Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:30:37 GMT

نجابت: ایجاد اختلاف بین کشورها، فتنه غربی‌هاست

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۷۹۹۲

نجابت: ایجاد اختلاف بین کشورها، فتنه غربی‌هاست

حسین نجابت نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری، ملت ایران و نیروهای نظامی کشور تحمل هیچ‌گونه تعارضی را ندارند، گفت: همانطور که رهبر انقلاب در فرمایشات خود آورده‌اند، حتی تهدیدات را به طور جدی پاسخ می‌دهیم. ما حق خود می‌دانیم که اگر نیروهای خبیث رژیم اشغالگر قدس یا عناصر و عوامل نیابتی آنها مثل داعش نزدیک مرزهای ما شوند با آنها مقابله می‌کنیم؛ ولو اینکه آن‌سوی مرزها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این موضوعات اصلاً با کسی تعارف نداریم. علت این برخورد ما نیستیم، علت رفتار طرف مقابل است. فرض کنید اسرائیل، حزب‌الله یا حماس را بمباران و گلوله‌باران می‌کند با این استدلال که برایشان تهدیدساز هستند؛ وقتی با چنین جانورهایی مواجه هستیم طبیعی است که زیر بار حرف زور یا تهدید نخواهیم رفت.

مسئله مرزی باید دیپلماتیک حل شود

نجابت با بیان اینکه عواملی مثل داعش یا رژیم اشغالگر برای ایران عددی نیستند، تصریح کرد: خط برای ما ترسیم شده و دوران بزن در رو به پایان رسیده است، اگر یکی بزنند ۱۰ تا می‌خورند؛ البته این درمورد تجاوز است ولی در فرمایشات رهبری دو بار تاکید شده است که حتی اگر تهدید شویم و حس تهدید داشته باشیم، حتماً پاسخ خواهیم داد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه ما دوستانی در منطقه داریم که آنها را بی‌امان تحت فشار قرار داده یا مورد حمله قرار می‌دهند، عنوان کرد: ایران کشوری است که تجاوز یا تعرض نکرده و جنگی را شروع نمی‌کند؛ ولی در مجموع فرمایشات رهبر انقلاب این نکته هم آمده که باید از مظلومان عالم دفاع کنیم و وقتی همه این مولفه‌ها را کنار هم بگذاریم تکلیف ما مشخص است. بنابراین با کسی که نسبت به ملت ایران و دوستان ما دچار خطا شود برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در بیانات اخیر مقام معظم رهبری آمده این است که مسئله مرزی باید با فعالیت‌های سیاسی حل شود و این یعنی ما به مرحله‌ای از اقدام و برخورد نرسیدیم. اما نقشه راه ما به وضوح روشن است.

مسئله شمال‌غرب یک نمایش است

نجابت با بیان اینکه در مسئله آذربایجان یا ترکیه بیشتر با یک نمایش مواجه هستیم تا واقعیت، اظهار کرد: آذربایجان نیرویی ندارد و ترکیه با معضلات و مشکلات بسیاری درگیر است و اقداماتشان بیشتر نمایشی است. وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند این شرایط باید با فعالیت‌های سیاسی حل شود، یعنی باید دیپلماتیک موضوع را پیگیری کرد و همه این پیام را به خوبی دریافت خواهند کرد. خط جمهوری اسلامی کاملاً روشن و در دیپلماسی دنیا معنادار است و منابع دیپلماتیک دنیا، موضع ایران را می‌دانند و آن را درک می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که مسامحه در مقابل تحرکات شمال‌غرب چه تبعاتی اقتصادی برای کشور خواهد داشت؟ عنوان کرد: به هرحال اگر بخشی از راه‌های زمینی ما بسته شوند، این هزینه خواهد داشت؛ هرچند مقصود از هزینه، صرفاً بحث ریالی نیست و این موضوع ابعاد دیگری نیز دارد. البته ما از طریق دریای خزر با اروپا ارتباط داریم و می‌توانیم این ارتباط را با روسیه و گرجستان و سایر نقاط حفظ کنیم.

ایجاد اختلاف بین کشورها، فتنه غربی‌هاست

وی با تاکید بر اینکه تغییر مرزها معنادار صورت گرفته و با هدف ایجاد آشوب و فتنه است، اظهار کرد: ممکن است این موضوع عوارض آنی و بلافاصله سنگینی نداشته باشد، اما عوارض ماندگار خواهد داشت. این شیوه غرب است که همیشه در یک منطقه، استخوان لای زخم قرار داده و بین چند کشور ایجاد فتنه می‌کند؛ سرنخ این موضوع باید همینجا سوزانده شود.

نجابت ادامه داد: باید چشم فتنه در همان ابتدا کور شود و به همین دلیل است که ما به تغییر مرزها حساسیت نشان می‌دهیم. البته ارکان جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که با این مسائل کم یا زیاد نمی‌شود، این موضوع بوی فتنه می‌دهد و به همین دلیل باید جلوی آن گرفته شود.

نماینده ادوار مجلس درباره انعقاد یک پیمان امنیتی و نظامی با ارمنستان توضیح داد و گفت: از گذشته قرارها و پیمان‌هایی با ارمنستان داشته‌ایم که از این طریق ایران و ارمنستان و یونان بر سر مسائلی معاهداتی را امضا کرده‌اند که آنها هنوز برقرار است و به نظر می‌رسد نیازی به پیمان دیگری نیست.

باید اول غائله و فتنه مدیریت شود

وی بیان کرد: البته وقتی رهبران جمهوری آذربایجان متوجه این مسائل نیستند و نمی‌فهمند ما چه باید بکنیم، رهبر ایران در داستان قره‌باغ بهترین موضع را اتخاذ کردند. این ناسپاسی است که اردوغان فراموش کند در کودتای ترکیه به کجا پناه آورد و چه کسی نجاتش داد. وقتی متوجه اینها نباشند شاید باید معاهدات جدیدی در نظر گرفته شوند.

نجابت انعقاد پیمانی جدید با ارمنستان را در شرایط فعلی غیرضروری دانست و گفت: وسط چنین شرایطی موضوع پیمان یا معاهدات جدید ضرورتی ندارد و می‌تواند به مراحل بعد موکول شود. بهتر است در حال حاضر غائله را مدیریت کرد تا فتنه فروکش کند و غیر از این هر اقدام غیرضروری باید با حساب و تدبیر بسیار دقیقی انجام بگیرد./ مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: نجابت مسائل مرزی فتنه غربی نماینده ادوار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا