Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@01:04:45 GMT

شورای عالی هلال احمر پس از ۷ ماه تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۳۹۳۴

شورای عالی هلال احمر پس از ۷ ماه تشکیل می‌شود

شورای عالی هلال احمر به عنوان عالی ترین رکن این نهاد گزینه های پیشنهادی را برای ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور معرفی می کند و در تصمیم گیری های کلان این نهاد امدادی نقشی اساسی دارد اما همین شورای کلیدی که علی القاعده باید ماهی حداقل یک بار جلسه داشته باشد حدود هفت ماه است که تشکیل جلسه نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای تاخیر در جلسات این شورا به یک دعوای حقوقی بر می گردد که هفت عضو داوطلب این شورا را درگیر خود ساخته است. بر اساس قانون هفت عضو از ۱۶ عضو شورای عالی هلال احمر طی یک انتخابات میان اعضا داوطلب این نهاد انتخاب می شوند. اعضا داوطلب ابتدا هیات مدیره های استانی را انتخاب می کنند و سپس اعضا هیات مدیره ها مجمع عمومی را شکل می دهند و مجمع نیز هفت عضو را به عنوان اعضا شورا انتخاب می کند. در انتخابات سال گذشته تعدادی از اعضا منتخب مشمول قانون منع به کارگیری دولتی ها در هیات مدیره های نهادها و شرکت ها می شدند که بر سر آن اختلاف نظر بود و نهایتا کار به دیوان عالی کشید. دیوان عالی کشور هنوز حکم نهایی را صادر نکرده اما دستور موقتی برای ماندن اعضا مشمول قانون فوق در شورای عالی هلال احمر داده است.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که اولین جلسه شورای عالی هلال احمر بعد از هفت ماه قرار است در روزهای آتی برگزار شود. گرچه همچنان مقاومت هایی در درون هلال احمر برای عدم برگزاری جلسات شورا به گوش می رسد اما حالا که نمایندگان رئیس جمهور هم معرفی شده اند، بهتر است مسئولان هلال احمر با هماهنگی و تعامل، هرچه زودتر قفل هفت ماهه این شورا را باز کنند تا این نهاد امدادی و بشردوستانه با مشکلات بیشتری روبرو نشود.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1562688

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هلال احمر سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهوری شورای عالی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی