Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: اولویت اصلی ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بازیابی هویت انقلابی، تاریخی و دینی با استفاده از ابزارهای نوین مورد علاقه کودکان و نوجوانان است.

ابراهیم زره‌ساز در مراسم رونمایی از نخستین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی که امروز، ۱۷ مهر ماه، در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع کودک و نوجوان مساله‌ای اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از این رو تربیت و آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان برای اکثر خانواده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی ادامه داد: درخواست من این است که مدیران و مسئولان دولتی و شهری نه‌ تنها در هفته ملی کودک بلکه در طول سال نیز بستری جهت طراحی و اجرا برنامه‌هایی خوب و مناسب برای کودکان و نوجوانان طراحی و برنامه‌ریزی فراهم کنند و به تعبیری بیش از پیش یاری‌گر کودکان و نوجوانان باشند. استفاده از ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و شهر مشهد موفقیت در برنامه‌ریزی‌های این حوزه را به دنبال خواهد داشت.

زره‌ساز تصریح کرد: اولویت اصلی ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بازیابی هویت انقلابی، تاریخی و دینی با استفاده از ابزارهای نوین مورد علاقه کودکان و نوجوانان است که این ابزار در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز قرار گرفته تا این قشر با هویت اصیل خود آشنایی پیدا کنند. 

وی در خصوص ساخت نخستین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کفی این تریلی‌تئاتر توسط دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی به کانون اهدا و سپس ساخت آن آغاز شد. در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۲ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی به ساخت این تریلی اختصاص پیدا کرد. امیدوارم به وسیله این ابتکار اتفاقات بسیار خوبی برای کودکان شهر مشهد، حاشیه شهر و شهرستان‌های استان رقم بخورد تا از این طریق شاد بودن، با هم بودن و هنر جرات‌مند و توانا بودن را با کودکان و نوجوانان روی این تریلی تمرین کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بیان کرد: تولید و افتتاح تماشاخانه سیار حدود یک سال به طول انجامید و در ساخت تجهیزات آن مانند تجهیزات نور، دوربین، ساخت و... از تولیدات و محصولات داخلی بهره‌گیری شده است. این تریلی تئاتر اولین تریلی‌تئاتر استانی است که متعلق به خراسان رضوی است. 

محمدحسین صالحی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امروز آسیب اعتیاد به عنوان یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی جامعه و به عبارتی جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود. در واقع شرایط موجود شرایط خوبی نیست. پیشگیری در حوزه اعتیاد همانند پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیازمند واکسیناسیون است.

وی افزود: واکسیناسیون در این حوزه شامل خودباوری، افزایش عزت‌ نفس و خودمراقبی است که باید به کودکان و نوجوانان آن را آموزش داد. تحقق و دستیابی به این فرصت مستلزم ایجاد فضای نشاط و شادابی برای کودکان است تا آن‌ها اوقات فراغت خود را با نشاط و سرگرمی‌های سالم بگذرانند و مجالی برای سایر فعالیت‌های نامناسب نداشته باشند. 

صالحی تصریح کرد: تمام مدیران باید در کنار یک‌دیگر برای ایجاد این فرصت تلاش کنند. بر این اساس عزت نفس و خودباوری کودکان باید به اندازه‌ای افزایش پیدا کند که توانایی نه گفتن کودکان و نوجوانان افزایش یابد. بنابراین باید تمام افراد تلاش کنند تا چنین فرصت‌هایی برای نشاط فرزندانمان در فضایی سالم ایجاد شود و این نشاط سالم مانع رفتن آن‌ها به سمت اعتیاد شود.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان روی اضافه کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دستگاه‌ها منعقد شده که از جمله آن‌ می‌توان مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نام برد. این تماشاخانه سیار ثمره این تفاهم‌نامه بوده است. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان و دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی منعقد شده که بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک سه‌جانبه در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بیش از ۱۸۰ خانه ورزش روستایی به امکانات ورزشی و تفریحی تجهیز شده است و این روند همچنان ادامه خواهد یافت. بنابراین دستگاه‌های مختلف می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود ‌هم‌افزایی ایجاد و به انجام برنامه‌های خوب و مناسب کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری خراسان رضوی مشهد خراسان رضوي کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تماشاخانه سیار تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونان و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت هم‌زمان مدیریت شود، امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد، اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود، بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده‌ساز این کشور باشند، زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند، علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا بحران‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است، باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود، اینها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند، بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 749404

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز