Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به جذب سرمایه گذار خصوصی توسط دولت در پروژه‌های آبی، گفت: حدود سه سال گذشته، در خین عرب حجمی از پساب تصفیه شده کشف رود را به سرمایه گذاران واگذار کردیم و در قبال آن، سرمایه گذاران ساخت ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و بهره برداری از مجموعه‌های بزرگ آبی را به عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه کل اعتبار مصوب وزارت نیرو در کل کشور ۹ هزار میلیارد تومان است، افزود: با مشارکت شرکت آب و فاضلاب مشهد طی ۲ سال، نمونه مالی تهیه کردیم که بخشی  از فاضلابی که در کشف رود جاری است در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید

مشکلی در مدیریت و بهره‌برداری سد‌های تأمین آب شرب مشهد نداریم

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: طی این قرارداد بخش خصوصی موظف شد حدود پنج هزار میلیارد تومان (۶۰ درصد کل اعتبار وزارت نیرو) طرح آبی اجرا کند و بدین گونه فاضلاب کشف رود که تهدید بزرگی بود به یک فرصت بی نظیر تبدیل شد.

۳۵ میلیون مترمکعب از فاضلاب کشف رود به بخش خصوصی واگذار شد

علایی با اشاره به اینکه با کمک بخش خصوصی طرح ۲۰ ساله‌ی تصفیه پساب مشهد اجرایی شد، بیان کرد: در این طرح، پساب مشهد به غرب این شهر منتقل و با چاه‌های کشاورزی جایگزین همچنین با انتقال آن چاه‌ها به آب شرب سبب به تعادل رساندن آبخوان‌های زیر زمینی می‌شود.

او  با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته قراردادی با بخش خصوصی در راستای ساماندهی فاضلاب کشف رود امضا شد، تصریح کرد: در این طرح در مدت ۲۵ سال حدود ۳۵ میلیون مترمکعب از فاضلاب کشف رود در اختیار قرار خواهد گرفت و در قبال آن تصفیه خانه بزرگ طبرسی ساخته همچنین سه طرح بزرگ آبی برای تامین آب مشهد اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه سود عادلانه بخش خصوصی و مردم باید در یک راستا باشد، تأکید کرد: به منظور ساماندهی طرح فاروب رومان در نیشابور، قراردادی با بخش خصوصی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.

علایی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که با کمترین میزان اعتبارات دولتی با کمک مردم رودخانه‌ها ساماندهی شود، اظهار کرد: از زمانی که حضور تشکل‌های کشاورزی پررنگ شد روند حفر چاه‌های غیر مجاز کاهش چشمگیری داست.

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تصفیه خانه تصفیه پساب فاضلاب کشف رود بخش خصوصی شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مبارزه عجیب یک بز با سه کرگدن (فیلم) بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود