برنامه ریزی شهرستان   با اشاره به بهره گیری از چاه‌های اجاره‌ای و انتقال روان آب‌ها در فصل غیر زراعی جهت تامین آب شرب شهر همدان افزود: میلیارد‌ها تومان اعتبار صرف تامین منابع آب پایدار برای همدان شده است، اما همچنان در این خصوص مشکل داریم که این موضوع باید به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و بازنگری در صنایعی که آب زیادی نیاز دارند گفت: ضمن توجیه کردن بدنه کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی باید موانع را از پیش پای سرمایه گذاران و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برداریم.

فرماندار همدان گفت: تا کنون موافقت‌نامه ۹۲ درصد اعتبارات مصوب شهرستان همدان مبادله شده است و هیچ توجیهی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای عدم تبادل موافقت‌نامه تا این مقطع پذیرفتنی نیست.

محمدی افزود: ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده امسال در جلسه قبلی کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان،  هم اکنون با ابلاغ سایر اعتبارات به ۲۴۶ میلیارد تومان افزایش یافته است که برابر اولویت‌های قانونی تعیین شده و بررسی کارشناسی به طرح‌های مشخصی اختصاص می‌یابد.

او اضافه کرد: اعتبارات اضافه شده شامل ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده، ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه زیربنا‌های روستایی، ۲ میلیارد تومان اعتبار ویژه تکمیل مراکز فرهنگی، ۶۵.۵ میلیارد تومان اعتبارات بند «و» تبصره ۵ و ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات در اختیار نمایندگان مردم در مجلس است.

فرمندار همدان  با بیان اینکه به برخی از طرح‌های شهرستان که ماهیت استانی دارد باید از منابع استانی اعتبار تخصیص یابد اظهار کرد: تاکنون برای اعتبارات استانی آب و راه ۷۲ درصد و برای اعتبارات متوازن ۲۰ درصد تخصیص ابلاغ شده است.

محمدی با تاکید بر عدم اکتفای مدیران به اعتبارات محدود شهرستان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با پیگیری لازم جهت پیشبرد پروژه ها، طرح‌ها و برنامه‌های شهرستان لازم در جذب اعتبارات ملی کوشا باشند و این موضوع از جمله مهمترین معیار‌های ارزیابی مدیران است.

او با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان در بخش آب، کشاورزی و بهسازی روستا‌ها بیان کرد: اینکه بواسطه خوب جلوه دادن عملکرد، شاخص‌ها را مطلوب نشان دهیم کار درستی نیست و مدیران باید با برنامه محوری و بازدید مکرر وضعیت حوزه مدیریتی خویش ضمن مستند سازی گزارش‌هایی مبتنی بر واقعیت تهیه و منعکس نمایند.

فرماندار همدان ادامه داد: برخی از راه‌های ما قتلگاه است و در طول سال چند خانواده عزیزان و نان آوران خود را در این راه‌ها از دست می‌دهند که در چنین شرایطی روکش آسفالت کفایت نمی‌کند و ضروری است نسبت به رفع مسیر‌های حادثه خیز و استاندارد سازی راه‌ها دغدغه بیشتری داشته باشیم.

محمد علی محمدی یادآور شد: موزه هنر‌های معاصر، موزه منطقه‌ای غرب کشور، زورخانه بین المللی همدان، کنارگذر غربی همدان، موزه پیاده راه میدان امام، اتصال راه آهن همدان به ملایر، بیمارستان اکباتان، شهرک بوعلی ۲ بنکدار و سایت جدید نمایشگاه بین المللی همدان از جمله پروژ‌های مهم در دست اجرا است.

انتهای پیام/غ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتبارات مصوب مشکلات شهرستان میلیارد تومان اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی

فرماندار شهرستان گرمی از تخصیص اعتبارات لازم در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسین مولایی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های اول در شهرستان گرمی است و در سال‌های اخیر اعتبارات قابل توجهی را به این حوزه تخصیص داده‌ایم.

حسین مولایی افزود: امسال نیز در چند حوزه از جمله کاوش محوطه دیگه‌ور، برگزاری جشنواره‌ها و معرفی قابلیت‌ها، آموزش صنایع‌دستی، موزه گرمی و جاده‌های گردشگری اعتبارات لازم را برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص می‌دهیم.

دریاچه گیلارلو ظرفیت مهمی برای گردشگری شهرستان گرمی است

در ادامه این نشست حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دریاچه گیلارلو در شهرستان گرمی ظرفیت مهمی برای گردشگری این منطقه است و با همکاری فرمانداری شهرستان و سایر نهادهای مرتبط می‌بایست یک جشنواره برای این منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند و لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه تپه دیگه‌ور نیز از اعتبارات شهرستانی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

کد خبر 750878

دیگر خبرها

  • طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب به تهران در پیچ و خم اعتبارات
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد